جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴۱

راننده لندکروز جنجالی تحت تعقیب است +عکس

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 636151
راننده و سرنشین خودروی لندکروزی که در جاده «دشت ارژن» شیراز اقدام به ضرب و شتم مأمور پلیس کرده بودند، شناسایی شده اند.
به گزارش جهان نيوز به نقل از نوداد، از روز گذشته ویدئوی تلخی در فضای مجازی دست به دست می‌شد که در آن یک دستگاه لندکروز واژگون و یک فرد خشمگین در حال حمله فیزیکی به مأمور پلیس راه و ضرب و شتم او است.به روایت کاربران فضای مجازی، فرد مهاجم، راننده خودرویی بوده که پس از تعقیب و گریز پلیس، در نزدیکی شهر دشت ارژن واژگون و دچار خسارت جدی شد.

صدای این ویدئو که در کانال ریواس جنوب منتشر شده، به دلیل ناسزاگویی‌ها و استفاده از الفاظ رکیک توسط فرد مهاجم قطع شده است.در همین حال ساعاتی پس از انتشار این ویدئو، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با اعلام خبر شناسایی راننده و سرنشین متخلف، گفته که مأمور پلیس در حین انجام وظیفه قانونی خود بوده و خودروی لندکروز نیز به علت بی احتیاطی در جاده دشت ارژن واژگون شده است.
 

به گفته‌ی سرهنگ محمدی، این دو فرد نسبت به مأمور پلیس راه حین انجام وظیفه، اهانت و تمرد کرده و با او درگیر شده اند. بنا بر اعلام این مقام انتظامی این افراد در حال حاضر تحت تعقیب پلیس قرار گرفته اند و با متمردان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
کار پلیس راهنمایی و رانندگی کاملا بر خلاف مقررات این یگان است آنها حق تعقیب و گریز هیچ فردی را ندارند و فقط باید ثبت کنند و با با بیسیم به واحد جلوتر گزارش بدهند تا در مسیر دیگر ماشین را متوقف کنند
Iran, Islamic Republic of
به احتمال زياد راننده لند كروز تخلفاتي داشته كه باعث تذكر پليس شده ولي در موارد مشابه ،‌معمولا پليس فقط صرفا دنبال انجام خواسته خودش ميباشد و توجهي به شرايط و اموال افراد ندارد. بعضي وقتها از فرد ميخواهند به زور كار اشتباهي كه فقط دستگيري مهاجم مد نظر است انجام دهند. مثلا ماشين متهم رو همينجوري با درهاي باز رها ميكنند و اجازه نميدهند به متهم كه ببنده يا انتقال بده خودروش رو. حتي گاها بچه رو هم ناديده گرفتند و فرد را بردند و بچه تنها مونده احتمالا عمل پليس باعث شده كه لند كروز چپ كنه و از اين مسله خشمگين شده است. وگرنه مرض نداشته كه درگير بشه با پليس .
United Arab Emirates
در کشورهای دیگه حق کوچکترین بحث رو هم حتی اگه پلیس مقصر باشه هم ندارن پس توجیه نکن
Iran, Islamic Republic of
مواد مختلفی در قانون راهور و آیین نامه های اجرایی انها هست که اشاره می کند که ماموران موظفند خودرو را متوقف نمایند. به عنوان نمونه در تبصره ماده 181 قانون راهور آمده است. "در مواردی که مأموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه به وجود حالت مستی و یا حالت غیر عادی ناشی از مصرف مواد یاد شده به راننده ای ظنین شوند، موظفند وسیله نقلیه را متوقف ساخته و بلافاصله میزان الکل خون راننده و مانند آن را از طریق آزمایش های لازم تعیین و از رانندگی وی جلوگیری نموده و متخلف را برای تعیین تکلیف به مراجع مربوط معرفی نمایند.".
موارد مختلفی در آیین نامه اجرایی مواد مختلف قانون راهور 1392 هم به چنین وظیفه ای اشاره کرده است. انجام چنین وظیفه ای در مواردی مستلزم تعقیب است. حالا شما با کدام مستند قانونی چنین استدلالی کرده اید بیان فرمایید.کلمات حقوقی بار معنایی دارند. متوقف ساختن و موظف بودن مامور دارای بار حقوقی است و اگر مامور بتواند توقیف کند و آنرا انجام ندهد ترک فعل است و مسئولیت دارد.
از سوی دیگر پلیس راهور ضابط قضایی مربوط به تخلفات رانندگی است و وظیفه راننده هم توجه به فرمان ایست پلیس علیرغم میل باطنی و حتی دستور ایست غلط است. عدم توجه به دستور ایست پلیس جرم انگاری شده است.
در نهایت خشمگینی دلیل موجهی بر توهین ، ضرب و شتم مامور رسمی حتی اشخاص عادی هم نیست. آنوقت سنگ روی سنگ بند نمی شود. در امریکا پلیس راهور دارای قوانین بسیار سختگیرانه ای می باشد. در چند ماه قبل آقای بیژن قیصر ایرانی مقیم آمریکا به دلیل عدم توجه به ایست پلیس با سه گلوله کشته شد.
باید قدردان زحمات اینان بود . کسانی که وظیفه شان تولید امنیت است بیشتر و بهتر از هر نهاد دیگر به وظایف و تعهداتشان عمل کرده اند.کار این هموطن متاسفانه بیشرمانه و خلاف قانون بود.
Iran, Islamic Republic of
بر فرض كه كار اون مأمور در تعقيب خودرو فرد خاطي درست نبوده, اما اين دليل نميشه كه اين راننده صرف داشتن خودرو گران قيمت به خودش حق بده با تكبر و غرور بي جا و مسخره اش علاوه بر فرار ازدست قانون ,مأمور قانون را هم به باد كتك و فحش هاي ركيك ناموسي بگيره .
بدتر از كار اين راننده بي شخصيت , بي خيالي مردميست كه در محل حادثه ايستادن و با بي تفاوتي عجيبي كتك خوردن مأمور قانون را تماشا مي كنند.
Iran, Islamic Republic of
چرت و پرت نگو. پلیس راهنمایی و رانندگی در مسائل حاد حتی میتواند دستگیر هم بکند.
United Arab Emirates
چرتو پرت تویی و امثال تو
Iran, Islamic Republic of
چرت و پرت اونیه که پلیس، حق تعقیب نداره و باید بیسیم بزنه! لابد واحد بعدی هم وقتی راننده پرخطر رو دید، باید بیسیم بزنه به بعدی و همینطور بیسیم بزنن! به این میگن چرت و پرت. وگرنه وظیفه پلیس، توقف راننده متخلفه پرخطره. با ثبت پلاک که خطر او راننده در ادامه راه رفع نمیشه.
حامد
Iran, Islamic Republic of
حق تعقیب دارند بدون اطلاع نظر نده. از قانون شکن خلاف کار هم حمایت نکن. از مأمور قانون دفاع کن چون دفاع نکنی روزی می رسه که خودت قربانی تخلفات یکی از چنین رانندگانی می شی
حامد
Iran, Islamic Republic of
رسانه ها نباید این موارد رو رها کنند. باید پیگیری کرد که با خاطی برخورد بشه. مثل ماجرای اون نماینده مجلس قانون شکن نشه که پلیس رو ضرب و شتم کرد و هیچ کاری باهاش نکردن.
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
هرنوع سکوت دربرابراین اتفاقات به ضرر همه است لندکروز... بی خود می کند بااین پررویی وطلبکاری درمقابل مردم پلیس رامی زند...تضعیف پلیس تضعیف امنیت همه است...ضمن اینکه باید برچند وچون ماجرا ورفتار حرفه ای پلیس هم نظارت جدی اورژانسی صورت گیرد...بعضی زنگها برای همه به صدا درمی اید
Iran, Islamic Republic of
چشم به راهنمایی رانندگی تذکر میدیم ببخشید خودشون نمی دونستند شما یادشون دادید
تو همون کشوری که پرچمش رو گزاشتی یا هستی هم کسی جرات داره این کار رو انجام بده که زبون ات بازه
Iran, Islamic Republic of
شما که در آمریکایی
انصافا و وجدانا اگه همین مسئله در آمریکا اتفاق می افتاد پلیس چکار میکرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حق تیر+
من من
Iran, Islamic Republic of
چرا چرت می گی؟ اگه مورد مشکوکی گزارش شدده باشه مامور حق داره خودرو نگه داره و کلا بازرسی کنه.. اکه فرار کنه که باید دنبالش بکنه..
اینکه میگی کلا پلیس راهنمایی رانندگی بطور کامل حق تعقیب و گرفتن مجرمی که در رفته رو نداره یعنی کلا ادم بی اطلاعی هستی..
Iran, Islamic Republic of
وظیفه تو و امثال تو هم خیانت به این مملکته!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اقا زاد ها فكر ميكنن صاحب اختيار همه مردم و كشورن و قانون براي انها نيست وفقط قانون براي ديگرا ن اجرا ميشه .افرين به پليس وظيفه شناس
پلیس آماده ومقتد ر به نفع جامعه
Iran, Islamic Republic of
پلیس مقتدر باعث آرامش وامنیت جامعه است.اولا با راننده خاطی بشدت برخورد شود دوما پلیس باید اینقدر آمادگی بدنی داشته باشد که درمقابل یک نوکیسه بی سرو پا از خودش دفاع کند.
ايراني
Iran, Islamic Republic of
قانون بايد آنچنان درس ادبي به اين مرفه بي درد وحشي بده كه درس عبرتي باشه براي بقيه تبهكاران و مفت خوران...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باید انچنان محکم با این قلدر برخورد منند تا درس عبرتی برای سایر تازه به دوران رسیده ها باشه
عزیز
باید با این راننده نامرد برخورد جدی صورت گیرد. مگر پلیس راه کاری جز سلامتی و امنیت رانندگان و عابرین می خواهند؟ مأموران پلیس راه با گذشتن از استراحت شبانه روز درصدد ایجاد امنیت هستند. خدا آنان را همواره محفظ فرماید انشا الله.
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش پوستش کندست

فرماندهی انتظامی فارس سردار گودرزی

فرماندهی شهر شیراز سرهنگ دلاور القاصی

دشت ارژن زیر مجموعه ی شیراز حساب میشه با اینکه فاصله ش زیاده. الان داره آلبالو گیلاس میچینه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
قوه قضاییه باید اینقدر با این راننده بیشعور برخورد قاطعی داشته باشد که منبعد کسی جرات نداشته باشد با پلیس اینگونه رفتار کند اگر پلیس نباشد افراد یاغی مثل این فرد مردم کتک می زنند اگر برخورد قاطعی بکنند بقیه عبرت می گیرند و از این غلطها نمی کنندو پلیس هم پشتش گرم می شه وگر نه پلس و کلانتری هم از این به بعد بی خال همه چی میشه چون دلگرمی نداره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بلاخره فرد ضارب دستگیر شد یا تحت تعقیب قرار گرفت
ابولولو
خیلی چیزها باید در این سرزمین کهن اصلاح شود.!
اول شعور مردم، نظم و احترام به قانون، اجرای درست و بدون خطکشی از کجا آورده ای!!! و بعد خود مجری قانون که نباید با تحریک و ستیزه جویی با مردم برخورد کنه! پلاک خودرو برای همچین مواقعی هم هست. چنانچه آدرس پلاک نامعتبر باشه و یا فرد درآن محل زندگی نمیکند باید با ثبت پلاک، تعویض پلاک و مسئولین و مجری این امر برخورد بشه! چرا مبلغی در بیرون مجتمع میگیرن و آدرس نادرست میزنن و کاسبی خوبی دارن و این به نفع مجرمین است ...!!!
Iran, Islamic Republic of
بسیار مغرض یا جاهلید. نمیفهمید کسی در حال تخلف است، امنیت و سلامت مردم را در ادامه راه به خطر می اندازد یا عادت کردید با زدن خود به نافهمی، پیش برید؟! پلیس باید متخلف را متوقف کند. هدف، توقف متخلف است نه جریمه که با ثبت پلاک حل شود. اگر نمیتوانند همه را دستگیر بکنند، باید چندتا را به صورت تصادفی دستگیر کنند از جمله لنکروزها و پولدارهای از خدا بی خبر یاغی را.
ما، با فساد و تخلف مبارزه میکنیم تا زنده ایم.
Iran, Islamic Republic of
برخورد قاطع و نشان دادن چهره و نتيجه برخورد قضايي .....
مصدق
Iran, Islamic Republic of
دوستان زود قضاوت نکنید عاقبت کمین همین است معنی راهنمایی
یعنی چه من کاری به طرف ندارم بنده سی سال است رانندگی می کنم
خدای تا حالا من راهنمایی ندیدم ولی قوه قهریه تا دلت به خواهد
اگر باور ندارید چرا مردم نگاه می کردن -سوال اینجاست مردم چرا
نگاه می کردن معما همین است قضاوت کار ما نیست حقیقت کار ما
است
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی

خودت بد قضاوت نکن. عاقبت کمین این نیست. عاقبت عدم برخورد جدی این است. وگرنه همین کمین اگر با اسلحه و با حق دفاع باشد، خواهی دید که مجرمان چگونه جمع میشن. این یک.
دو. راهنمای و رانندگی، اسم است. وظیفه اش، قهریه با مجرمان وحشی است.
و سه. چرا مردم نگاه میکنن؟ برای اینکه از ادامه کوفیانند. برای اینکه دستشان لیاقت هزینه دادن در دفاع از حق را ندارد. به هرکسی این امتیاز را نمیدهند.
اگر قانع نشدی، باز هم جواب سؤالات ساده ای که خیلی پیچیده میپرسی رو بدم.
Iran, Islamic Republic of
یعنی یه مرد نبود اونجا از پلیسی که حافظ امنیت ناموس و جان و مال مردمه دفاع کنه و یه کتک سیر این نکبت عوضی رو بزنه.
مطمئن باشید اگر اوجا بودم اون بشکه پهن رو طوری رو آسفالت پهن می کردم که دیگه از این غلطا نخوره
حامد
Iran, Islamic Republic of
چند وقت پیش یکی از نمایندگان مجلس بارها به صورت یکی از مأموران راهنمایی و رانندگی سیلی زده بود. در آن پرونده هیچ برخوردی با نماینده مجلس نشد.

اصولا حمله به مأمور و ضرب و شتم آن در هنگام انجام مأموریت باید جرم بسیار سنگینی باشد. اگر مردم ببیند با ضارب برخورد می شود دیگر جرأت نمی کنند مأموران را ضرب و شتم کنند.
Iran, Islamic Republic of
جا داشت اون مأمور هم، با علم به اینکه شکایت فایده ای ندارد و به عنوان قصاص و مجازات، چندتا لگد در شکم و دهن آن نماینده فاسد می انداخت. کاش میزد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت وقتي شير تو شير بشه بايد براي همه بشه
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جای تأسف اینجاست که در این عکس ده نفر دیده میشند که حداقل 7 نفرشون تماشاچی هستند، چرا ما اینجور شده ایم، بخدا بارها و بارها دیدیم که مثلا یه خانمی گوشه خیابون ها ایستاده صرف نظر از اینکه کیه و کجا می خواد بره صدها خودرو جلوی پاش ترمز می زنند. البته اگر اون خانم با حجاب باشه کسی بهش محلی نمیگذاره!!!!! ولی وقتی مأمور پلیس وظیفه قانونی خودش رو انجام میده اینطور باهاش برخورد میشه عده ای ساکت و تماشاچی که حتی ممکن هست خوشحال هم باشند!!!! بد نیست کمی به رفتارهامون فکر کنیم. والبته از پلیس درخواست داریم در اسرع وقت این راننده تازه به دوران رسیده را چنان پدرشو در بیارند که دیگه هوس ماشین سواری نکنه!!!!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اینایی که ایستادن و نگاه می کنند هم باید تنبیه شوند
آدمیزاد
Colombia
در خاطرات علم جلد 6 آمده " دانشجویان دانشکده بابلسر به علت اینکه 14 نفر از رفقای آنها نمره کم اورده اند رییس دانشگاه را کتک زده بودند"
ملت ایران که حکومتها از آنها تشکیل شده است ، هنوز به بلوغ فرهنگی و رفتاری نرسیده اند.
Iran, Islamic Republic of
و مسکل کشور ما، همان فرهنگ است که اغلبنمیخواهند باور کنند جایی در معادلات وضعیت یک کشور دارد. ولی هر چقدر دست و پا بزنند برخی از مردم که بخواهند بگویند مسؤولین مقصرند، نمیتوانند این واقعیات را تغییر دهند که مسؤول مقصر را هم، خودشان زاییده و تربیت کرده اند یا بها داده اند.
به نظرم، حدیث "مردم بر مسلک حاکمانشان هستند"، اشاره به تقصیر مردم دارد نه محاکمان. چون فاعل را مردم معرفی کرده است. دقت کنید: مردم، بر راه حاکمانشان هستند.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
پلیس بی اقتدار ، نمی تواند مجری قانون باشد !
حمید
Iran, Islamic Republic of
تراشیدن سر و چرخاندن در بین مردم و عذرخواهی و مجازات علنی شدید تا عبرت اوباش دیگر شود.
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
البته برابر قانون پلیس بخاطر تخلف رانندگی حق تعقیب وگریز کسی رونداره ومعلومه که زحمات خصوصا پلیس راهنمایی خیلی زیاد وسخته ولی بعضی جاها ووقتها خیلی متکبرانه با ادم برخورد میکنن وباید اموزش داده بشن !البته که راننده لندکروز هم میتونست بره شکایت کنه چراکه انصافا درخود نیروی انتظامی رسیدگی خوبی میکنن