جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

علی علیزاده: تابعیت اسکاتلندی نداریم

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب: 636343
علی علیزاده کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی درپاسخ به ادعای یک نماینده مجلس درباره تابعیت اسکاتلندی یکی از مسئولان بسیار مهم کشور در توییتر نوشت:
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حق
Iran, Islamic Republic of
عجب گندى بالا آوردند پايدارى چى ها ! تازه پر رو پر رو قراره سند رو كنند ! بيچاره به اين ملت !
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم خيلي هاتون تابعيت دو گانه و چند گانه داريد اشكالي داره بريد اون يكي كشور هم خدمت كنيد ولي دلار ها رو از انور به اينور بفرستيد .چرا هميشه دلار مفت از اينور به انور ميفرستيد
Iran, Islamic Republic of
سکاتلند همراه با انگلستان، ولز و ایرلند شمالی کشور بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهد. در کنار خاک اصلی، اسکاتلند هم‌چنین ۷۹۰ جزیره دارد که جزایر شمالی و هبریدز از آن جمله هستند.[۲] از این تعداد ۹۳ جزیره با داشتن %۲ جمعیت کشور، مسکونی هستند.[۳]

پایتخت اسکاتلند شهر تاریخی ادینبرو (یا "ادینبورگ") است.

در آب‌های اسکاتلند در دریای شمال ذخایر مهمی از نفت خام وجود دارد.

اسکاتلند و انگلستان تا سال ۱۷۰۷ کشورهایی با پادشاهی مستقل بودند اما در تاریخ یکم ماه مه ۱۷۰۷ دو کشور طی توافقنامه‌ای با هم متحد شده، کشور «پادشاهی متحد بریتانیای کبیر» را به وجود آوردند.

پرچم کنونی بریتانیای کبیر از ترکیب پرچم اسکاتلند (زمینه آبی، ضربدر سفید) و پرچم انگلستان (زمینه سفید، صلیب سرخ) به وجود آمده‌است.
سپاس از شما
Italy
هنگام کپی برداری از سایتهایی همانند ویکیدیا، کمی هم زحمت ویرایش برخی علایم و اعداد داخل کروشه را هم به خود بدهید یا این که در ابتدا یا انتهای مطلب، منبع را ذکر کنید بد نیست.
Iran, Islamic Republic of
اسکاتلند در امور سیاسی بین‌المللی مانند عضویت در اتحادیه اروپا و عضویت در سازمان ملل متحد و برخی از امور داخلی نظیر برخی از انتخابات‌ها نظیر انتخابات سراسری بریتانیا به عنوان بخشی از پادشاهی متحد به حساب می‌آید؛ ولی دارای نظام حقوقی و نظام آموزشی مستقل از انگلستان، ولز و ایرلند شمالی است.
Iran, Islamic Republic of
با بازگشایی پارلمان اسکاتلند در سال ۱۹۹۹ این کشور بیش از پیش مستقل شد، اما اختلاف نظرهای سیاسی و اجتماعی با بریتانیا و همچنین کشف، استخراج و درآمد نفت اسکاتلند باعث ادامه بحث‌ها پیرامون استقلال بیشتر شد. در نهایت با توافق دولت محلی اسکاتلند و بریتانیا موضوع استقلال در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴ به رای عمومی گذاشته شد و بیش از ۵۵ درصد مشارکت‌کنندگان در این رای‌گیری به ماندن اسکاتلند در پادشاهی متحده رای مثبت دادند.