شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کشته شدن ۳۹ عضو پ.ک.ک در عراق و ترکیه

يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 637759
وزارت کشور ترکیه از اجرای عملیات زمینی و هوایی گسترده در استان کردنشین حاکاری خبرداد.
کشته شدن ۳۹ عضو پ.ک.ک در عراق و ترکیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، وزارت کشور ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در یک عملیات گسترده زمینی با پشتیبانی نیروی هوایی، درگیری نزدیک با گروهی از اعضای پ.ک.ک روی داده و در این درگیری 7 تن از اعضای این گروه کشته شده‌اند.
همچنین روزنامه ملیت از این موضوع خبر داده که در هفته گذشته 26 عضو پ.ک.ک در ترکیه کشته شده‌اند که 11 تن از آنان از افراد رده بالای تحت تعقیب بوده‌اند.

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه نیز اعلام کرده که دیروز در جریان بمباران هوایی یکی از پایگاه‌های پ.ک.ک در منطقه زاپ در اقلیم کردستان عراق، یک انبار مهمات منفجر شده و 6 تن از اعضای پ.ک.ک در کنار این انبار کشته شدند و ستاد کل فایل‌های ویدیویی این عملیات هوایی را منتشر کرده است.

در همین حال روزنامه ملیت اعلام کرده که بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی نهادهای امنیتی ترکیه پس از آن که کلیه اعضای پ.ک.ک در منطقه دریای سیاه کشته شدند، این گروه قصد دارد دوباره گروهی را از شمال عراق به استان‌های ساحلی دریای سیاه منتقل کند. این گروه این بار قصد دارد از کوهستان تندورک افرادی را به تونجلی فرستاده و آنها را دوباره به استان‌های ساحلی گیرسون، ترابزون، گوموشخانه و اردو در منطقه دریای سیاه بفرستد.

بر اساس این گزارش، پ.ک.ک قصد دارد جنگ و درگیری را از مناطق جنوب و جنوب شرقی ترکیه به مناطق امن استان‌های ساحلی دریای سیاه در شمال ترکیه بکشاند، اما تاکنون هواپیماهای بدون سرنشین، مانع از این اقدام شده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *