پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

تحریم‌های ‌آمریکا قیمت نفت را در جهان صعودی کرد

جمعه ۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 636056
نگرانی بازار نسبت به تحریم‌های پیش‌روی آمریکا علیه ایران و به احتمال زیاد تسریع در عرضه نفت به بازار جهانی باعث شد در معاملات امروز قیمت نفت دریای شمال از 75 دلار عبور کند.
تحریم‌های ‌آمریکا قیمت نفت را در جهان صعودی کرد
به گزارش جهان نيوز، فارس به نقل از بلومبرگ،نوشت: در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 48 سنت افزایش نسبت به دیروز 75.21 دلار قیمت‌گذاری شد. قیمت نفت آمریکا نیز 47 سنت بالا رفت و 68.3 دلار تعیین شد.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک در آخرین مبادلات روز چهارشنبه بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت این سازمان 71.75 دلار به فروش رسید.

به گزارش رویترز، نگرانی بازار نسبت به تحریم‌های نفتی پیش‌روی آمریکا علیه ایران و ایجاد کسری عرضه به بازار دلیل اصلی افزایش قیمت در مبادلات امروز بود.

کارگزاران نفتی می‌گویند در سایه بازگشت تحریم‌های نفتی علیه ایران چشم‌انداز عرضه نسبت به تقاضا نگران‌کننده است چرا که تحریم‌ها به احتمال زیاد به کاهش عرضه نفت به بازار جهانی و بروز کسری منجر خواهد شد.

ایران سومین کشور صادرکننده نفت در اوپک محسوب می‌شود و به طور متوسط روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی صادر می‌کند که معادل 2.5 درصد از کل مصرف جهان است.

به گزارش رویترز نگرانی‌ها نسبت به کاهش عرضه نفت به بازار جهانی پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کنار شکست مذاکرات تجاری چین و آمریکا ازجمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت نفت در معاملات امروز بوده است.

نگرانی از کاهش عرضه نفت به بازار و تحریم نفت ایران باعث شد تا در معاملات امروز قیمت نفت افزایش یابد. اما شکست مذاکرات تجاری چین با آمریکا و تاریک‌تر شدن چشم‌انداز تقاضای نفت در بازار از افزایش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد.

بانک NAZ می‌گوید: با توجه به اینکه دو کشور اعلام کردند فشار علیه یکدیگر را افزایش می‌دهند سرمایه‌گذاران نفتی به شدت نگران باقی خواهند ماند. پس از برگزاری مذاکرات تجاری چین و آمریکا دو کشور نتوانستند در این زمینه با یکدیگر توافق کنند و هر دوی آنها اعمال دور جدید تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای وارداتی از طرف مقابل را کلید زدند.

البته منابع آگاه اعلام کرده‌اند شرکت سینوپک چین گفته است واردات نفت آمریکا را از ماه اکتبر از سر خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Canada
در ماه نوامبر با دستور ترامپ ۱۱ ملیون بشکه از ذخایر استراتژیک آمریکا به بازار عرضه خواهد شد . ( برای شروع تحریم نفتی ابران) برای همین سینوپک چین هم به خرید نفت از آمریکا اقدام خواهد کرد. آماده باشیم.
و اعدو لهم ما ستطعتم بالقوه!!!!