چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آیا ارز دوباره گران خواهد شد؟

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 636150
آیا ارز دوباره گران خواهد شد؟
به گزارش جهان نيوز،  وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت با تشریح هفت فاز برای مجموعه اتفاقات ارزی که بر بازار ایران گذشته است، راهکارهایی را برای ادامه مسیر کنونی اقتصاد ایران با مجموعه تدابیر اعتمادساز دولت در بازار ارز عنوان می‌کند‌.

به گزارش مهر، مهدی غضنفری، با برشمردن فازهای شکل‌گیری چالش و مدیریت بازار ارز در سال‌جاری گفت: با توجه انتقادات مطرح شده نسبت به سیاست‌های ارزی دولت در ابتدای سال‌جاری و نظر به وجود نسخه‌های مشابه در دولت‌های گذشته برای مواجهه با بحران‌های ارزی، دولت بالاخره تصمیم گرفت بازار ثانویه را شکل دهد که به نظر می‌رسد مشابهت زیادی با مرکز مبادلات ارزی دارد؛ پس می‌توان امیدوار بود که دولت صدای کارشناسان را شنیده باشد و به همین دلیل کارشناسان و فعالان اقتصادی باید بیش از هر زمان دیگری، دیدگاه‌های خود را در رابطه با چالش‌های اقتصادی، به گوش دولت برسانند‌.

غضنفری در رابطه با گران شدن دوباره ارز گفت: نباید مجددا چنین وضعیتی رخ دهد‌. از حالا به بعد نتیجه جهش ارزی در کالاها و خدمات ظاهر خواهد شد و تورم بیشتری شکل می‌گیرد‌. کالاهای تجارت‌پذیر فورا سیگنال افزایش را از جهش ارز می‌گیرند و کالاهای تجارت‌ناپذیر هم با اختلاف فاز چند ماهه یا چندین ماهه همین روند را دنبال می‌کنند‌.

پس الان باید سراغ بازار کالا، بازار پول و سرمایه و امثال آن رفت و آنها را متعادل کرد و البته همه این افزایش‌های قیمتی در کالاها و خدمات به معنای تضعیف توان اقتصادی مردم به‌ویژه حقوق‌بگیران و بیکاران است‌.

منبع: جهان صنعت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *