چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

۱۸۹ فلسطینی در غزه زخمی شدند

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 636106
وزارت بهداشت فلسطین جمعه شب در گزارشی اعلام کرد، 189 فلسطینی در بیست و دومین راه پیمایی بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی زخمی شدند.
۱۸۹ فلسطینی در غزه زخمی شدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، وزارت بهداشت فلسطین در تازه ترین آمار خود افزود: 116 فلسطینی به صورت سرپایی معالجه و 73 نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند.بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست 50 فلسطینی را در تظاهرات روز جمعه به ضرب گلوله جنگی زخمی کردند.

تظاهرات کنندگان با برافراشتن پرچم فلسطین و سردادن شعارهایی خواستار پایان محاصره غزه و ادامه تظاهرات بازگشت شدند.بیست و دومین راه پیمایی بازگشت فلسطینیان با نام 'وفاداری به کادر پزشکی و خبرنگاران' روز جمعه برای رفع محاصره غزه برگزار شد است.

کمیته ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره امروز جمعه در بیانیه ای بر ادامه این راهپیمایی‌ها در شرق غزه تا تحقق خواسته‌ها و در رأس آن رفع محاصره غزه تاکید کرد.این بیانیه افزود: مردم فلسطین علی رغم تشدید تجاوزهای رژیم صهیونیستی ،محاصره و اوضاع معیشتی فاجعه بار ، مصمم به تداوم راه پیمایی های بازگشت بوده و این روند هرگز متوقف نخواهد شد.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند.نظامیان رژیم صهیونیستی با سرکوب راه پیمایی مسالمت آمیز بازگشت تاکنون بیش از 170 فلسطینی از جمله دو خبرنگار و سه امدادگر را شهید کرده اند.

مردم در این راهپیمایی تلاش دارند بر اجرای قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید دارند ، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *