جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

بشار اسد پیشنهاد بن سلمان را رد کرد

چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب: 635850
نماینده پارلمان لبنان اعلام کرد که ولی‌عهد سعودی اخیرا پیشنهادی به رئیس جمهوری سوریه در مورد ایران و حزب‌الله داده بود که با مخالفت او روبه رو شده است.
 به گزارش جهان نيوز، به نقل از فارس، «نواف الموسوی»، نماینده و عضو فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان از پیشنهاد سعودی‌ها به «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه خبر داد.

او دیروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو تلویزیونی با شبکه المیادین گفت که رئیس جمهوری سوریه پیشنهاد سعودی‌ها مبنی بر بازسازی این کشور در مقابل قطع روابط دمشق با ایران و حزب‌الله را رد کرده است.

این نماینده لبنانی با بیان این که نماینده و فرستاده «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی حامل این پیشنهاد بوده است، افزود، بن سلمان به بشار اسد پیشنهاد داده در صورت قطع روابط سوریه با ایران و حزب‌الله لبنان، عربستان سعودی با ابقای مادام العمر او در قدرت موافقت خواهد کرد و در بازسازی سوریه سرمایه گذاری خواهد کرد.

نماینده فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان رئیس جمهوری سوریه را فردی «مقاوم» خواند که در محور مقاومت قرار دارد.

عربستان سعودی پیش از این نیز مشابه این پیشنهاد را به رئیس جمهوری سوریه آن هم قبل از آغاز بحران این کشور داده بود.

قبل از ماه رمضان سال 2012 «ملک عبدالله» پادشاه سابق عربستان سعودی در پی آغاز ناآرامی های سوریه از طریق هیئتی محرمانه در پیامی به بشار اسد از وی خواسته ارتباطش با ایران را قطع کند تا در ازای آن، باقی ماندنش در قدرت و پایان درگیری‌ها تضمین شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه عزیزانی که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران!! می دهند...
Iran, Islamic Republic of
من كه شك دارم تو ايرانى باشى !