جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انصارالله: به سازمان ملل اعتماد نداریم

سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 637006
سخنگوی انصارالله یمن درباره ساختار دولت آتی در این کشور اعلام کرد که راه حل سیاسی مساله یمن باید شامل تشکیل یک دولت مورد توافق همه طرف‌ها باشد و مذاکرات ششم سپتامبر آتی در ژنو نیز باید در راستای این راهکار سیاسی باشد.
انصارالله: به سازمان ملل اعتماد نداریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محمد عبد السلام، سخنگوی انصارالله یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری "یو نیوز" اظهار داشت: دیدگاه انصارالله به حل سیاسی مساله یمن این است که باید یک نهاد سیاسی مورد توافق مانند ریاست‌جمهوری از طریق تشکیل یک شورای ریاستی یا انتخاب شخصی مورد توافق برای تصدی این پست، ایجاد و پس از آن دولت وحدت ملی با مشارکت کلیه طرف‌ها تشکیل شود.

عبد السلام گفت: ما پس از تشکیل دولت وحدت ملی به دنبال اتخاذ تدابیر امنیتی و نظامی در رابطه با مسئله انتشار سلاح در دست گروه‌های مختلف و همچنین اتخاذ تدابیر انسانی و اقتصادی خواهیم بود.

ائتلاف متجاوز رژیم وابسته به خود در یمن را تایید می‌کند نه یک دولت قوی
سخنگوی انصارالله تاکید کرد: عربستان به انصارالله اجازه نمی‌دهد که هیچ حضور و مشارکت سیاسی داشته باشد، چراکه این کشور نمی‌خواهد که یمن دارای دولتی قدرتمند باشد بلکه به دنبال یک رژیم وابسته به خود در یمن است. طرف مقابل دلایل این تجاوز و انتشار سلاح‌ در کشور را پیدا کند و این دلایل را از بین ببرد.

وی افزود: ما معتقدیم که سلاح باید در دست حکومت باشد. اما این حکومت کیست؟ آیا این حکومت همان حکومتی است که از چهار سال گذشته تاکنون با مردم جنگیده و می‌جنگد و مزدوران و خارجی‌های اشغالگر را وارد کشور کرده است؟ این دولت نیست.
این مقام انصارالله ادامه داد: آیا آن‌ها نمونه مثبتی از حکومت داری در جنوب کشور نشان دادند؟ گروه‌هایی در جنوب یمن هستند که عبدربه منصور هادی، (رئیس جمهوری مستعفی یمن) را به رسمیت نمی‌شناسد و وی را قبول ندارند. در آنجا سلاح در دست داعش و القاعده و سایر گروه‌های تروریستی است و به همین دلیل ما نمی‌پذیریم که موضوع سلاح تنها درباره ما اجرایی شود. ائتلاف سعودی حکومتی را در یمن تایید می‌کند که وابسته به آل سعود باشد و از هیچ سلاح و قدرتی برخوردار نباشد. طرف مقابل فقط و فقط سلاح ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را می‌بیند و چشم خود را بر روی سلاح طرف‌های دیگر بسته است.

دور بعدی مذاکرات ژنو
عبد السلام درباره مذاکرات ژنو که قرار است ششم سپتامبر آتی برگزار شود نیز گفت: این مذاکرات باید شامل یک راه حل سیاسی درباره مساله ریاست‌جمهوری، تشکیل دولت و مسائل امنیتی باشد، چراکه سازمان ملل می‌گوید، جزئیات این مساله باید در گفت‌وگوهای سیاسی بررسی شود، ما نیز در پاسخ می‌گوییم: به شرط اینکه آنچه در مذاکرات کویت روی دارد، بار دیگر تکرار نشود، هیچگونه مخالفتی با این موضوع نداریم. در کویت تنها شروط امنیتی و نظامی بدون بررسی راهکاری سیاسی مطرح و تنها درباره ضرورت تسلیم سلاح و عقب‌نشینی انصارالله صحبت شد.

سخنگوی انصارالله اظهار کرد: ما یک هیات ملی متحد را عازم این مذاکرات می‌کنیم و شاید پس از مشورت جلساتی درباره توقف تنش و بازگشایی فرودگاه صنعا برگزار شود.
منصور هادی خود بخشی از مشکل است

این مقام انصارالله در ادامه ضمن رد وجود هرگونه اعتماد میان نیروهای یمن و ائتلاف متجاوز عربی، تاکید کرد که نام عبد ربه منصور هادی به عنوان یک شخصیت مورد توافق مطرح نیست چراکه خود او بخشی از مشکل یمن است.

وی تصریح کرد: باید میان ما یک توافق امضاء شود. این مشکلی است که در مذاکرات کویت نیز وجود داشت. آن‌ها در این مذاکرات می‌خواستند که ما از طرف خودمان یک توافق امضا کنیم و آن‌ها در مقابل، تنها وعده‌های شفاهی به ما بدهند.

روی سازمان ملل حسابی باز نمی‌کنیم
عبد السلام در ادامه درباره نقش سازمان ملل در برخورد با جنایات عربستان علیه ملت یمن گفت: سازمان ملل به دلیل فشارهای سیاسی آمریکا و انگلیس و اموال عربستان و امارات نقش محدودی در یمن ایفا می‌کند. انصارالله به سازمان ملل هیچ امیدی نبسته است، چراکه این سازمان تنها زمانی از خود واکنش نشان می‌دهد که از طرف افکار عمومی تحت فشار قرار بگیرد. به عنوان مثال؛ این نهاد حتی نتوانست زمینه بازگشت هیات ما از مسقط به صنعا را فراهم کند و هیات ما پس از سه ماه اقامت در پایتخت عمان از طریق تبادل اسرا با ائتلاف عربی به صنعا بازگشت.

عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس در جهت منافع اسرائیل کار می‌کنند
این مقام انصارالله در ادامه تاکید کرد: عربستان مغرور و متکبر است و به دلیل شکست در جنگ دچار دست پاچگی شده است و به همین دلیل آن جنایت را در حق دانش‌آموزان در بازار "ضحیان" مرتکب شد و مدعی است که این جنایت مطابق با قانون بین‌المللی است. حمایت سیاسی انگلیس و آمریکا از عربستان سعودی‌ها را هیجانی کرده است و علی‌رغم اینکه جامعه بین‌المللی جنایت ضحیان را محکوم کرد اما به این دلیل که عاملان آن سعودی‌ها بودند، نتوانست یک کمیته تحقیق در این باره ایجاد کند.

وی در پایان گفت: عربستان با جنگنده‌ها، مهمات و اطلاعات آمریکا عملیات‌های خود را انجام می‌دهد و تنها به دستورات عمل می‌کند، به همین دلیل آمریکا هیچگا تحقیقی را نمی‌پذیرد که در آن محکوم شود. امارات، عربستان، انگلیس و آمریکا در راستای منافع اسرائیل حرکت می‌کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *