کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا برای حمله علیه سوریه آماده می‌شود

5 شهريور 1397 ساعت 18:09

وزارت دفاع روسیه با اشاره به تجهیزاتی که آمریکا به نزدیکی سوریه منتقل کرده، در خصوص حمله احتمالی واشنگتن علیه سوریه هشدار داد.


به گزارش جهان نیوز، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، شواهدی در خصوص تقویت قوای نظامی آمریکا در خاورمیانه مشاهده شده است که به نظر می‌رسد واشنگتن در تدارک حمله‌ای احتمالی علیه نیروهای دولت سوریه است.

رسانه‌های روس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش کردند، حضور ناوهای آمریکایی در دریای مدیترانه این فرصت را برای آمریکا فراهم می‌کند تا به کل سوریه حمله کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته است: «آمریکا به توسعه گروه ناوهای هواپیمابر مجهز به موشک‌های کروز خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد که این مسئله با آماده‌سازی استان ادلب برای انجام تحریکات بیشتر که ظاهرا با هدف استفاده از تسلیحات شیمیایی صورت می‌گیرد، مرتبط است».

بر اساس گزارش «یورونیوز»، آمریکا با استفاده از ناوهای «یو‌ اس‌ اس راس» و «یو اس‌ اس پورتر» خود در دریای مدیترانه در ماه آوریل سال گذشته میلادی نیز حملاتی را علیه پایگاه «الشعیرات» سوریه با شلیک موشک‌های کروز «تاماهاک» به انجام رسانده بود.

فرماندهی ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای در همان روز حمله ائتلاف آمریکا به این پایگاه نظامی نیروهای ارتش سوریه در استان حمص را «تجاوزی آشکار» توصیف کرد و تأکید کرده بود که آمریکا با این اقدام نشان داد که «شریک» داعش، جبهه‌النصره و دیگر سازمان‌های تروریستی فعال در این کشور است.

بنا به تأیید وزارت دفاع روسیه ناو «یو‌ اس اس راس» آمریکا که قبلا نیز در دریای مدیترانه بوده و مدتی به بندرگاه آشیانه خود منتقل شده بود، مجددا در تاریخ 25 آگوست (3 شهریور ماه) در شرایطی به سواحل سوریه در دریای مدیترانه بازگشته که به 28 موشک گروز تاماهاک مجهز است که قابلیت هدف‌گیری هر نقطه‌ای از سوریه را دارند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد: «این تدارکات نظامی، تأییدیه جدیدی بر نیات آمریکا است تا از یک حمله شیمیایی احتمالی شبیه‌سازی‌شده از جانب نیروهای جبهه‌النصره که تحت حمایت کامل سازمان‌های اطلاعاتی و مخفی انگلیس هستند، به عنوان بهانه‌ای برای حمله به نیروهای دولت سوریه استفاده کند».

منبع:فارس


کد مطلب: 636786

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/636786/آمریکا-حمله-علیه-سوریه-آماده-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com