جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۲

نرخ تورم مرداد به ۹.۷ درصد رسید

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب: 636333
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماه منتهی به مردادماه ١٣٩٧ به ٩,٧ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل (٨,٧ درصد) یک درصد افزایش نشان می دهد.
نرخ تورم مرداد به ۹.۷ درصد رسید
به گزارش جهان نيوزبه نقل از مرکز آمار ایران، در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٢٧,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٩.٣ درصد است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ١٩.٣ درصد بیشتر از مرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (١٣,٨ درصد) ٥.٥ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ به ٩,٧ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨,٧ درصد) ١.٠ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٩,١ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ٣.٦ درصد افزایش نشان می دهد. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای این دو گروه به ترتیب ١٢,١ و ٨.٨ درصد می باشد.

افزایش نرخ تورم خانوارهای شهری کشور

شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در مرداد ماه ١٣٩٧ به عدد ١٢٧,٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.١ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٩.٤ درصد و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به ماه جاری برای این دسته از خانوارها ٩,٨ درصد می باشد.

افزایش نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در مرداد ماه ١٣٩٧ به عدد ١٢٨,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٩ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٨.٨ درصد و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به ماه جاری برای این دسته از خانوارها ٩,١ درصد می باشد.

  تغییرات قیمت ها در ماه جاری

در ماه جاری تمامی بخش های زیر مجموعه شاخص کل با افزایش قیمت همراه بوده اند که در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «دخانیات»، گروه «گوشت قرمز، سفید و فرآورده های آنها» (مرغ ماشینی، انواع ماهی و انواع گوشت قرمز)، گروه «شیر، پنیر و تخم مرغ» (تخم مرغ ماشینی، ماست پاستوریزه، پنیر پاستوریزه و شیر پاستوریزه)، گروه «میوه و خشکبار» (پسته، مغز گردو)، گروه «آشامیدنی ها» (آب معدنی)، گروه «خوراکی های طبقه بندی نشده در جای دیگر» (رب گوجه فرنگی)، گروه «قند و شکر و شیرینی» (بستنی پاستوریزه، شکر)، گروه «سبزیجات» (هویج فرنگی) و گروه «روغن ها و چربی ها» (کره گیاهی) می باشد. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» گروه مبلمان، لوازم خانگی و نگهداری معمول آنها (اطو، ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، انواع ظروف آشپزخانه) گروه «حمل و نقل» (انواع خودرو، دوچرخه، بلیت مسافرت داخلی با هواپیما) و گروه تفریح و فرهنگ (مانیتور، تجهیزات رایانه، تبلت) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک های هزینه ای کل کشور در ماه جاری

دامنه تغییرات نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای دهک های مختلف هزینه‌ای از ٩,٢ درصد برای دهک اول تا ١٠.٠ درصد برای دهک نهم است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر و جداول خبر به  گزارش مرکز آمار ایران از تورم مرداد   مراجعه کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فکر می کنید مردم گاگولند خجالت نمی کشید با اعداد و ارقام ونمودار بازی می کنید تورم 9.7 درصد است؟
Iran, Islamic Republic of
برای بچه پوشک می خریدم 8 تومن الان شد 14 تومن
اونوقت تورم 9 درصده....
خجالت نمی کشن
Iran, Islamic Republic of
نرخ تورم هم به ما میخنده
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
خداییش کسی هست این آمارها رو بار کنه؟!؟؟!
مواد غذایی، اجاره خانه، پوشاک که جزء اساسی ترین خرج های مردم هستند 9 درصد افزایش داشته اند؟!؟!
دیگه اینقدر عددسازی کرده اید که مردم سر سوزنی به این گزارش ها اهمیت نمیدهند
خودتون مضحکه مردم نکنید
آمار خیلی قابل باور
Iran, Islamic Republic of
مرغ پخته هم به این آمار میخنده
گرفتید ما رو به خدا
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
سن خانمها ؛ راحت تر از این تورم بالا می ره !
Iran, Islamic Republic of
دروغ به این بزرگی...ما داریم زیر بار گرانی وتورم له میشیم ....
مثبت اندیش
Iran, Islamic Republic of
زمانی که پایه ششم اضافه شد، در ریاضی محاسبه نرخ تورم هم گنجانده شدکه در سال های بعد بنا به دلایلی خاص ،محاسبه نرخ تورم از کتاب ریاضی ششم حذف شد.
خلاصه ی محاسبه ی نرخ تورم این گونه بود : اختلاف دوقیمت جدید و قدیم را به دست می آوردند و تقسیم بر قیمت قدیم می کردند و درآخر در صد ضرب می شد.
مثلا شیر معمولی که 1600 عرضه می شد، در ماه قبل به 2200 قیمتش سوق پیدا کرد که با فرمول تورم به عدد 37/5 درصد می رسیم.
یا گوشت مرغ که 8000 توزیع می شد و اکنون حداقل به 12000 تومان رسیده است 50 درصد تورم را تجربه می کند و خیلی از کالاهای دیگر این اطلاعات مربوط به محاسبه دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی است حالا این افراد بسیار بسیار تحصیل کرده و دکتری، در محاسبه ساده ی نرخ تورم چگونه دچار اشتباهات فاحشی می شوند،؟
مردم همه ی این ها را می فهمند ، لطفا آقایان بزرگوار و تحصیل کرده ، لااقل خودتان را به خواب نزنید، چون بیدارکردتان سخت و هزینه بردار است.
Iran, Islamic Republic of
به مسئولین مرکز آمار میگن :۹.۷ اعلام کن اونام اطاعت‌ امر میکنن
Iran, Islamic Republic of
نرخ تورم مرداد به ۹.۷ درصد رسید یک دروغ بزرگی است
شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۷
United Arab Emirates
نرخ تورم آبان ماه 98 به 55 درصد رسید