پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شهر «الدریهمی» گورستان مزدوران شورشی شد

پنجشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 636035
رزمندگان یمنی در منطقه «الدریهمی» در مرکز استان الحدیده موفق شدند باردیگر حمله گسترده شورشیان وابسته به ائتلاف را به طور کامل دفع کنند.
شهر «الدریهمی» گورستان مزدوران شورشی شد
به گزارش جهان نيوز، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی استان الحدیده در غرب یمن حاکیست، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی پس از متحمل شدن شکست های سنگین، عملیات جدیدی را برای اشغال شهر راهبردی «الدریهمی» آغاز کرده است.
براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف، حملات گسترده خود را با پشتیبانی یگان هوایی هوایی و دریایی از محور غرب و شمال عرب (صحرای الدریهمی) علیه نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن شروع کردند.
 
به گفته منابع میدانی، جنگنده های ائتلاف به صورت مستمر مناطق مختلف شهر «الدریهمی» را هدف قرار می دهند و دهها تن از شهروندان در جریان حملات به مناطق مسکونی شهید و زخمی شدند؛ در حال حاضر، مراکز درمانی با کمبود شدید تجهیزات پزشکی و دارویی برای درمان مجروحان روبه رو شده اند.

به گزارش مشرق، جنگنده های ائتلاف تمامی مسیرهای منتهی به شهر الدریهمی را هدف قرار می دهند و مانع از کمک رسانی می شوند؛ آمبولانس ها در ساعات گذشته از حملات جنگنده های ائتلاف در امان نمانده اند.

رسانه های وابسته به ائتلاف همه در ساعات و روزهای گذشته به صورت متوالی بر روی خط خبری دروغ تسلط بر شهر الدریهمی متمرکز شده اند و با ایجاد جنگ روانی از سقوط این شهر خبر می دهند اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق این خبرسازی ها را تکذیب و اخبار منتشرشده را بی اساس توصیف کرد.

این منبع میدانی تصریح کرد: نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف فقط دو هفته قبل برای ساعاتی موفق شدند تا مرکز شهر الدریهمی پیشروی کنند اما با حملات معکوس و کمین های دقیق نیروهای یمنی نزدیک به ۳۷۰ تن از نیروهای خود را از دست دادند و به سمت صحرای شمال غرب شهر متواری شدند.
 
نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در ۴۸ ساعت گذشته تمامی حملات نیروهای شورشی را از محور صحرای الدریهمی به طور کامل دفع کردند و منطقه را به گورستان نیروهای مزدور تبدیل کرده اند.
 
نیروهای شورشی که از حمایت جنگنده های ائتلاف برخواردار هستند در منطقه زمین گیر شده اند و ۲۳ خودروی نظامی آنان با موشک های حرارتی نیروهای یمنی هدف قرار گرفته و منهدم شدند.
 
براساس اطلاعات به دست آمده، در ۴۸ ساعت گذشته حدود ۱۵۷ تن از نیروهای شورشی در جریان درگیری ها در حومه شهر الدریهمی به هلاکت رسیدند و ۲۴۵ تن دیگر هم به شدت زخمی شدند.

نیروهای یمنی پس از دفع حملات، عملیاتی را با هدف قطع کمک رسانی به نیروهای شورشی در حومه شهر الدریهمی انجام دادند و موفق شدند چند منطقه، ارتفاع و ایستگاه نظامی نیروهای شورشی را در جنوب منطقه «جبلیه» و غرب منطقه «الجاح» به کنترل در بیاورند.

شهر راهبردی الدریهمی در حومه جنوب شرقی فرودگاه شهر  «الحدیده» واقع‌شده و در نزدیکی خط ساحلی استان است؛ الدریهمی مناطق جنوبی استان الحدیده را به شرق فرودگاه متصل می‌کند.

از نوار ساحلی استان الحدیده خبر می رسد، مناطق مهمی از جمله «الفازه، مجیلس، الجاح و ...» در کنترل نیروهای یمنی هستند و حملات سنگینی هوایی و دریایی ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به نیروهای شورشی کمکی نکرده است.
 
درگیری های پراکنده در نوار ساحلی استان الحدیده ادامه دارد؛ در حال حاضر، حدود ۳۰ درصد از استان الحدیده شامل مناطق غربی و جنوبی از جمله «التحیتا، الحیس، مغرس، الخوخه و ...» در اشغال نیروهای شورشی است.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *