پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

توضیح پلیس راهور درباره علت توقیف موتورسیکلت‌ها

شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 637619
جانشین معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: یکی از علل اصلی توقیف موتورسیکلت‌ها، نداشتن کلاه ایمنی راکبان آن است؛ چراکه کلاه ایمنی ارتباطی جدی و حیاتی با حفظ جان آن‌ها دارد.
توضیح پلیس راهور درباره علت توقیف موتورسیکلت‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سرهنگ علی‌اصغر شریفی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: احتمالاً شهروندان شاهد بوده‌اند که بعضاً پلیس جلوی برخی موتورسیکلت‌ها را می‌گیرد و تعدادی از آن‌ها را توقیف می‌کند.

جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور پایتخت گفت: ممکن است تصور شود این کار باعث جلوگیری از امرار معاش صاحبان موتورسیکلت است؛ در صورتی‌که یکی از علت‌های اصلی توقیف موتورسیکلت‌ ها نداشتن کلاه ایمنی راکبان آن است؛ چراکه کلاه ایمنی ارتباطی جدی و حیاتی با حفظ جان آن‌ها دارد.

وی تصریح کرد: با بررسی آمارهای پزشکی قانونی و اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، مشخص می‌شود که بیش از 93 درصد افراد فوت‌ شده از بین موتورسیکلت‌سواران، به‌علت ضربات وارد شده به سر و گردن جان خود را از دست داده‌اند؛ ضرباتی که در اثر برخورد با سایر وسایل نقلیه، سطح زمین، گاردریل‌ها و... رخ می‌دهد.

سرهنگ شریفی افزود: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد سرعت ضربه به جمجمه را کاهش می‌دهد، از شدت ضربات می‌کاهد و مانع برخورد شدید مغز با جمجمه در اثر ضربه وارد شده به سر می‌شود؛ همچنین کلاه ایمنی استاندارد نیروی ضربه را در سطح بزرگتری پخش می‌کند تا این نیرو روی ناحیه خاصی از جمجمه متمرکز نشده و از فشار ایجاد شده کاسته شود.

جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور پایتخت گفت: همان فرد سرپرست خانواری که با موتورسیکلت امرار معاش نموده یا کارمند و کاسبی که برای رفت‌ و آمد به محل کار از موتورسیکلت استفاده می‌نماید، اگر از کلاه ایمنی استفاده نکند، ممکن است روزی به همین علت خانواده و دوستان خود را داغدار کند.

وی خاطرنشان کرد: ضربه شدید وارد شده به سر در اثر سانحه رانندگی، اگر هم منتج به جان باختن فرد نشود مطمئناً آسیب‌ها و ناتوانی‌هایی جدی را برای او به همراه خواهد داشت؛ بنابراین سخت‌گیری‌های پلیس در خصوص الزام به استفاده از کلاه ایمنی، در واقع تلاشی برای حفظ جان موتورسیکلت‌سواران است که خانواده‌هایشان دل‌نگران آن‌ها هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *