پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
وزیر بهداشت:

مشهد ۲ هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد

جمعه ۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 636053
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به‌اینکه اکنون مشهد با مشکلات مختلفی در حوزه در بهداشت مواجه است، گفت: این شهر 2 هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد.
به گزارش جهان نيوز،به نقل از فارس، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در مراسم افتتاح 6 پایگاه سلامت با اشاره به‌اینکه اکنون مشهد با مشکلات مختلفی در حوزه در بهداشت مواجه است، گفت: این شهر  2 هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با توجه به‌این نکته که مشهد همیشه با غلظت سیاسی مواجه بوده، خدمت به این شهر در حاشیه قرار گرفته و این در حالی است که مردم این شهر علاقه‌مند به دریافت خدمات هستند.

وی ضمن تاکید به‌این موضوع که مردم کاری به مسائل حاشیه‌ای ندارند، بیان کرد: این شهر سالانه پذیرای زائران و مسافران زیادی از سراسر کشور بوده و این در حالی است که سرانه لازم برای ارائه خدماتی درمانی و بهداشتی به‌این جمعیت انبوه در نظر گرفته نشده است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در کشور بخش عمده کار بهداری بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است، در حالی که وزارت بهداشت وظیفه سیاستگذاری و نظارت را بر عهده دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت در حاشیه شهرها و روستاها با داشتن پرونده الکترونیک سلامت برای همه مردم، اقدامی مهم در راستای گسترش غربالگری بیماری‌ها و ارائه مراقبت‌های بهداشتی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *