پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

ناجا ۵۵۵ سارق را در یک شب دستگیر کرد

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 636128
مأموران پلیس با در دست داشتن 330 حکم قضایی به مخفیگاه 300 سارق، قاچاقچی و موادفروش وارد شدند و 555 سارق را دستگیر کردند این افراد به یک‌هزار و 250 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
ناجا ۵۵۵ سارق را در یک شب دستگیر کرد
به گزارش جهان نيوز،  555 سارق که کلکسیونی از جرایم را در پرونده خود دارند در پاتک شبانه پلیس پایتخت به دام افتادند. سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس پایتخت- در حاشیه اجرای چهاردهمین طرح رعد گفت: مأموران ما با در دست داشتن 330 حکم قضایی به مخفیگاه 300 سارق، قاچاقچی و موادفروش وارد شدند و 555 سارق را دستگیر کردند این افراد به یک‌هزار و 250 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 50 درصد آنها سابقه دار هستند.

رحیمی با اشاره به کشف 207 دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی و همچنین 4 هزار و 500 قلم اموال مسروقه افزود: اقلام کشف شده حدود سه‌ و نیم میلیارد تومان ارزش دارد که در حال حاضر پلیس باید پرونده تمامی آنها را بررسی کند.

به گفته رحیمی، از اعضای این باندها 10 هزار دلار و 4 هزار و 808 یوروی تقلبی نیز کشف و ضبط شده و ارزش اموال کشف شده 5 میلیارد تومان برآورد می‌شود. رحیمی همچنین از کشف 17 انبار احتکار  کاغذ ، آهن آلات و لوازم خانگی قاچاق خبر داد.

سرقت با اسلحه قلابی
زن جوانی در میان متهمان دستگیر شده به چشم می‌خورد، زنی 36 ساله که اعتیاد به مواد مخدر دارد. او و همسرش به عنوان مسافر سوار بر خودروهای عبوری شده و پس از طی مسافتی با تهدید اسلحه قلابی از راننده و سایر مسافران سرقت می‌کردند.

بدنبال گزارش سرقت های سریالی زوج جوان، مأموران پلیس پایتخت بلافاصله وارد عمل شدند. در چهره نگاری‌های صورت گرفته از سوی مالباختگان مشخص شد که مرد جوانی که دست به سرقت می‌زد سابقه دار بوده است.

بدین ترتیب هویت عامل اصلی این سرقت شناسایی شد. زمانی که مأموران برای دستگیری او اقدام کردند متهم جوان از پشت بام فرار کرد اما همدست او که همسر صیغه ای‌اش بود بازداشت شد. در بازرسی از خانه متهم فراری اسلحه قلابی به دست آمد که مرد جوان برای اجرای نقشه هایش از آن استفاده می‌کرد. همچنین تعداد زیادی کیف و وسایل سرقتی نیز کشف شد.

متهم یک چشم
یکی دیگر از متهمانی که در این طرح دستگیر شدند، زورگیر 44 ساله‌ای است که 23 سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد. مرد جوان که معروف به سامورایی است یک چشمش را در این زورگیری‌ها و شرارت‌ها از دست داده است. وی نخستین بار در 18 سالگی پا به زندان گذاشت.

سوپرمارکتی دزد
با نصب یک دستگاه داخل سوپرمارکتش نقشه سرقت از مشتری هایش را کشید. ماجرا از این قرار بود که مرد جوان دستگاه اسکیمری در کنار دستگاه کارت خوان گذاشته بود. زمانی که مشتری‌ها کارت شان را به او می‌دادند تا مبلغ خرید را برایشان بکشد او ابتدا کارت را وارد دستگاه اسکیمر می‌کرد و تمام مشخصات کارت از طریق این دستگاه به رایانه‌اش وارد می‌شد. بعد از آن نقشه سرقت را اجرا می‌کرد. او با این روش بیش از 600 میلیون تومان از حساب مشتری هایش سرقت کرده بود.

منبع: روزنامه ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
در یک شب دستگیر شدند و در کمتر از نیم روز به مناصبشان بازمیگردند علی‌برکت...
رر
Iran, Islamic Republic of
واي خدا چقدر سارق ! اگر مي خواهيد از شر سارقين خلاس شويد همه مردم را بايد بگيريد!؟
Iran, Islamic Republic of
"الناس علی دین ملوکهم"؛ مردم به روش و طریقه حاکمان خویش زندگی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
این یه زنگ خطره!!!
Iran, Islamic Republic of
امشب دور همی دارند
فردا هم سر سفره خانواده