کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش روزنامه کره شمالی به لغو سفر پامپئو

4 شهريور 1397 ساعت 19:25

یک رسانه دولتی کره شمالی اقدام آمریکا در لغو سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور به پیونگ یانگ را اقدامی از روی دورویی و در راستای ایجاد توطئه مجرمانه نامید.


به گزارش جهان نیوز، یک رسانه دولتی کره شمالی اقدام آمریکا در لغو سفر مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور به پیونگ یانگ را اقدامی از روی دورویی نامید.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «رودانگ سینمون» روزنامه دولتی کره شمالی امروز (یکشنبه) ضمن سرزنش آمریکا نوشت چنین اقداماتی اثبات می‌کند که آمریکا به دنبال ایجاد توطئه مجرمانه است تا جنگی علیه کره شمالی به راه بیاندازد و جرمی را مرتکب شود که شایسته تنبیه بی‌رحمانه الهی است.

این روزنامه تاکید کرد که یگان ویژه آمریکا در ژاپن رزمایشی هوایی برای نفوذ به پیونگ یانگ برگزار کرده است و آمریکا مشغول رزمایش‌های مخفی علیه کره شمالی است. 

۲۲ خرداد ماه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند. پس از این دیدار، قرار شد که مذاکرات در سطوح پایین‌تر ادامه یابد.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه جمعه با ادعای اینکه روند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره به کُندی پیش‌رفته، سفرمایک پامپئو وزیر خارجه‌اش به کره‌شمالی را لغو کرده بود. پامپئو تا کنون سه بار به کره شمالی سفر کرده است و سفر چهارم وی فعلا لغو شده است. 

بعداز دیدار سران دو کشور، هدف اعلام شده آمریکایی‌ها از مذاکره، از بین بردن توان هسته‌ای کره شمالی در ازای دادن تضمین امنیتی به این کشور عنوان شد.

منبع:فارس


کد مطلب: 636540

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/636540/واکنش-روزنامه-کره-شمالی-لغو-سفر-پامپئو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com