کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پزشکیان:

زیر سوال بردن برجام در داخل به ضرر کشور تمام شد/ دولت دیگری هم بیاید وضع تغییری نمی‌کند

10 شهريور 1397 ساعت 13:02

برخی رفتارهای داخلی مانند حمله به سفارت انگلیس و عربستان و زیر سوال بردن برجام نیز معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را پیچیده‌تر کرد که در نهایت به ضرر ایران تمام شده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: مسعود پزشکیان نایب رئیس اصلاح طلب مجلس دهم در گفتگو با آرمان گفته است: «ما هنوز پیامدهای مذاکره نکردن را برای مردم تشریح نکرده ایم». وی همچنین در بخش دیگری اذعان کرده است: «زیر سوال بردن برجام در داخل کشور، در نهایت به ضرر ایران تمام شده است»!

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه از نظر خواهید گذراند:

*آقای روحانی قبل از حضور در مجلس خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودند. به همین دلیل نیز ممکن است با توجه به مشورت‌هایی که با ایشان داشته‌اند به مصلحت ندیده‌اند که برخی مسائل را برای افکار عمومی بازگو کنند.

*به‌نظر من آقای روحانی می‌توانست در برخی مسائل شفافیت بیشتری داشته باشد و همچنین به‌صورت جدی به تحلیل موانع پیش رو بپردازد. با این وجود ایشان خیلی ساده از کنار این مسائل گذشتند تا فضای مجلس متنشج نشود و اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد.

*ما باید بپذیریم که مشکلاتی که در شرایط کنونی در جامعه ما وجود دارد به‌تازگی به وجود نیامده و نمی‌توان در کوتاه‌مدت برای آنها راه‌حل صحیح و اصولی پیدا کرد.

*برخی رفتارهای داخلی مانند حمله به سفارت انگلیس و عربستان و زیر سوال بردن برجام نیز معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را پیچیده‌تر کرد که در نهایت به ضرر ایران تمام شده است.

*هنگامی که ترامپ، عربستان و اسرائیل با برجام مخالف هستند و از انعقاد این توافق بین‌المللی عصبانی هستند باید به این نتیجه رسید که برجام یک دستاورد مهم برای ما بوده است.

*امروز همه کسانی که می‌توانند به مشکلات کشور کمک کنند و راه‌حل دارند باید در یک اتاق جنگ دور هم جمع شوند و درباره راه‌های برون‌رفت از مشکلات کشور به یک جمع‌بندی مناسب دست پیدا کنند. به‌نظر من دستور تشکیل این اتاق جنگ نیز باید توسط مقام معظم رهبری صادر شود و ایشان به این اتاق جنگ نظارت داشته باشند.

*نباید به‌دنبال این باشیم که یک نفر را مقصر وضعیت موجود قلمداد کنیم و وی را تحت فشار قرار بدهیم که چرا مشکلات حل نمی‌شود. 

*مردم به این نتیجه رسیده‌اند که با این استیضاح‌ها و برکناری وزرا مشکلات کشور حل نمی‌شود.

*حتی اگر این دولت جای خود را به دولت دیگری نیز بدهد دوباره وضعیت به همین شکل خواهد بود.

*روی این پلاکارد نوشته شده «ای آنکه مذاکره شعارت/ استخر فرح در انتظارت». این مطلب به خوبی نشان می‌دهد که کسانی که چنین شعارهایی را مطرح می‌کنند از پیامدهای مذاکره‌نکردن اطلاع ندارند. البته ما نیز هنوز پیامدهای مذاکره‌نکردن را برای مردم تشریح نکرده‌ایم.


کد مطلب: 637520

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/637520/زیر-سوال-بردن-برجام-داخل-ضرر-کشور-تمام-دولت-دیگری-هم-بیاید-وضع-تغییری-نمی-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com