کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اشرف بروجردی، فعال اصلاح طلب:

هیچ‌کس به‌اندازه روحانی صلاحیت اداره کشور را ندارد/ نه تنها دولت بلکه همه ارکان نظام باید پاسخگو باشند

1 شهريور 1397 ساعت 11:23

مسلماً هیچ‌کس به‌اندازه حسن روحانی تجربه حکومت‌داری ندارد. او در مسائل امنیتی و دفاعی تجربه بسیاری دارد و بیش از هرکسی دیگر توان اداره کشور را داراست.


گروه سیاسی جهان نیوز: اشرف بروجردی فعال اصلاح طلب و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی معتقد است: «مسلماً هیچ‌کس به‌اندازه حسن روحانی تجربه حکومت‌داری ندارد. او در مسائل امنیتی و دفاعی تجربه بسیاری دارد و بیش از هرکسی دیگر توان اداره کشور را داراست».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهمی از گفتگوی ایلنا با بروجردی را در ادامه خواهید خواند:

*دولت دستاوردهای زیرساختی بسیاری داشته و به مقدار زیادی مردم آن را احساس می‌کنند.

*مردم باید بدانند دولت بیکار نیست و در حال ترمیم زیرساخت‌هایی است که سال‌ها پیش تخریب‌شده و تلاش دارد آن را به جایگاه اول خود برگرداند.

*دولت در این زمان خطا هم داشته اما دستاوردهای بسیاری را نیز کسب کرده است. به گمان من در ادامه مسیر احزاب نیز اگر احساس خطر نکنند و امنیت داشته باشند می‌توانند به مقدار زیادی در حفظ جامعه و آرمان‌هایی که به آن اعتقاددارند به کمک دولت بیایند. 

*نتیجه فضای استیضاح و برکناری رئیس‌جمهور و عدم‌کفایت او جز فروپاشی نخواهد بود. کسی که این ایده را دارد در راستای اهداف دشمن‌های بیرون ایران اقدام می‌کند، کسانی که نمی‌خواهند جمهوری اسلامی ایران استقلال داشته باشد.

*دولت و همه ارکان قوا باید تلاش کنند که سختگیری بر جامعه نداشته باشند و نظارت خود را در زندگی مردم در حدی که قوانین و مقررات تعیین کرده، حفظ کنند. تا مردم نیز به حاکمیت اعتماد خود را به دست آورند.

*در شرایط فعلی تنها دولت در جایگاه پاسخگویی قرار گرفته اما تمامی ارکان نظام در شرایط فعلی نقش بسزایی دارند و باید پاسخگو باشند.

*عده‌ای که مشخص نیست ریشه و خط دهی در کجا دارند و از کجا نشات می‌گیرند در پی نشان دادن ناکارآمدی دولت هستند. مسلماً هیچ‌کس به‌اندازه حسن روحانی تجربه حکومت‌داری ندارد. او در مسائل امنیتی و دفاعی تجربه بسیاری دارد و بیش از هرکسی دیگر توان اداره کشور را داراست.

*در داخل کشور عده‌ای از ابتدای شروع کار دولت تلاش داشتند آن را ناکارآمد نشان دهند که این هدف با ترفندهای مختلف آغاز شد و به‌تدریج به یک‌رویه اعمال خشونت‌بار تبدیل شد. روش‌هایی که در ابتدای امر بدون توجه به اینکه لبه تیز این حمله متوجه دولت است شکل گرفت و عده‌ای همراهی کردند و به‌تدریج که گذشت مردم متوجه شدند که این خواست یک عده به خصوصی است که این فرایند خصمانه شکل بگیرد.

*شرایط داخلی و خارجی با خبر فسادهای متفاوت عده‌ای که در رسانه‌های ملی و مکتوب منتشر شد، همراه شد. به‌خصوص خبرهایی در مورد دولت‌های گذشته که بیت‌المال را غارت کردند و این موارد باعث سوخت سرمایه اجتماعی شد و مردم اعتمادشان به مجموعه حاکمیت ازجمله دولت کاهش پیدا کرد. دولت در این نقطه ضربه اصلی را خورد که عامه مردم و بدنه جامعه احساس کردند که نمی‌تواند اعتماد کامل داشته باشد؛ درحالی‌که اگر دولت با مردم بیشتر صحبت می‌کرد و اجازه می‌داد که مجریان امور فعال شوند، نه‌تنها شخص رئیس‌جمهور با مردم صحبت کنند. یاران رئیس‌جمهور صحنه را خالی کردند و باعث شد لبه تیغ تیز اتهامات متوجه شخص اول دولت شود و می‌توانست این روند طی نشود و شکل دیگری به خود بگیرد.

*شخص رئیس می‌خواهد فضا را امن و آرام نگه دارد و هم‌اکنون نیز در دوره ۵ سال و اندی که در حاکمیت و مسند ریاست جمهوری هستند با گفتار و رفتار خود سعی می‌کنند آرامش را در جامعه حفظ کنند و از تنش پرهیز شود.

*یاران رئیس‌جمهور می‌توانستند سینه خود را سپر مشکلات، کاستی‌ها و کمبودها کنند نه آنکه تمامی این افراد خود را کنار بکشند و رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور مورد هجمه و سیبل پاسخگویی اشتباهات موجود شوند.


کد مطلب: 635944

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/635944/هیچ-کس-به-اندازه-روحانی-صلاحیت-اداره-کشور-ندارد-نه-تنها-دولت-بلکه-همه-ارکان-نظام-باید-پاسخگو-باشند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com