شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

قتل عام کودکان در جاده‌های مرگ

يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 636434
سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: ۲۷۴ کودک صفر تا ۱۸ سال طی دو سال گذشته در حوادث جاده‌ای استان کرمان کشته شده‌اند.
قتل عام کودکان در جاده‌های مرگ
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، "احسان عراقی زاده"  درباره وضعیت جاده‌های استان کرمان و کشته شدن شهروندان در این جاده‌ها اظهار کرد: استان کرمان در سال گذشته رتبه دوم کشور را در تلفات جاده ای به خود اختصاص داده به طوری که یک هزار و ۹۹ نفر جان خود را در استان کرمان از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه ۸۶۰ نفر از کشته ها، در جاده ها جان خود را از دست داده اند، افزود: بیشترین تلفات را در بازه زمانی یک ماهه از ۱۰ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه داشته‌ایم این در حالی است که در این مقطع بحرانی برای سال جاری، کشیک ویژه ثابت و سیار در نقاط حادثه خیز استان فعال کرده‌ایم تا کمک پلیس باشیم.

عراقی زاده با اشاره به اینکه ۴۴ درصد تلفات حوادث جاده ای ناشی از واژگونی است، بیان کرد: در این زمینه استان کرمان رتبه چهارم کشور را دارد زیرا جاده های ما طولانی، کفی و کویری است و همین موضوعات موجب خواب آلودگی رانندگان می شود.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری استان کرمان گفت: ۲۲ درصد کشته های جاده ای استان موتورسواران هستند که برای کاهش این تلفات اقدام به توزیع کلاه ایمنی و برگزاری همایش آموزشی برای دهیاران کرده ایم.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در جاده های استان بحث کنترل است، افزود: برای کاهش تلفات جاده ای در شهریورماه سال جاری شورای ویژه ترافیک را در شهرستان های استان تشکیل خواهیم داد تا از ظرفیت مردم در این راستا استفاده کنیم.

عراقی زاده با اشاره به اینکه هرچه ایمنی جاده ها بیشتر شده تلفات رانندگی نیز افزایش یافته زیرا راننده مطمئن تر شده و با سرعت بیشتری رانندگی می کند، اظهار کرد: راهداری بیش از این کاری نمی تواند انجام بدهد لذا باید کنترل پلیس بیشتر شود و به اعتقاد من باید پلیس در بازه زمانی شهریور تا مهرماه طرح گذاشته و از ظرفیت مردم، کلانتری ها و بسیج استفاده کند. کار ما فیزیکی است اما پلیس می تواتد مجوز استفاده از نیروها را بگیرد و مثلا سواری کرایه‌ها که مداوم در جاده هستند می توانند به پلیس کمک کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به آمار کودکان کشته شده در حوادث جاده ای استان کرمان طی دو سال گذشته بیان کرد: در سال ۹۵ تعداد ۴۶ و در سال ۹۶ تعداد ۵۸ کودک صفر تا ۶ سال جان خود را در سوانح جاده ای استان از دست داده اند ضمن آنکه ۱۸ کودک ۷ تا ۱۱ سال در سال ۹۵ و ۲۰ کودک ۷ تا ۱۱ سال در سال گذشته در حوادث جاده‌ای استان کشته شده اند.

عراقی زاده ادامه داد: در سال ۹۵ تعداد ۶۷ و در سال ۹۶ تعداد ۶۵ کودک ۱۲ تا ۱۸ سال در سوانح رانندگی استان کرمان جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه ما هدفگذاری ایمنی را روی سن صفر تا شش سال گذاشته‌ایم، تصریح کرد: پلیس باید کنترل و مردم رعایت کنند، زیرا در کشته شدن بچه‌ها کسی غیر از والدین مقصر نیست. کودک در صندلی عقب خودرو نشسته و کمربند ایمنی ندارد و در زمان تصادف از خودرو به بیرون پرت می‌شود.

سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با تاکید بر اینکه همه تلاشمان را به کار می گیریم تا از کشته شدن حتی یک کودک جلوگیری کنیم، افزود: هشت دهم درصد تلفات حوادث رانندگی استان مربوط به سواری کرایه‌هاست البته نه رانندگانی که تاکسی دارند و حرفه‌ آنها رانندگی است، رانندگان شخصی در تلفات جاده‌ای مورد بحث ما هستند.

عراقی زاده با تاکید بر فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها و آموزش و پرورش اظهار کرد: باید بهزیستی را نیز به میدان بیاوریم زیرا فراموش شده و در راستای فرهنگ‌سازی نیاز به همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و صدا و سیما داریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها از ما فاصله گرفته‌اند، تصریح کرد: باید به دانشجویان بگوییم با خودروهای مورد تایید بین شهرها رفت و آمد کنند و مطمئنا با توجیه دانشجویان در استفاده از خودروهای مورد تائید، تلفات این قشر در حوادث جاده ای به صفر می رسد.

سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در پایان گفت: ما با همکاری پلیس و آموزش و پرورش در مدارس حاشیه راه‌ها برنامه داریم و دانش آموزان را آموزش می دهیم، همچنین آمادگی همکاری در زمینه ارائه آموزش در مهدهای کودک را داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *