جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

باکو ۵ میلیارد دلار تسلیحات از روسیه می‌خرد

شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 637665
رئیس‌جمهور آذربایجان پس از دیدار با همتای روس خود در شهر سوچی روسیه، از قرارداد 5 میلیارد دلاری خرید تسلیحات از روسیه خبر داد.
باکو ۵ میلیارد دلار تسلیحات از روسیه می‌خرد
به گزارش جهان نيوز، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان امروز (شنبه) اعلام کرد، باکو قراردادی برای خرید محصولات فنی-نظامی ساخت روسیه به ارزش 5 میلیارد دلار به امضا رسانده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، خبر خرید 5 میلیارد دلاری تسلیحات روسیه از سوی آذربایجان پس از دیدار علی‌اف با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه منتشر شده است.
رئیس‌جمهور آذربایجان پس از این دیدار تأکید کرد: «ما درباره همکاری‌های بیشتر در حوزه فنی و نظامی گفت‌وگو کردیم. این همکاری‌ها در روابط دوجانبه دو کشور درازمدت است.»

وی افزود: «ارزش محصولات حوزه فنی و نظامی که آذربایجان از روسیه خریداری کرده به بیش از 5 میلیارد دلار می‌رسد  و البته قرار بر این است که این روند سیر صعودی نیز داشته باشد».

علی‌اف همچنین توضیح داد که «آذربایجان در نظر دارد مدرن‌سازی نیروهای مسلح خود را ادامه دهد و از آنجایی که روسیه نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات نظامی در سطح جهان و تأمین کننده این گونه تولیدات در بازارهای بین‌المللی است، همکاری خوبی در این حوزه شکل گرفته است».

دیدار میان رؤسای جمهور روسیه و آذربایجان در اقامتگاه تابستانی پوتین در شهر سوچی روسیه انجام گرفته است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *