کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا کاملا پیروزی اسد را در سوریه پذیرفته است

10 شهريور 1397 ساعت 23:44

همزمان با نزدیک شدن به حمله سرنوشت ساز ارتش سوریه به شبه نظامیان ادلب، لحن نه چندان سخت گیرانه هشدار‌های آمریکا درباره این موضوع، کاملا نشان می‌دهد واشنگتن بطور کامل پیروزی اسد را در سوریه پذیرفته است.


به گزارش جهان نیوز، در این گزارش آمده است: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، روز گذشته (جمعه) ضمن هشدار درباره وضعیت نگران کنندگان غیر نظامیان در شهر ادلب سوریه در صورت بروز هرگونه جنگی، روسیه را به حمایت از دمشق در این حمله متهم کرد.

اما به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، لحن نرم و مماشات آمیز پمپئو در این باره، به خوبی نشان می‌دهد که واشنگتن از پیش، پیروزی اسد را در این سوریه پذیرفته است.
سوریه در واکنش به نگرانی‌های کشور‌های غربی درباره به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در حمله ادلب، خود را کاملا مبری از این حمله دانسته و معتقداست، اگر حمله شیمیایی هم صورت گیرد، بی گمان کار مخالفان دولت دمشق است تا این اقدام را به گردن نیرو‌های دولتی بیندازند.

در حال حاضر، دولت اسد که بر حدود ۶٠ درصد خاک سوریه مسلط است، قصد دارد که با حمله‌ای دیگر، استان ادلب را هم در اختیار خود بگیرد.

'جوناس پارلو پلسنر' پژوهشگر آمریکایی معتقد است، هشدار‌های 'بی‌خاصیت' آمریکا، چندان تأثیری بر سرنوشت ادلب نخواهد داشت.

وی می‌گوید: 'واقعیت این است که در محل درگیری ها، نیرو‌های بشار اسد با پشتیبانی ایران و روسیه به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهند، در حالی که واشنگتن به مذاکرات بیهوده ژنو دل بسته است. '

در بهار گذشته، ترامپ گفته بود که قصد دارد به محض شکست و نابودی داعش، نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج کند.

به گفتۀ کارشناسان آمریکایی، واشنگتن از هم اکنون تسلط کامل رژیم دمشق بر سوریه را پذیرفته است.

با این حال آمریکا مدعی است که ارتش سوریه به دنبال حمله شیمیایی به مخالفان خود در ادلب سوریه است و در نظر دارد در صورت وقوع این حادثه، پاسخ سختی به سوریه بدهد.

درهمین رابطه روسیه برتعداد ناو‌های خود در ساحل سوریه در دریای مدیترانه افزوده است و آمریکا نیز در حال انتقال تجهیزات نظامی به نزدیکی سوریه است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز کشور‌های غربی را از برپایی صحنه سازی شیمیایی در ادلب سوریه برحذر داشت و این اقدام را بازی با آتش توصیف کرد.

لاوروف تصریح کرد: اقدام تحریک آمیز جدیدی که غرب در سوریه تدارک می‌بیند برای دشوار کردن عملیات ضد تروریستی در ادلب هدف گیری شده است.

منبع:ایرنا


کد مطلب: 637676

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/637676/آمریکا-کاملا-پیروزی-اسد-سوریه-پذیرفته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com