شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۶
نوبخت‌:

وضعیت فعلی نتیجه ناکارآمدی دولت نیست!

دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 636797
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پنج بسته جبرانی اقتصادی آماده شده است گفت: دو بسته معیشتی در نظر گرفته شده و برای تمام مردم یک بسته معیشتی پرداخت می‌شود.
وضعیت فعلی نتیجه ناکارآمدی دولت نیست!
به گزارش جهان نيوز،محمدباقر نوبخت در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه که در این سازمان برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد باید به گونه‌ای ساخته شود که چنانچه ضربه، هجوم یا متغیر برون‌زایی بر آن اثر بگذارد مقاوم بماند و اقتصاد ما باید این ویژگی را داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی برای مقاوم کردن اقتصاد در برابر هجمه‌ها و از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، عنوان کرد: با وجود تلاشهای بسیار در این زمینه در سالهای اخیر هنوز اقتصاد ما مقاوم نیست.

نوبخت با اشاره به رشد چهار درصدی اقتصاد و کاهش تورم در کشور، گفت: اقتصاد ایران در حال جهش مجدد بود اما بدخواهان اجازه ندادند و تحریم را به ما تحمیل کردند.

معاون رئیس جمهور با ابراز "اینکه اقتصاد ما نمی‌تواند در برابر این هجمه مقاوم بماند واقعیت است"، افزود: نمی‌توان گفت که این وضعیت نتیجه ناکارآمدی و نابلدی دولت است زیرا این همان دولت چهار سال قبل است و هیچکدام از دولتمردان برای آزمون و خطا مسئول نشده‌اند. 

نوبخت بیان کرد: تکانه و تهدید تحریم سبب شد عده‌ای تقاضا را برای تبدیل ریال به ارز مناسب بدانند اما سازمان برنامه و بودجه موظف است که حداقل برنامه‌ای در جهت کاهش این آلام و بار خانواده‌ها انجام دهد.

وی با بیان اینکه پنج بسته جبرانی اقتصادی آماده شده است گفت: دو بسته معیشتی در نظر گرفته شده و برای تمام مردم یک بسته معیشتی پرداخت می‌شود.

نوبخت با اشاره به اینکه یک بسته معیشتی خاص برای پنج دهک جامعه در نظر گرفته شده است، افزود: یک بسته خاص برای تولیدکنندگان و یک بسته خاص نیز برای پیمانکاران برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته 251 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 400 میلیارد تومان تسهیلات در هیئت دولت برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه تخصیص یافت، گفت: پرداخت پنج میلیون تومان کمک بلاعوض به هر خانوار و تسهیلات با سود چهار درصد برای ساکنان روستاها و پنج درصد برای اهالی شهرها از مصوبات روز گذشته هیئت دولت برای زلزله‌زدگان بود.  

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در کوتاه مدت عده‌ای تلاش کردن خدمت دولت را در مناطق زلزله‌زده کم‌اهیمت جلوه دهند اما هرآنچه کانکس در مناطق زلزله‌زده دیده می‌شود دولت تقبل کرده است و برادران سپاه به عنوان پیمانکار عمل کردند.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه برای عمران و آبادانی مناطق زلزله‌زده سهم و نقشی داشته است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
Iran, Islamic Republic of
اگر خداوند شما مدیران تدبیری را از ما بگیرد، از این بسته بهتر نمیشه!
خوشبختانه مجلس دوتاشونو از ما گرفت! البته اگر خقوقدان ما بدترشو جاشون نگذارد!
Iran, Islamic Republic of
بسته معیشتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟! مگه قرار نبود مردم رو اونقدر غرق نعمت کنید که دیگه یارانه رو هم نخوان !
Iran, Islamic Republic of
بسته های معیشتی رو قبلأ دادید به صفدرحسینی و حسین فریدون و مهدی جهانگیری و ...
Iran, Islamic Republic of
ارزش پولمون بمون برگردون بسته معیشتی پیش کش خودتون و خاندان معظمتون!
Iran, Islamic Republic of
شرم کنید بسته معیشتی
Iran, Islamic Republic of
اقای نوبخت هرچقدرفکرمیکنم نمیتوانم بین شصت ملیون نفرومعیارهای گزینش وانتخاب شماوهمچینین مشاهدات عینی واینکه چه کسانی دریافت کردندوکی دریافت نکرده؟؟ وچندین مورداساسی هیچ توازنی برقرارکنم؟ اصلاقابل توجیه وفهم نیست؟ لطفاشفاف سازی کنید.