شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۴

چرا مسئولان با خودروسازان برخورد نمی‌کنند؟

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 636304
معاون بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی گفت: چرا مردم باید بار افزایش قیمت خودرو را به دوش بکشند و چرا هیچ برخوردی از سوی مسئولین با خودروسازان که با اقدامات خود فقط بر التهاب بازار می افزایند، نمی‌شود؟
چرا مسئولان با خودروسازان برخورد نمی‌کنند؟
به گزارش جهان نيوز، سید محمدرضا ستوده، معاون علم و اقتصاد بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی گفت: اکنون وضعیت اقتصادی کشور در برخی حوزه‌ها مانند خودرو التهاب شدیدی پیدا کرده، یک خودروی داخلی که تا چند مدت پیش زیر ۲۵ میلیون تومان قیمت داشته اکنون خبر از فروش آزاد آن با قیمتی نجومی و بالای ۴۰ میلیون تومان می‌رسد، یعنی افزایش قیمت در حدود ۱۰۰ درصد، و سوال ما اینجاست که وزیر صنعت برای چه در این رابطه سکوت کرده است؟

وی ادامه داد: درحالی که مردم از این نابسامانی های قیمت خودرو در تحیر هستند آقای وزیر بجای پاسخگویی به مردم و بیان علل و راه کارهایشان ، سکوت را راه حل مسئله دانسته و نظاره گر شرایط هستند؟ گویا وزارت صنعت به جایی که به سمت حل مشکلات حرکت کند در خلاف جهت حرکت می کند.

ستوده تاکید کرد:  برخی مسئولین صاحب امر می‌گویند قیمت خودرو نباید بی ضابطه افزایش یابد و از سویی حقیقت تاسف بار این است که هیچ ضابطه و فرمول مشخصی برای قیمت گذاری خودرو وجود ندارد و از سویی باید متذکر شد که این سخن، مطالبه مردم است و نیاز به عمل مسئولین در این راستا دارد نه تذکر ایشان.

مسئول سابق  بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی گفت: آیا اختلاف قیمت شدید بین کارخانه و بازار نشان از آن نیست که بازار خودرو بهشت سوداگران و دلالان شده؟ اینکه عده ای خاص خودرویی را 150 میلیون از سایت می خرند و ساعتی بعد 220 میلیون در بازار می فروشند دلالی نیست؟چرا اسامی خریداران منتشر نمی شود و با جدیت با خاطیان برخورد نمی شود؟

وی ادامه داد: چرا مردم باید بار افزایش قیمت خودرو را بدوش بکشند، خودروسازان از دارایی‌های مازاد خود که از سودهای کلان گذشته بدست آوردند و از برج های خود بزنند! چرا هیچ برخوردی از سوی مسئولین صورت نمی‌گیرد که خودرو سازان سایت پیش فروش خود را بسته‌اند و با باز کردن گاه‌گاه سایت پیش فروش بصورت تزیینی فقط بر التهاب بازار می افزایند؟

این فعال دانشجویی تاکید کرد: سوال اساسی‌تر که در بسیاری از موارد وجود دارد این است که عملکرد مسئولین نظارتی چگونه است و اصلا چه نظام نظارتی و شفاف سازی وجود دارد که محصولش می‌شود واردات ۵۰۰۰ خودرو به صورت غیرمجاز از سوی معاون و مشاور آقای وزیر؟ و اینکه افزایش قیمت ها تا کجا باید باشد تا مسئولین لب به سخن و پاسخگویی بگشایند؟

ستوده ادامه داد: اگر وزارت صمت به دنبال اصلاح و بهبود شرایط است شخص وزیر شخصا دستور به سرکشی به انبارهای دو شرکت خودروساز را بدهد تا هرچه سریعتر جلوی احتکار خودروها گرفته شود و التهاب بازار مدیریت شود.

وی گفت: مورد دیگر حمایت از شرکت های قطعه ساز است که گفته ها حکایت از عدم توانایی فعالیت آنها در شهریور ماه دارد، با توجه به شرایط فعلی انتظار از وزیر صعنت این است با ارائه تسهیلاتی به قطعه سازان و با پشتیبانی و حمایت از آنان دستور بدهد برای جبران کمبود بازار با کار و تولید شبانه روزی و بی وقفه کارخانجات، نیاز بازار را تامین کنند.

ستوده تصریح کرد:  تغییر در تیم مشاوران و کارشناسان و استفاده از افراد مولد، باهمت، خوش فکر، مدبر، با برنامه مشخص و با تلاش شبانه روزی از سوی مقام معظم رهبری و هم از سوی کارشناسان بارها تذکر داده شده و باید به این موضوع توجه شود. آیا با توجه به این شرایط وقتش نرسیده که مسئولین به این نظرات کارشناسانه جامه عمل بپوشانند و با همت شبانه روزی برشرایط فایق آمده و در جهت خدمت به ولی نعمتان نظام اسلامی قدم بردارند؟

وی گفت: حداقل انتظار مردم از مسئولین این است که ببینند در این شرایط سخت کشور مسئولین در کنار ایشان و پاسخگوی عملکرد خویش هستند. ان شاءالله به کمک خدا و با پشتوانه اراده مردم و با تدبیر صحیح و حساب شده و تلاش شبانه روزی مسئولین می‌شود این مشکلات را هم پشت سر گذاشت.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگه چاقو دسته خودش رو میبره
Iran, Islamic Republic of
بله میبره، به وقتش خواهیم دید چگونه خواهد برید. سیاست «نادیده گرفتن » مشکلات مردم ، اینکار را خواهد کرد.
شعر محتسب و مست پروین اعتصامی را بخوانید.اینکه چرا اهمیت نمی دهند معلوم است.
United States
وقتی با حرف غلط حمایت از کالای داخلی واردات را ممنوع و تعرفه های وحشتناک به کالاها گداشتید باید یاد این روزها هم می بودید . المان مهد اتومبیل دنیا و یا مهد پارکت لمینتهای چوبی نه تنها واردات را به کشورش ممنوع نکرده بلکه برای حمایت از مردم و ایجاد رقابت تعرفه این کالاها را بالا هم نبرده ...
Iran, Islamic Republic of
ایرانیم ولی توان خرید خودرو داخلی را ندارم ..