سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

چرا ترامپ سفر پامپئو به کره شمالی را لغو کرد؟

سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 636889
رئیس جمهوری آمریکا پس از مطلع شدن از محتوای پاسخ کره شمالی به وزیر خارجه‌اش، سفر پامپئو به پیونگ‌یانگ را لغو کرد.
چرا ترامپ سفر پامپئو به کره شمالی را لغو کرد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، جدیدترین مطالب درزیافته از کاخ سفید نشان می‌دهد که علت اصلی تصمیم ترامپ در منع وزیر خارجه ایالات متحده از سفر به کره شمالی، ارسال یک نامه خصمانه از سوی مقامات پیونگ‌یانگ بوده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه مطلع شد که وزیر خارجه‌اش تنها ساعاتی پس از اعلام زمان سفرش به پیونگ‌یانگ، نامه‌ای خصمانه را از سوی یکی از مقامات کره شمالی دریافت کرده است، دستور به لغو این سفر داد.

این نشریه آمریکایی به نقل از دو مقام ارشد در دولت آمریکا که از آن‌ها نامی به میان نیاورده است، نوشته است که این نامه روز جمعه از سوی کیم یونگ چول، معاون کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی ارسال شده است، کسی که دور پیشین مذاکرات با پامپئو را هدایت کرده بود.

واشنگتن‌پست می‌گوید که محتوای دقیق این نامه مشخص نیست، اما این نامه به آن اندازه خصمانه بوده است که در پی آن ترامپ و پامپئو تصمیم گرفتند تا این سفر از پیش‌برنامه‌ریزی‌شده را لغو کنند.

روز یکشنبه گذشته نیز رسانه دولتی کره شمالی، ایالات محده را به «رفتار دوگانه» و «طراحی‌های جنایتکارانه» علیه این کشور متهم کرد، با این حال اشاره‌ای به سفر لغو شده پامپئو نکرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *