پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

جزئیات نشست سران ایران، روسیه و ترکیه/ پوتین و اردوغان در راه تبریز

دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب: 636814
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اجلاس سه جانبه رؤسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در تبریز برگزار می‌شود.
پوتین و اردوغان در راه تبریز
به گزارش جهان نيوز، مجید خدابخش اظهار کرد: سومین نشست سران جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در خصوص تحولات سوریه، روز جمعه شانزدهم شهریور ماه به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه برای شرکت در سومین اجلاس سران سه کشور، جمعه 16 شهریور میهمان مردم خونگرم تبریز، به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 خواهند بود و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز به عنوان مقام میزبان حضور خواهند داشت.

خدابخش در ادامه این گفت وگو با فارس تصریح کرد: دو اجلاس پیشین سران ایران، روسیه و ترکیه در خصوص مبارزه با تروریسم و پیشبرد فرآیند صلح و گفت‌وگو در سوریه؛ در شهرهای سوچی روسیه و آنکارا در ترکیه برگزار شده بود.

گزارش فارس حاکی است، دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» برای شرکت در نشست سه‌ جانبه رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به تهران یا تبریز سفر خواهد کرد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه گزارش داد که اردوغان در این سفر با همتای ایرانی و روس خود دیدار و درباره سوریه گفتگو خواهد کرد.

۱۶ آگوست نیز سخنگوی کاخ کرملین از احتمال برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در اوایل ماه سپتامبر خبر داد.

«دیمیتری پسکوف» طی یک مصاحبه تلفنی اعلام کرد که احتمالا رئیس جمهور روسیه اوایل ماه سپتامبر در نشستی سه‌جانبه با حضور رؤسای جمهور ایران و ترکیه شرکت خواهد کرد.

رؤسای جمهور ۳ کشور ایران، ترکیه و روسیه ماه آوریل طی نشستی سه‌جانبه در آنکارا درباره تحولات سوریه گفتگو کردند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت اردوغان روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به تهران سفر می‌کند تا با همتایان ایرانی و روسش درباره وضعیت سوریه و حرکت به سمت حل و فصل این بحران گفت‌وگو کند.

ایران، ترکیه و روسیه از پارسال روندی را در شهر آستانه قزاقستان آغاز کردند که هدف آن حل بحران سوریه از طریق حرکت به سمت گفت‌وگوی دولت و معارضین و تدوین قانون اساسی جدید در این کشور، بود. این روند با برقراری آتش‌بس‌های محلی در مناطق مختلف سوریه آغاز شده و اکنون در مسیر حل سیاسی بحران حرکت می‌کند.

برخی منابع ترکیه‌ای نوشته‌اند اردوغان در سفر به تهران با مقام‌های ایرانی درباره مقابله با تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا هم گفت‌وگو می‌کند. ترکیه که یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران است، در هفته‌های گذشته هدف تحریم‌ها و جنگ تعرفه‌ای آمریکا قرار گرفته است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
و اين دو شهر براي پيشينيه امپراطوريهاي اين دو كشور داراي خاطرات زياد و براي ما البته غم انگيز است، بي گمان رسانه هاي آنها به آن مي پردازند.