کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نایاب شدن کارتن و شانه تخم مرغ

10 شهريور 1397 ساعت 9:06

یک‌ مقام‌ مسئول گفت: افزایش نرخ کارتن و شانه تخم مرغ در بازار،مرغداران را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است.


به گزارش جهان نیوز، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و‌ گفت: هم اکنون‌ متوسط هر شانه تخم مرغ درب مرغداری تهران ۱۶ هزار تومان است.
 

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر انقلابی در مواد اولیه نظیر کارتن و شانه تخم مرغ به راه افتاده است، افزود: قیمت کارتن از هزار به سه هزار و شانه از ۶۰ تا ۱۰۰ تومان به ۳۳۰ تومان رسیده است که مرغداران را به سبب کمیابی کارتن و شانه با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

نبی پور با انتقاد از عدم اختصاص ارز یارانه ای به سایر مواد اولیه گفت: دولت تنها به ذرت و کنجاله سویا ارز یارانه ای اختصاص می دهد و مابقی نهاده ها و مکمل ها با ارز آزاد وارد می شود که با وجود نوسان شدید نرخ ارز،تولیدکنندگان دیگر قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه های تولید،مرغداران سردرگم هستند چرا که قیمت مواد اولیه هر ساعت در حال نوسان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود افزایشهزینه های تولید،مرغداران در فروش تخم‌مرغ با زیان روبرو هستند،بیان کرد: با توجه به کاهش تولید و عرضه تخم مرغ در بازار ،تولیدکنندگان متحمل ضرر و زیان نیستند ،اما سودی عایدشان نمی شود.

نبی پور در پاسخ به سوال دیگر که آیا احتمال مواجه شدن با شوک قیمت در بازار وجود دارد،افزود: با توجه به ریسک بالای سرمایه گذاری نمی توان پیش بینی خاصی را در بازار داشت،اما به هر حال اگر واحدها با بیماری مواجه نشوند،شوک قیمت شدیدی نخواهیم داشت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پایان تصریح کرد: هم اکنون به دلیل وجود واسطه ها و دلالان هر شانه تخم مرغ با نرخ ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان در خرده فروشی های سطح شهر عرضه می شود که انتطار می رود دولت برای کنترل بازار ترمینال هایی را ایجاد کند تا با عرضه مستقیم محصول از سوی تشکل ها و اتحادیه،قیمت تخم مرغ در بازار کنترل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 637471

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/637471/نایاب-شدن-کارتن-شانه-تخم-مرغ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com