کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۶۷ مصدوم در زلزله کرمانشاه

4 شهريور 1397 ساعت 19:35

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور گفت: در زمین لرزه بامداد یکشنبه در منطقه تازه آباد کرمانشاه، ۲۶۷ نفر مصدوم شدند که ۱۳۷ نفر آنها مرد و ۱۳۰ نفر، زن بودند.


به گزارش جهان نیوز، دکتر حسن نوری، افزود: ساعت ۲:۴۳ بامداد یکشنبه زمین لرزه ای با قدرت ۵.۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر، شهر تازه آباد شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند که بلافاصله ۵ تیم ارزیاب جهت بررسی مناطق متاثر شهرستان های ثلاث باباجانی، روانسر، جوانرود، پاوه و سرپل ذهاب اعزام شدند.

وی اظهار داشت: زمین لرزه بامداد امروز در استان های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان و همدان نیز احساس شد و در استان کرمانشاه، منجر به شکسته شدن شیشه ها و تخریب دیوار و منازل مسکونی در شهرستان های ثلاث باباجانی، جوانرود، پاوه، سرپل ذهاب، روانسر، کرند و گیلانغرب و ریزش کوه در مسیر جوانرود به ثلاث باباجانی و مریوان به پاوه شد.

نوری با اشاره به وقوع ۹۴ پس لرزه از بامداد تا ساعت ۱۴ امروز، گفت: در  مناطقی که تحت تاثیر زمین لرزه بوده اند ، جمعیتی حدود ۴۱۰ هزار نفر سکونت دارند.

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور در خصوص ارائه خدمات اورژانس به مردم مناطق زلزله زده، گفت: پس از وقوع این زمین لرزه، ۵ تیم اورژانس، ۱۲ دستگاه آمولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه خودروی عملیاتی به این مناطق اعزام شد.

نوری افزود: در این زمین لرزه، ۲۶۷ نفر مصدوم شدند که ۱۳۷ نفر از آنها مرد و ۱۳۰ نفر از آنها زن بودند و کم سن ترین مصدوم این حادثه، پسر بچه ای دو ساله و مسن ترین مصدوم نیز زنی ۸۲ ساله بود. بیشترین مصدومین این زمین لرزه مربوط به رده سنی ۲۱ تا ۳۰ سال و بیشترین علل مصدومیت، تروما دست و پا بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ۲۶۷ مصدوم این زمین لرزه، ۲۴۵ نفر ترخیص شده و ۲۲ نفر هنوز در بیمارستانهای استان کرمانشاه، بستری هستند. همچنین تا کنون ۶ مورد عمل جراحی برای مصدومین انجام شده است.

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور در خصوص پراکندگی مصدومین در شهرستان های استان کرمانشاه، گفت: در این زمین لرزه ۱۰۲ نفر در ثلاث باباجانی، ۴۵ نفر در کرمانشاه، ۴۰ نفر در روانسر، ۲۰ نفر در سرپل ذهاب، ۱۹ نفر در پاوه، ۱۹ نفر در جوانرود، ۱۰ نفر در گیلانغرب، ۸ نفر در اسلام آباد غرب و ۴ نفر در شهرستان دالاهو مصدوم شدند.

نوری در پایان اظهار داشت: در شهرستان کامیاران استان کردستان نیز ۳ زن ۲۳، ۳۲ و ۴۳ ساله بر اثر زمین لرزه دچار مصدومیت شده و به بیمارستان سینا کردستان مراجعه کردند و پس از دریافت خدمات درمانی مورد نیاز، ترخیص شدند.

منبع:مهر


کد مطلب: 636544

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/636544/۲۶۷-مصدوم-زلزله-کرمانشاه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com