پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

پوست اندازی مجلس به نفع مطالبات مردمی

چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 637266
مجلس اخیرا و بخصوص در جلسه سئوال از رئیس جمهور نشان داد که بیشتر از گذشته در جهت تحقق مطالبات مردمی گام بر می‌دارد.
پوست اندازی مجلس به نفع مطالبات مردمی
به گزارش جهان نيوز، مجلس در پی مشکلات اقتصادی کشور روز به روز بیشتر به سمت پیگیری مطالبات مردمی پیش می‌رود. دیروز نمایندگان ملت پس از کش و قوس‌های مختلف رئیس جمهور را به مجلس دعوت کردند و پنج سئوال اقتصادی را نسبت اوضاع و شرایط کشور از رئیس جمهور پرسید.

 سوالاتی که درباره «بیکاری»، «ارز»، «رکود»، «قاچاق» و «تحریم‌های بانکی» از رئیس جمهور پرسیده شد و به غیر از موضوع تحریم‌های بانکی نمایندگان مجلس از پاسخ حسن روحانی قانع نشدند تا بدین ترتیب این سوالات برای بررسی به قوه قضاییه ارسال شود.

مجلس پیشتر دو وزیر روحانی را در راستای ترمیم تیم اقتصادی دولت برکنار کرد. «علی ربیعی» و «مسعود کرباسیان» در این شرایط دولت را ترک گفتند تا مجلس اخطاری جدی به دولت در خصوص اصلاح امور اقتصادی کشور داده باشد.

بهارستانی‌ها این روزها درحالی ذره بین خود را روی عملکرد دولت انداخته‌اند که پیشتر انتقادات بسیاری درباره نحوه نظارت مجلس نسبت به عملکرد پاستورنشینان وجود داشت. در این باب وزیرانی که برای استیضاح به مجلس می رفتند نه تنها برکنار نمی‌شدند بلکه برخی از آنان با آرای بالایی رای اعتماد دوباره می‌گرفتند تا این موضوع را تقویت خود در دولت به حساب آورند.

در همین رابطه اسفندماه سال گذشته سه وزیر کار، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی به مجلس برای استیضاح فراخوانده شدند که در این میان وزیر راه که انتقادات فراوانی نسبت به مدیریت وی وجود دارد آرای ماخوذه بالایی نسبت به موافقان استیضاح کسب کرد که در نوع خود جالب توجه بود.

در رسانه‌ها حتی مطرح شد که حساسیت مردم هم نسبت به جلسات استیضاح  کمتر شده و کمتر مردم این موارد را دنبال می کنند چراکه حس می‌کنند این موارد به سرانجام نمی‌رسد و مجلس به طور قوی در این حوزه عمل نمی کند.

حتی این انتقاد به مجلس می‌شد که با این روند دیگر شاهد برکناری و استیضاح هیچ وزیری در مجلس دهم نخواهیم بود. اما ورق به یکباره برگشت و با تشدید مشکلات اقتصادی مردم، نمایندگان ملت نیز جهت رفع این مشکلات دست به کار شدند و به نوعی مجلس پوست اندازی کرد و به مطالبات مردم نزدیکتر شد.

در ابتدای تشدید مشکلات اقتصادی ۲۰۰ تن از نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص ترمیم تیم اقتصادی خود نامه نوشتند اما چندان ترتیب اثری نسبت به این موضوع در دولت داده نشد و حالا شاهد آن هستیم که مجلس خود در حال ترمیم تیم اقتصادی دولت است که این موضوع را پاستورنشینان بایستی تکمیل کنند.

با این شرایط شاهد مجلس دیگری در بهارستان دهم هستیم و امیدواری بیشتری نسبت به پیگیری مطالبات مردمی از سوی نمایندگان در این اوضاع نابه سامان اقتصادی حس می شود که امیدواری بیشتری برای تداوم این روند وجود دارد.

منبع: مشرق 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ برغارتگر بیت ولمال
Iran, Islamic Republic of
خداراشکر که مجلسی ها دارند بیدارمیشن؟