پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳

نیروی هوایی آمریکا بمب هسته‌ای جدید آزمایش کرد

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 636259
نیروی هوایی آمریکا نسخه ارتقاء یافته یک بمب هسته‌ای B۶۱-۱۲ با قابلیت نفوذ به اهداف زمینی را برای بررسی دقت و توان استفاده از آن در عملیات‌های تهاجمی آزمایش کرده است.
نیروی هوایی آمریکا بمب هسته‌ای جدید آزمایش کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نیروی هوایی آمریکا نسخه ارتقاء یافته یک بمب هسته‌ای B61-12 با قابلیت نفوذ به اهداف زمینی را برای بررسی دقت و توان استفاده از آن در عملیات‌های تهاجمی آزمایش کرده است. 

اسپوتنیک به نقل از "هنس کریستینسن"، مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای گفت: «اصلی‌ترین مزیت B61-12 این است که تمامی قابلیت‌های بمب‌های جاذبه‌ای را در یک بمب جمع کرده است.»

وی اضافه کرد: «سلاح‌های هسته‌ای که بعد از نفوذ به زمین منفجر می‌شوند، انرژی انفجاری خود را به زمین منتقل می‌کنند. انفجار در بالای زمین، در مقابل باعث می‌شود بخش زیادتری از انرژی انفجاری صرف متلاشی کردن سطح زمین شود.»

مکان آزمایش این بمب هنوز اعلام نشده است. نیروی هوایی آمریکا اواخر ماه ژوئن اعلام کرد چند هفته قبل‌تر دو بمب B61-12 را در منطقه حفاظت‌شده نظامی "تونوپا" در ایالت نوادا آزمایش کرده است. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب دنیاییه... مردم ما رو با اینکه هیچ مدرکی برای ساخت سلاح هسته ای ندارن چندین ساله تحریم کردن... اونوقت خودشون علناً بمب هسته ای آزمایش می کنن
Iran, Islamic Republic of
یه سِری هم تو این دنیای وحوش، دل به کدخدای حیوان صفت خوش کرده اند!
Iran, Islamic Republic of
ترامپ نظری درباره بمب های هسته ای ایالات متحده آمریکا ندارد ؟