کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوال از رئیس جمهور و آنچه همه باید رعایت کنند

3 شهريور 1397 ساعت 12:56

هم نمایندگان مجلس ،هم رئیس جمهور و هم حامیانشان توجه داشته باشند که سوال و جواب و رفتار آنها اولا در محضر خدای متعال و ثانیا مورد توجه بخش زیادی از مردم و ثالثا زیر نظر کنجکاونه دشمن انجام می شود لذا تلاش کنند خدای متعال را راضی، مردم را دلگرم و دشمن را مایوس کنند.


به گزارش جهان نیوز، مهدی فضائلی نوشت: 

سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور که مطابق اصل ۸۸ قانون اساسی انجام خواهد شد، جزو مهمترین رویدادهای سیاسی پیش روست.

در طول چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی این دومین بار است که سوال از رئیس جمهور عملی می شود. پیش از این، فقط یکبار دیگر، نمایندگان دور هشتم مجلس شورای اسلامی، در اسفند سال ۹۰ و در مورد دکتر احمدی نژاد، از این حق خود استفاده کردند.

کم سابقه بودن این رویداد و شرایط زمان انجام آن اقتضا می کند نمایندگان مجلس،رئیس جمهور ،رسانه ها و جریان های سیاسی با حساسیت ، دقت و مراقبت بالا، این مساله را دنبال کنند.

بدون تردید نتیجه سوال و جواب نمایندگان مجلس و رئیس جمهور باید تامین منافع عمومی باشد و این منافع با رعایت دو اصل مهم تامین خواهد شد.

حفظ و تقویت "انسجام ملی" و "امید" باید رویکرد اصلی دو طرف این ماجرا باشد.

امروز ما در شرایط یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم و آنچه دشمن را در این جنگ به پیروزی نزدیک می کند،تفرقه، عدم انسجام و ناامید شدن مردم است.

در شرایط غیر جنگی هم انسجام ملی و امید مردم از اهمیت بالایی برخوردار است چه برسد به شرایط جنگی!
چه کسی تردید دارد که تهدید و آسیب به انسجام ملی و امید، بخصوص در شرایط کنونی کشور، به نفع دشمن تمام خواهد شد؟ چه کسی نمی‌داند که انسجام ملی و امید، جزو اساسی ترین شرایط پایداری یک جامعه است؟
اگر سوال کنندگان، از فرصت سوال که جزو حقوق و مسئولیت نمایندگی است،بخواهند سوءاستفاده کنند و امیال شخصی را دنبال نمایند، قطعا" در زمین دشمن بازی خواهند کرد.

و اگر رئیس جمهور هم بخواهد از فرصت پاسخگویی که آنهم جزو حقوق و تکالیفش هست،متقابلا" برای اسقاط تکلیف از خود و انداختن مسئولیت به گردن این و آن ، منافع آنی رفع تکلیف و یا پاسخ به وسوسه خناسان را پی بگیرد، او هم در زمین دشمن بازی کرده است.

نقد صحیح، منصفانه و عاقلانه و پاسخ صحیح،منصفانه و عاقلانه نه تنها ایراد ندارد بلکه مقوم انسجام ملی و امید هم می تواند باشد اما اهانت، هتک حرمت، اتهام، بگو مگوها و مشاجره توام با خصومت، وحدت و همزبانی و همدلی را به شدت تهدید می کند.

هم نمایندگان مجلس ،هم رئیس جمهور و هم حامیانشان توجه داشته باشند که سوال و جواب و رفتار آنها اولا" در محضر خدای متعال و ثانیا" مورد توجه بخش زیادی از مردم و ثالثا" زیر نظر کنجکاونه دشمن انجام می شود لذا تلاش کنند خدای متعال را راضی، مردم را دلگرم و دشمن را مایوس کنند.

منبع: فارس 


کد مطلب: 636260

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/636260/سوال-رئیس-جمهور-آنچه-همه-باید-رعایت-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com