سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

گرانی لوازم خانگی هم گردن دلال‌ها افتاد

دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب: 636816
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی، شبکه توزیع را عامل گرانی هفته به هفته لوازم خانگی دانست.
گرانی لوازم خانگی هم گردن دلال‌ها افتاد
به گزارش جهان نيوز، باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص علت گرانی هفته به هفته لوازم خانگی گفت: یکی از مشکلات اصلی تولید در این بخش، تامین مواد اولیه است به گونه‌ای که در بحث ارز در دستورالعمل جدید ثبت سفارش‌هایی که قبلا هم انجام شده بود ابطال شد.

وی ادامه داد: این گرانی‌ها در حالت طبیعی غیر منطقی است، اما اکنون شرایط غیرطبیعی دایم و نظارت‌ها باید به صورت جدی و مستمر صورت گیرد اگر بازار را به حال خود رها کنیم از این بدتر هم می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد:باید بخشنامه‌های مناسبی در راستای حفاظت ار تولید و هم مصرف کننده اجرایی شود.

باستانی در خصوص علت افزایش قیمت گفت: مشکل فقط شبکه توزیع نیست، اما اینکه تولید به دلیل مشکلات عرضه را کم کرده صحیح است.

وی افزود:افزایش قیمت مواد اولیه صورت گرفته و مشکلاتی برای تولیدکننده ایجاد شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص راهکار رفع مشکلات تصریح کرد: باید مواد اولیه و قطعات وارداتی تامین شود و قطعات اولیه که از داخل تامین می‌شود همچون فولاد، به راحتی به دست تولیدکننده برسد.

انصاری دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در ادامه برنامه اظهار داشت:گرانی لوازم خانگی از سوی تولیدکنندگان را تایید نمی‌کنم در زمینه عرضه بین شبکه تولید و مصرف کننده، حلقه واسطه‌ای به نام شبکه توزیع است که در بحث افزایش قیمت‌ها دخیل است.

وی افزود:علت افزایش روز به روز را باید در بازار یافت و باید بررسی شود که آیا فروشگاه جنس را دارد و با قیمت واقعی ارائه می‌دهد یا خیر؟

فروشگاه لوازم خانگی

انصاری تصریح کرد:امروز تولید کنندگان ما در شرایطی هستند که تقاضا و نقدینگی برای آن‌ها مهم است و افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت تولیدکنندگان نیست.
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: با این حال بخش لوازم خانگی در سال ۹۷ حدود ۴۰ درصد افزایش قیمت داشت.

وی افزود:قیمت تابعی از عوامل تشکیل دهنده تولید و وقتی عوامل افزایش پیدا کند نمی‌توان قیمت را ثابت نگاه داشت، اما طبق دستورالعمل سازمان حمایت، تولیدات لوازم خانگی نباید افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته باشند.

انصاری در پاسخ به این سوال که آیا عرضه محصولات به قیمت مصوب به اندازه کافی صورت می‌گیرد، گفت:عرضه محصول کم شده به دلیل اینکه سطح تولید کاهش یافته است.

وی ادامه داد:صنعت لوازم خانگی کشور از جایگاه کیفیتی مناسب برخوردار است، اما در شرایط فعلی تولیدکننده با قیمت مصوب زیان می‌کند، چون دوباره باید مواد اولیه با نرخ بالا تهیه کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *