پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۶ ماه حبس، مجازاتِ انتقاد از اردوغان!

يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 636431
نیروهای امنیتی وابسته به گروهک «ارتش آزاد سوریه»، یک پزشک سوری را به دلیل انتقاد از سیاست‌های رئیس جمهوری ترکیه در شهر الباب سوریه بازداشت و او را راهی زندان کردند.
۶ ماه حبس، مجازاتِ انتقاد از اردوغان!
به گزارش جهان نيوز، انتقاد پزشک سوری از سیاست‌های ترکیه در یکی از شهرهای شمالی سوریه، او را راهی زندان کرد.

رسانه‌های سوریه اخیرا گزارش دادند که نیروهای امنیتی وابسته به گروهک ارتش آزاد سوریه در شهر الباب، «محمود السایح» را به این دلیل که درحساب توییتری خود از «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه انتقاد کرده بازداشت کردند.

اخیرا دادگاه جنایی شهر الباب، طی حکمی این پزشک سوری را به تحمل شش ماه حبس و پرداخت پنج هزار لیر غرامت ملزم کرده است.

گفته می‌شود او در توییتر از اردوغان و سیاست او در قبال آنچه «انقلاب سوریه» خوانده می‌شود، به شدت انتقاد کرده و نوشته است: «شمشیر اردوغان، چوبی و تهدیداتش تو خالی است؛ [مثل] "ملوان زبل" که اسفناج بخورد، گرد و خاک راه انداختی؛ ولی طبل توخالی هستی. اردوغان مانند رعد و برق بی‌باران است».

او ضمن اینکه نیروهای وابسته به ترکیه را «مزدور»، «خائن» و «اهل نفاق» خوانده، گفته بود «دیگر زمان قیمومیت اردوغان و متحدانش به سر آمده است».

گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه که مورد حمایت ترکیه است، طی سال‌های گذشته، در دو عملیات موسوم به «سپر فرات» و «شاخه زیتون» مناطق شمالی استان حلب (از جرابلس تا اعزاز و الباب) و منطقه «عفرین» را به اشغال خورد درآورده است.

ترکیه اخیرا اقدام به ساخت بیمارستان، مدارس و دانشگاه در شمال سوریه کرده و این مناطق هم‌اکنون از لحاظ اداری تابع استان «غازی عینتاب» ترکیه اداره می‌شوند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *