پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کاخ سفید تهدید ترامپ علیه گوگل را عملی می کند

چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 637114
پس از ادعای ترامپ مبنی بر نقش موتور جستجوی گوگل در پوشش منفی اخبار مربوط به وی و تهدید این شرکت، کاخ سفید اعلام کرد که این موضوع را بررسی می کند.
کاخ سفید تهدید ترامپ علیه گوگل را عملی می کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، «لری کودلا» مشاور اقتصادی ترامپ گفت که کاخ سفید به رفتار گوگل پرداخته و قصد دارد تحقیقات و تحلیل هایی را در این زمینه انجام دهد.

اگرچه کودلا به هیچ جزئیاتی در این باره اشاره نکرد، این موضوع مربوط به تهدید ترامپ علیه شرکت گوگل است که از سوی وی متهم به همسویی با رسانه های جناح چپ آمریکا شده است.

ترامپ پیشتر در پیامی توئیتر مدعی شد که موتور جستجوی گوگل برای جستجوی عبارت «اخبار ترامپ» (Trump news) تنها اخبار پوشش داده شده از سوی رسانه هایی را نشان می دهد که وی آن ها را «رسانه های اخبار کذب» خطاب می کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با این ادعا که 96 درصد نتایجی که گوگل برای عبارت 'اخبار ترامپ' نشان می دهد، مربوط به رسانه های جناح چپ این کشور و اخبار منفی است، گوگل را تهدید به بررسی این موضوع کرد.

پس از این پیام های توئیتری، ترامپ در دفتر کار خود نیز به این موضوع پرداخته و این بار توئیتر و فیسبوک را نیز متهم کرد. وی گفت: گوگل، توئیتر و فیسبوک در زمینی بسیار مشکلدار گام برمی دارند و باید خیلی مراقب باشند.

شرکت گوگل بلافاصله پس از مطرح شدن این ادعا از سوی ترامپ در بیانیه این اتهام ها را رد کرده و گفت که هیچ دستور کار سیاسی ندارد و نتایج این موتور جستجو در راستای هیچ ایدئولوژی سیاسی نیست.

رئیس جمهوری آمریکا همواره از پوشش اخبار مربوط به دولت او از سوی رسانه های مخالف انتقاد کرده و آن ها را به سیاه نمایی متهم کرده است.

وی پیشتر در پیامی رسانه های منتقد را «دشمن مردم» خواند که موجی از انتقادها علیه او را برانگیخت به طوری که بیش از 350 روزنامه آمریکایی سرمقاله یک روز خود را به انتقاد از ترامپ اختصاص دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *