کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی برخلاف ما اصلاح طلبان فاقد گفتمان علمی است!

6 شهريور 1397 ساعت 8:17

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با لحنی فرافکنانه گفت دولت روحانی وحدت گفتمانی با اصلاح‌طلبان ندارد و دولت فاقد گفتمان علمی است.


به گزارش جهان نیوز، حسن رسولی عضو بنیاد باران و شورای شهر تهران به آرمان گفت: به نظر می‌رسد اعضای دولت با پراکنده‌گویی‌های خود، نشان می‌دهند که مجموعه دولت از یک نظریه و گفتمان علمی و فنی کارآمدی برای روبه‌رو شدن با شرایط جدید برخوردار نیست چراکه اگر گفتمان واحدی داشتند باید شاهد موضع‌گیری‌های منسجمی از اعضای دولت می‌بودیم. شاهد رفتارهای فردی و ناهمگون از سوی دولتی‌ها هستیم. این عدم انسجام در نظر و بیان، دولت را دچار مشکل کرده است. در مقام عمل هم‌چون دولت یک منظومه علمی کارآمد ندارد و از یک نظریه منسجمی برخوردار نیست، نداشتن این نظریه باعث شده در چیدمان اعضای دولت در تصمیم‌گیری‌ها، در عزل و نصب‌ها و ... از یک قاعده مناسبی تبعیت نکند. اگر دولت دنبال چاره‌جویی باشد باید به فرصت‌ها و تهدیدهای شرایط جاری توجه داشته باشد و خود را برای موقعیت جدید تجهیز کند.

وی که سخنگوی ستاد عارف در انتخابات 92 بود، در ادامه گفت: جریان اصلاحات از ابتدا هم با دولت روحانی و شخص آقای روحانی وحدت گفتمانی نداشته و امروز هم ندارد رئیس‌جمهوری هم هیچ‌گاه در طول دوران فعالیت سیاسی خود به عنوان یک نیروی اصلاح‌طلب شناخته نشده است.

البته حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی به معنای چشم بستن روی نقاط ضعف آشکار و کاستی‌های دولت نیست. جریان اصلاحات باید مطالبه‌گر باشد و چون همیشه با نقد مشفقانه، مواضع حمایتی و راهبردی خود را از دولت ادامه دهد اما از هویت و اصالت‌ فکری و سیاسی خود فاصله نگیرد.

سخنان رسولی در حالی است که اصلاح‌طلبان بارها دولت را رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان و دولت  نرمالیزاسیون خوانده‌اند.


کد مطلب: 636841

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/636841/روحانی-برخلاف-اصلاح-طلبان-فاقد-گفتمان-علمی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com