پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۵

واکنش پلیس به کلیپ درگیری راننده لندکروزبامامور

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 636305
سخنگوی ناجا با ارائه توضیحاتی نسبت به کلیپ درگیری راننده لندکروز با مامور پلیس، از برخورد با فرد هتاک خبر داد و گفت: تصویربرداری و انتشار چنین صحنه هایی به منظور تخریب اقتدار و چهره اجتماعی پلیس مذبوحانه و غیر قانونی است.
واکنش پلیس به کلیپ درگیری راننده لندکروزبامامور
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمد نوریان در پی انتشار فیلم فحاشی و ضرب و شتم پلیس وظیفه شناس توسط سرنشین خودروی لندکروز، اظهار داشت: اواخر هفته گذشته در محور شیراز ـ کازرون (حوزه دشت ارژن)، سرنشینان یک دستگاه خودروی 206  به دلیل نقص فنی، از انتقال خودرو به کنار جاده باز مانده و از گشت پلیس راهور استمداد می‌طلبند و در همین حین، راننده خودروی  لندکروز با سرعت غیرمجاز و به دلیل عدم توانایی در کنترل خودرو، به شانه خاکی جاده منحرف و دچار سانحه می‌شود.

وی افزود: دقایقی پس از این حادثه، یکی از سرنشینان خودروی لندکروز با حمله به سرنشین خودروی 206 و  پلیس وظیفه شناس راهور، اقدام به ضرب و شتم و فحاشی  می‌کند.  

سخنگوی ناجا با اشاره به شناسایی فرد ضارب ادامه داد: مجوز قضائی برای دستگیری فردی که با رفتار هنجارشکنانه خود به پلیس خدمتگزار جسارت کرده است، اخذ شده و قطعاً برابر قانون با این فرد هتاک برخورد می‌شود (بررسی سوابق این فرد حاکی از ارتکاب وی به اعمال  مجرمانه دیگر در گذشته دارد).

به گفته سخنگوی ناجا، مامور پلیسی که حین کمک به هم وطن در راه مانده مورد تهاجم و فحاشی این  ضارب سابقه دار و جوان قرار می‌گیرد از کارکنان وظیفه شناس  پلیس راهنمایی و رانندگی و در آستانه بازنشستگی است.

 وی اشاره کرد: به طور قطع  هر شهروند منصف و  قانونمندی با مشاهده فیلم مذکور، انزجار خود را از رفتار این ضارب سابقه دار اعلام  می دارد.

سردار نوریان، اقدام به تصویربرداری و انتشار فیلم چنین صحنه هایی به منظور تخریب اقتدار و چهره اجتماعی پلیس را مذبوحانه و غیر قانونی برشمرد  و گفت: به طور قطع شناسایی و دستگیری فرد یا افرادی که در چنین مواقعی بجای کمک و یاری رساندن به هم وطنان سانحه دیده و در معرض خطر، با رفتاری غیر انسانی و غیر اخلاقی به دنبال تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار فیلم این رویدادها  هستند نیز در دستور کار پلیس فتا قرار خواهد گرفت.   

وی یاد آور شد: درگیری با ماموران انتظامی از جرایم عمومی  محسوب می شود و قانون برای فردی که به مامور پلیس حین انجام وظیفه و ماموریت توهین کند، مجازات حبس در نظر گرفته است و قطعا این موضوع  تا برخورد قانونی و قضائی با  فرد ضارب، توسط نیروی انتظامی دنبال و پیگیری می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
فردی که فیلم می گیره انسان است؟ یک انسان چطور می تونه ببینه یک مأمور قانون رو بی گناه دارن به علت انجام وظیفه و کمک به مردم ضرب و شتم می کنند و اون خیلی ریلکس فیلم بگیره. چیزی از اخلاق باقی نمانده
حامد
Iran, Islamic Republic of
همین دیروز دیدم یک راننده مسافر کش که تخلف کرده بود و روی خط عابر و وسط خیابان درست در ایستگاه تاکسی توقف کرده بود و دنبال مسافر بود با یک مأمور تاکسی راننده درگیر شده بود و داشت کتکش می زد که چرا شماره من رو نوشتی ! اون طرف خیابان یک زن داشت فیلم می گرفت. به جای این که برن دنبال پلیس بگردند یا به 110 زنگ بزنند یا جدا کنند. خیلی ریلکس فیلم برداری می کنند .
Iran, Islamic Republic of
اکه فیلمبرداری نمی کرد چطوری شناسایی میشد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا فیلم برداری بشه برای پیگیری خوبه. پلیس عزیز حالا یا میتونه از این اتفاق به نفع آبرو و شرفش استفاده بکنه یا میتونه با اون راننده وحشی بشینه مذاکره کنه که پلیس را بخاطر انجام وظیفه مورد عفو قرار بده.
عمار
Iran, Islamic Republic of
هرکسی باهر عنوانی قانون شکنی میکند باید مجازات شود .
مخصوصا کسانی که به مجری قانون متعرض میشوند.
قانون بد بهتر از بی قانونی است وهمه باید گردن بنهند واگر ایرادی دیدند از طرق قانونی برای اصلاح آن بکوشند .
درود به شرف همه کسانی که وظیفه شناس هستند وشرافتمندانه خدمت میکنند.