جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۷۲

تحرکات تازه سعید حجاریان درباره رهبری نظام

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 636117
حجاریان خود بهتر از همه می‌داند «ولایت مطلقه فقیه» امری فراقانونیست و لزوما گاهی در چارچوب قانون‌های به تحریر آمده فعلی نمی‌گنجد.
تحرکات تازه سعید حجاریان درباره رهبری نظام
به گزارش جهان نيوز، «سعید حجاریان»، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب مدتیست که در گفته‌ها و نوشته‌های خود، تحرّکاتی را پیرامون جایگاه رهبری نظام آغاز کرده است.

او چندی پیش و در اوایل تیرماه طی اظهاراتی از این گفت که روش فعلی انتخاب رهبری عقلانی و حقوقی نیست!
حجاریان همچنین چند هفته قبل نیز طی یادداشتی در نشریه اندیشه پویا اینطور نوشت که مجلس باید به دنبال قانونی کردن منویات رهبری باشد!

نوشته‌ای که در مقدمه آن می‌خواندیم:
پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و البته حسب مواردی دیگر که در گذشته رخ داده است، پرسشی در اذهان به وجود آمده و آن این که چرا از جامعه و دولتی ولایی فاصله گرفته ایم؟ یا اساسا چرا در قبال بعضی فرمایش‌های رهبری غفلت و یا اهمال صورت می‌گیرد؟ در پاسخ به این پرسش و برای نیل به جامعه ولایی با خطابه‌ها، مواعظ و توصیه‌هایی مواجه هستیم، ولی باز هم به اعتقاد برخی به منزل مقصود نرسیده‌ایم. نگارنده بر آن است که می‌توان ریشه این انحراف از معیار را در بعد تقنینی نظام جمهوری اسلامی جست؛ چرا که مجلس شورای اسلامی تاکنون برای تبدیل قول و فعل و تقریر رهبری به قانون تلاش نکرده است.

او همچنین نوشته بود:
یکی از مواردی که در بحث حاضر می‌تواند حاشیه‌هایی به دنبال داشته باشد، گفته‌های افراد و ارگان‌هایی است که منصوب رهبری هستند؛ و گفته می‌شود که حرف آن‌ها حرف رهبری است؛ مانند آقایان جنتی، مؤمن، علم الهدی، روزنامه کیهان، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و... با سخنان این گروه نمی‌توان به‌سان سخنان شخص رهبری برخورد کرد. سخنان این گروه باید به صحن مجلس بیاید و مخالف و موافق درباره آن اظهارنظر کنند. چرا که قول منصوب رهبری عین قول رهبری نیست برای مثال زمانی که امام جمعه تهران امر و نهی غلاظ و شداد می‌کند، می‌بایست سخن ایشان توسط نمایندگان به مجلس بیاید و مخالف و موافق، مستند به قانون درباره آن اظهارنظر کنند و نهایتا آن را با رعایت جوانب به قانون تبدیل کنند.

به گزارش مشرق، این یادداشت در حالی بود که حجاریان خود بهتر از همه می‌داند «ولایت مطلقه فقیه» امری فراقانونیست و لزوما گاهی در چارچوب قانون‌های به تحریر آمده فعلی نمی‌گنجد...

*اینکه مقطع فعلی چه خصوصیاتی یافته که حجاریان نظریاتی شاذ و البته غیر معقول را پیرامون جایگاه رهبری نظام اسلامی مطرح کرده؛ مقوله‌ایست که باید در آن تدقیق کرد.

پر واضح آنکه روش انتخاب رهبری نظام، عقلانی‌ترین روش است و منطق و علم حقوق نیز جایگاه حقوقی آنرا به لحاظ نقش رأی مردم، شرایط رهبری و نظر خبرگان ملت تأیید می‌کند.

در مسئله قانونی‌سازی منویات رهبری در مجلس! نیز افکار عمومی بیشتر خاطره تلخ «ولایت فقیه در چارچوب قانون» را به خاطر می‌آورند که در عصر اصلاحات حتی از جانب رئیس دولت اصلاحات به زبان آورده می‌شد اما نه تنها با قانون و با مسئله ولایت فقیه تطابق نداشت بلکه به گواه مقام معظم رهبری، خود آنها اولین کسانی بودند که از رهبری نظام درخواست کردند، برخی مسائل را با استفاده از اختیارات فراقانون رهبری مرتفع سازند.

البته پر واضح است که ما قصد نیت‌خوانی نداریم و کارنامه نامطلوب چپ‌ها در جمهوری اسلامی به لحاظ فرم و محتوا نیز دلیلی بر عدم اجازه آنها برای تئوری‌پردازی نیست.

مع‌الوصف اما ظهور یکباره حجاریان در عرصه نظریات مربوط به ولایت فقیه، تقرب زمانی نظریات ارائه شده، همزمانی ارائه این نظریات با مشکلاتی که دولت و اصلاح‌طلبان پدید آورده‌اند و قرار داشتن کشور در نزدیکی افق 1400؛ تماماً موجب می‌شود که تردیدها و تأملاتی جدی در قبال این رفتارهای حجاریان که بیشتر نوعی طراحی به نظر می‌رسند تا تئوری‌پردازی و آزاداندیشی، بروز کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بله رو بديد فردا ميگن ايران ارث پدري است و مردم برده و نوكر ما .بوي دلار هوش از سرشان برده
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
کاش اصول گرایان و نیروهای ارزشی اندازه یک ارزن از افساد طلبان یاد بگیرند!!!
آری؛ بهترین دفاع حمله است. این استراتژی همیشگی افساد طلبان بوده و هست...
اینها آنقدر بی شرم و بیحیا هستند که در بدترین و مفتضحترین حال به لحاظ عملکرد و منفور بودن، حرف از رهبری میزنند!!!!
کاش این انفعال ما تمام شود.................
آری از ماست که برماست....
Iran, Islamic Republic of
اسلام دست ما انقلابی ها رو بسته
Iran, Islamic Republic of
یکی بمن بگه اسلام دین رافت است با خشونت.؟که عده ای دم میزنند که انقلابی باید با خشونت و زور مردم را وادار به اعمال اسلامی نمایند.پیامبر اسلام با رافت اسلامی خویش این دین رو در سراسر گیتی گسترش داد نه با جنگ وخونریزی مثل داعش. که هر کس دین اسلام را قبول نکرد باید سرش زده شود.کم کم همین خصلت در ایران از طرفی عده ای تندرو به مشام مردم میرسد که هر کس از فرامین اسلامی آنها تبعید نکرد باید گردنش زده شود!!!!!!!!!!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
توهم زدی دوست عزیز! چه کسی این ادعاهای بی اساسو مطرح کرده؟
United States
بهتر است تاریخ ظهور اسلام را با دقت بیشتری بخوانی
کسانی که این ادعا را دارند معرفی کن ما هم بشناسیم
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
هموطن محترم و انشاالله مسلمان اسلام فقط دین نرمش و انعطاف محض نیست اسلام دینی فراگیر و همه جانبه است بر اساس منویات شما اولین ایراد شما به خداست زیرا فرمان جهاد و جاری شدن حدود الهی را خدا داده است پس قرانی جدید تحریف کن
2020
Iran, Islamic Republic of
این فقط توهمات شماست جناب 12:20
بد دفاع کردن بیشتر ضربه میزند
Germany
تا اینگونه افکار هست رهبری عزیز هیچ نیازی به دشمن ندارند
Iran, Islamic Republic of
بپس به نظر شما انقلابی بودن برتر از اسلامی بودن است اگر اسلام دست شما را بسته میتوانی از اسلام دست برداری و به انقلابی گری ات بچسبی
نواب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یکی از آفات جوامع استبداد زده همین است که در این جوامع همه فکر میکنند که حقیقت نزد آنها ست و بقیه در راه باطل پا گذاشته اند کاش به جای برخورد اینچنینی با افرادی که مثل ما فکر نمی کنند .افکار و نظرات همدیگر را با ادله و مستندات نقد میکردیم
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
نه اینکه در مدینه فاضله شما ( غر ب ) اینچنین نیست
پس این همه جنگ و خونریزی در یک قرن اخیر و هم اکنون براساس چه دیدگاهی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
این خبر ارزشش پیام گذاری ندارد و هدفش فقط حاشیه سازی و انحراف اذهان از کندکاری های اصلاح طلبان است
Iran, Islamic Republic of
اسلام دست ما و بسته که نمیتونیم علبه غرب زده ها خشونت کنیم
مشکلتو گردن خدا ننداز
Germany
خشونت کنیم؟ یعنی چی؟ مشکلتو گردن خدا ننداز
مگه قراره خشونت کنیم؟ قرار بر اینه روشنگری کنیم که نمی کنیم. خشونت مال کسانیه که علیه خشونت شعار میدن
Iran, Islamic Republic of
دیگه در هر کشوری هم زنبور عسل هست و هم خر مگس.
حمید
Iran, Islamic Republic of
یه سؤال ساده؛ قبل از انقلاب کلی محفل فراماسونری و صهیونیزم تو ایران فعال بودن؛ به نظرتون بعد از انقلاب همه شون بند و بساط رو جمع کردن و رفتن!؟ یا موندن و با تغییر چهره دارن به فعالیت شون ادامه میدن؟
120سال
Iran, Islamic Republic of
...
آرش همافر
Italy
قابل توجه آقای سعید حجاریان که از طرف دوستدارانش به لقب نظریه پرداز مفتخر گردیده است؛
کسی با اصل دموکراسی یا مردمسالاری مخالف نیست؛ بلکه همان گونه که انسانها بایستی برای پیشگیری از بیماری دست به یک سری کارها بزنند باید برای پاک بودن و پاک ماندن فرایند دموکراسی نیز اقدام کنند. برای جنابتان مطالعه دقیق قانون اساسی کشور را برای شروع کار توصیه می نمایم.
طیف سیاسی مطلوب شما توانست با بازمهندسی افکار و اندیشه های رای دهندگان به هدف خود برسد و دیگر آن که بیان شما این شائبه را در ذهن ایجاد می کند؛ آنی که با ماست، با ماست و آنی که با ما نیست، بر ماست؛ به گفته حکیمان و دانشوران: جمع ضدین محال است.
آدم خوابیده را می توان بیدار کرد اما خود به خواب زده را نه؛ بعضیها اشتباه فکر می کنند اما بعضیها اشتباهی اند. فرق است بین کسی که راه را عوضی می رود با کسی که عوضی راه می رود.
میزان
Netherlands
با سلام و عرض ادب خدمت جنابعالی ، حد و مرز مفهوم مودبانه """بازمهندسی افکار و اندیشه ها""" در این مورد همان بازیچه دست (manipulation) قرار دادن این مردم فداکار و ایثارگر است که در عین حال هم وارداتی است. اگر به سیاستهای کلی آمریکا توجه کنیم همیشه در تلاش ایجاد ترس از دشمن هستند ، یک زمانی کمونیست و زمانی اسلام. و ما در آخرین انتخابات ایران شاهد بودیم که بعد از چهار سال عدم موفقیت ، خیلی ها از بیم جنگ و سایه آن آنچنان رای دادند که اینچنین شد.
بفرموده دوست عزیز دیگری مجبور شدم در این مورد داروی تلخ تجویز و نزاکت جنابعالی را با بی پرده گوئی دور از نزاکت خود تفسیر کنم. خواهید بخشید.
یا حق
حسین
Iran, Islamic Republic of
شما همه چی گفتیم الا جواب این آقارو
Iran, Islamic Republic of
ولايت فقيه همان ولايت رسول الله است .
Iran, Islamic Republic of
...
United States
یعنی الان کسی جواب مخالف بده یعنی چاپ می شه؟
آزادی بیان شامل رهبری نظام هم می شه؟
United States
این نظر شماست دوست عزیز
و شما هم مثل بقیه فقط یه نظر داری و نه بیشتر
پس قرار نیست همه مردم با شما هم عقیده باشن
پس مشخصا عده ای هستن از جمله این حجاریان که فکر نمی کنن نظر شما صحیح و قابل تامیم به کل جامعه باشه
خلاصه بگم که خیر، چشم و گوش مردم باز شده و حقایق به زودی رو میشه
عمار
Iran, Islamic Republic of
جناب کدخدا نژاد نه در زمان حاضر بلکه در زمان رسول اکرم هم عده ای بسیار مخالف جایگاه الهی وهمچنین قوانین الهی بودند .نظرشان نه تنها محترم نیست بلکه نظرات شیطانی آنهامنحط هست .
همین نظرات شیطانی آفت جامعه اسلامی از صدر تاکنون بوده وهست .
درحالیکه جایگاه ولایت فقیه که ادامه جایگاه انبیا واولیا است متضمن سعادت بشری است .اگر افکار پلید شیطان پرستان وکد خدا منشان بگذارد.
لعنت خدا برابلیس وابلیسیان باد
Iran, Islamic Republic of
"مشخصا عده ای هستن از جمله این حجاریان که فکر نمی کنن...."؟!!!
همین فکر کردن هاست که آدم رو به روز سیاه می نشاند.اگر بجای اینکه خودشان فکرکنند بروند دنبال نظر اسلام و خواست خدا ، چیز دیگری را خواهند یافت.
خدا همه را عاقبت به خیر کند.
Iran, Islamic Republic of
نظر اسلام وخواست خدا به صورت واضح در قرآن و كتب حديث هست و عالمان به آن هم مراجع تقليد هستند ...
Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال 124000 پغمبر فرستاده تا هر کسی یک نظر نداشته باشد. اونوقت شما و خیلی های دیگه این نظر عاریتی از غرب لیبرال را بدون درک معنی و عواقب آن قره قره میکنی و کلی هم مثبت میگیری.
نه عزیز هر نظری که با معیار های تعیین شده از طرف خداوند همخوانی نداشته باشد محترم نیست. وگرنه همان هرج و مرجی اتفاق خواهد افتاد که در دنیا شاهدش هستیم. برای پیروی از هوای نفس اینهمه صغرا کبرا لازم نیست. شما خدا و پیامبرانش را باور کن، نمازت را بر پا دار، از آنچه روزیت میشود انفاق کن، دروغ هم نگو و نتایجش را ببین. آنچه گفتم نظر نیست که بخواهد با نظر دیگران متفاوت باشد. دستورات صریح خدا در آیات ابتدایی قرآن است. باور کن به اذن خدا به نظرات امثال حجاریان بی نیاز خواهی شد.
Iran, Islamic Republic of
يه چيزي تو مايه هاي شرك و كفر به خداوند در اطاعت از غير معصوم
البته شماها چون اهل مطالع نيستيد فقط در دو سه جمله
شما رو ارجاع ميدم به نظر آيات مرحوم خوئي، اراكي، آخوند خراساني، شيخ انصاري، بروجردي و از جديدا منتظري، صانعي و وحيد و شبيري زنجاني و بيات و سيستاني و...
البته اگر بخواهيد بفهميد

درضمن قرآن مي فرمايد:
ولاتقف ماليس لك به علم
Iran, Islamic Republic of
آقای حجاریان :دنبال چی میگردید؟!1
شو بازی تموم شده
همه چی رو شده
بازیهای سیاسی
دغل بازی
فریبکاری
همه چی رو شده
میزان
Netherlands
وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَعِبٌ وَلَهْوٌ ۖ وَلَلدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ ۗ أَفَلَا تَعْقِلُونَ
احتمالا انباشتگی همه نوع عقده است و محیط بجای درمان پریشی ایجا فضا و نهایتا رشد کرده.
جالب بود. حجاریان. سنگ؟
خیلی مهم نیست . میخواست بگه من هستم.
ایشالا با ارکان مهم دولت تدبیر و امید محشور بماند.
United States
این عمله استکبار و صهیونیسم کی میخواد دهنش رو چفت بزنه و دیگه تئوری نده؟ بدبخت با دریوزگی استکبار برای خودت جز ذلت نمی خری. تا کی میخواهی تئوری برای ذلت مملکت و بنفع صهیونیزم بدی.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اينبار اين بوي كه به دماغت خورده بوي كباب نيست
United States
جنگ زرگریه
Iran, Islamic Republic of
حیف نظر که بخوام راجع به این شخص بدم بزودی همه چیز برای مردم روشن می شود و مردم شماها را به سزای اعمالتان می رسانند شما کسانی هستید که امام زمان هم ظهور کنه جلوی ایشان می ایستید
Iran, Islamic Republic of
مگه ندیدی یک آقای روحانی که لباس پیامبر را پوشیده قائل به نقد امام زمان (عج) بود؟ جای تعجب نداره.
...
Iran, Islamic Republic of
تو دايره حكومت قطعا همينطوره
تو اگر دوزار سواد داشتي تاريخ اسلام رو ميخوندي
دادگاه حضرت علي و آن مرد نصراني و...
اين مزخرفات رو سرهم نمي كردي!
يا نحوه برخورد مردم در جنگ صفين با بارانش

بهتره براي يك بار هم كه شده تو عمرت يكبار قرآن و نهج ابلاغه رو بخونيد!
بعد سخنراني كنيد
نمي تونيد پس سعي كنيد از مراجع تقليد مستقل بپرسيد تا جواب سوالاتون رو پيدا كنيد

وكيلويي نظر نديد
در دائره حكومت داري حتي به امام زمان و پيامبر و هر كس ديگر ميشود ايراد گرفت و انتقاد كرد!
اين ديگه از بديهيات دين اسلام ه
تاريخ اسلام اين و ميگه
Iran, Islamic Republic of
امامان معصوم هستند ، یعنی از هرگونه خطایی مصون هستند. نقد یعنی گرفتن ایراد!!!
اینکه فکر کنی امامان را نقد کنی توهم و اشتباه خودت است. برداشت ناصحیح از روایت های مختلف است.
بهتره ایمانت را قوی کنی و به معصومیت امامان فکر کنی.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
مگه تو شاخص عقلانیت و حقانیت هستی؟! اگه مردی چک سفید بکش تا شاخص بودن را بهت نشون بدم.
22 بهمن 57 کدوم گوری بودی که مردم عقلانیت و حقانیت را بگذارند کف دستت؟!
گرفتاری های عمده مردم هم ناشی از تبعیت دولتمردان لیبرال زده از تئوری های جانورهایی همچون توست که خود را عقل کل و حقوقدان اعظم می دانید.
سرباز ولایت
Iran, Islamic Republic of
ما ملت ایران تا آخرین قطره خون پشتیبان ولایت فقیه بوده و هستیم و میدانیم که ولایت مطلقه فقیه فراتر از تمامی قوانین بشری است و امری کاملا الهی و فراقانونی است. به ویژه آن که در حال حاضر به یمن وجود نور ولایت سرتاسر کشور ما غرق در معنویت و امنیت و رفاه است و ایران به بهترین کشور دنیا بدل شده. ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست و به همین خاطر با خود برکات فراوان به همراه داشته و دارد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کامنتت دو پهلو است به قول معروف ایهام دارد معلوم نیست داری مسخره می کنی یا عقیدتو میگی. اگر عقیدت اینه که سراسر کشور غرق در معنویت و امنیت و رفاه است بهتر است بدانی که چنین چیزی نیست این دیگر اظهر من الشمس است.
Iran, Islamic Republic of
...
امید
Iran, Islamic Republic of
محبوبیت را می توان سنجید هر چه می خواهد باشد ........در میان مردم کوچه وبازار همه چیز
Iran, Islamic Republic of
دیگه با این حرفها نمی توانید مردم را گول بزنید خیلی زود فریب کاری های شما برملا شد. تحریک احساسات تمام شد
Iran, Islamic Republic of
این فرد بیاید بگوید برای ایران اسلامی چه کرده چرا به این ها اجازه نطق می دهند ،
Saudi Arabia
امریکا تا مثل حجاریان را در کشور داشته باشد، ناامید نخواهد شد، هرجند اعتقاد ما این است که خنثی نمودن مکر که بر علیه جریان خاکمیت خداصورت می گیرد ، را خود حضرت حق بی اثر می نماید، و شاهد ان اینکه ایا توطِه ها و تمام تلاشهای صهیونیسم و استکبار جهت ریشه کن کردن نظام اسلامی توانست جلوی حرکت امواج اسلام خواهی در سطح جهان را بگیرد؟ ایا حاصل اینهمه اقدام نظامی ، سیاسی ، فرهنگی، و برنامه های برانداز اقتصادی بجز شکست و زبونی برای انها نتیجه ای داشته است.امیدواریم بزودی جرثومه های خیانت به دست بندگان واقعی خداوند در همین دنیا به دار مکافات اویزان شوند.
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای رهبر
احمد
Iran, Islamic Republic of
آقای حجاریان منظورشان از عقلانیت همان است که درانتخاب رییس جمهور صرف نمودند وپس از یکسال هیچکدام مسئولیت آنرا نمی پذیرند؟
سینا
Iran, Islamic Republic of
گول نخورید اینها میخواهند ذهن ها را از افتضاحی که در کشور انجام داده اند منحرف کنند
Iran, Islamic Republic of
این آدم رو بزرگش نکیند همین!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
از زمان پیدایش جریان فکری همیشه مخوف و انحرافی اصلاحات فتنه انگیزی هم علیه نظام و انقلاب اسلامی از دل این جریان به اصطلاح روشنفکر بیرون آمده؛ چقدر خوب میشد پیوست همین گزارش که افاضات ضد و نقیض جناب حجاریان را انعکاس داده، اراجیف اخیر تاج زاده و مرعشی از حلقه های اصلی اصلاح طلبان علیه ولایت فقیه و مبانی انقلاب اسلامی و فتنه سال 88 را هم لحاظ کرده بود. محض اطلاع خوانندگان تاج زاده گفته بود، جریان اصلاحات اصلا اعتقادی به ولایت فقیه و مبانی انقلاب اسلامی ندارد و مرعشی هم گفته بود که سال 84 نه ولی در سال 88 شرایط و منافعمان ایجاب می کرد مردم را به خیابون ها بکشیم. البته موسوی لاری خیلی تلاش کرد که این مسائل را ماستمالی کنه و یا اینکه خاتمی هم خیلی تلاش کرده و می کند که با رهبری ارتباط برقرار کنه؛ ولی کار از کار دیگه گذشته؛ خودشون دست خودشون را رو کردند.
منا
Iran, Islamic Republic of
واقعا تیوریسین شون که انقدر ...باشه وای به حال خودشون......
Iran, Islamic Republic of
يعنى چه بابا يه مشت آذم يه دنده و لجوج جمع كرديد دور خودتون كه كمترين نشونه اى از منطق و ادب ندارند ؟! كامنتها رو يه دور ديگه بخون ، انگار فقط يه مشت پادوى پايدارى در اين مملكت زندگى ميكنند ، واى بحال شما جماعت ! شما كجا و حجاريان كجا ؟! اگه همه تونو ضربدر چهار هم بكنند انگشت كوچيكه اين متفكر بزرگ نميشيد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
باز دست بردى توى نوشته من ؟! اى بى ادب !
Germany
یک نواب صفوی مسلمان پیدا نمیشه....!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا اتفاقا پیدا شد تیرهم زد به سر و گردن ایشون و از معجزات هست که ایشون زنده هستند از بزرگترات بپرس
Iran, Islamic Republic of
ولایت فقیه و شخص رهبر انقلاب راه دیکتاتوری و تحویل ایران به امریکا را بر روی استحاله طلبان و مدعیان دروغین اعتدال بسته است. ...
علی
Canada
این سعیدها همگی سرشان بوی قرمه سبزی میدهد!!!!....حجاریان...عسگر....طوسی.....مرتضوی.....
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
این فسیل سیاسی در کما ؛ هر از چند گاهی دست وپایی می زند ، که بگوید زنده است !!
Iran, Islamic Republic of
مرگ برضد ولایت فقیه
شکیب
Russian Federation
متاسفانه همین آقایان وهم طیف هایشان کشور را به این وضعیت کشانده اند!!!!
یک نفر منتقد منصف
Iran, Islamic Republic of
آقای حجاریان اکر ایدئولوگ جناح حاکم بر دولت وقوه اجراییه هستند،باید به مهمترین دلایل ناکارآمدی وزارتخانه ها وهیئت دولت بپردازد که این روزها خیلی نیازمند دفاع هستند.....
رضا
Iran, Islamic Republic of
مشکل این تئوریسین ها!!!! اینکه در جامعه اسلامی زندگی می کنند و از تعالیم قرانی هیچ بهره ای نبردند....!1
Romania
.....