سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

۱۰ کیلومتر از خط ۶ مترو افتتاح می‌شود

دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 636683
شهردار تهران ضمن اشاره به اینکه ۱۰ کیلومتر از خط ۶ به همراه ۴ ایستگاه تا پایان آبان‌ماه ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: قرارداد ۶۳۰ واگن به امضا رسیده است و به زودی این واگن‌ها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند شد.
۱۰ کیلومتر از خط ۶ مترو افتتاح می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمدعلی افشانی شهردار تهران در حاشیه بازدید از خط 6 مترو تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بازدیدی را به همراه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و تعدادی از اعضای شورا و همچنین مدیران حمل و نقل شهرداری تهران از خط 6 مترو تهران داشتیم. با توجه به اینکه حمل و نقل عمومی یکی از مسائل مهم تهران است و مترو نیز بخش قابل توجهی در این بخش است مجموعه شهرداری عنایت ویژه‌ای را به این حوزه دارد.

افشانی ادامه داد:خوشبختانه این خط میزان پیشرفت خوبی را داشته است و پیش‌بینی می‌شود بخشی از این خط تا پایان سال جاری و به طور کامل تا پایان سال 98 به بهره‌برداری برسد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده 10 کیلومتر از خط 6 به همراه 4 ایستگاه در نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمان دقیقی را برای بهره‌برداری 10 کیلومتر اشاره شده پیش‌بینی می‌کنید گفت: بنده هیچ‌گاه نمی‌توانم در این خصوص به طور دقیق بگویم و تا زمانی که کار به انتها نرسیده باشد نمی‌توان زمان دقیقی را گفت اما طبق اظهارات پیمانکاران این خط 99 درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه به بهره‌برداری برسد.

افشانی همچنین به آخرین وضعیت هیئت مدیره و مدیر عامل بانک شهر اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به آخرین وضعیت این مجموعه هیئت مدیره و مدیر عامل این مجموعه طی هفته جاری مشخص خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به اختصاص 700 میلیارد تومان اوراق مالی برای قطار شهری (خط 7) بیان کرد: این اوراق هفته گذشته به این مجموعه اختصاص یافت ضمن اینکه تا پایان شهریور نیز 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط 6 اختصاص خواهد یافت.
وی در خصوص پیشرفت خط 6 مترو تهران گفت: ابتدا و انتهای خط پیشرفت قابل توجهی داشته اما اواسط خط پیشرفت خوبی را نداشته است و به همین علت پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 98 خط 6 به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

افشانی درباره آخرین وضعیت قرارداد 630 واگنی برای قطار شهری تهران گفت: خوشبختانه این موضوع در شورای اقتصاد مطرح شده است و موضوع جمع‌بندی شده اما با توجه اینکه طی 20 روز گذشته شورای اقتصاد جلسه‌ای نداشته این موضوع مسکوت مانده اما همه کارهای آن انجام شده و همه تضامین نیز اخذ شده است. بنابراین قرارداد 630 واگن مشکلی ندارد.

شهردار تهران درخصوص مشکلات پیمانکاران و بدهی‌های شهرداری به آنها تصریح کرد: هم‌اکنون شهرداری 50 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که بخش قابل توجهی از این رقم به پیمانکاران است که البته از هفته گذشته پرداخت جزئی به آنها آغاز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *