چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

صدور ۱۰ حکم قضایی برای آشوبگران کرج

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب: 635806
دادستان کرج گفت: برای 10 نفر از آشوبگران حکم صادرشده است و مابقی نیز حکم تعلیق و تعقیب دریافت کردند. گروهی از دستگیرشدگان مورد شناسایی قرار گرفتند و مشخص شد به جریان‌های وابسته متصل هستند.
صدور ۱۰ حکم قضایی برای آشوبگران کرج
به گزارش جهان نيوز، رضا شاکرمی ظهر امروز در نشست خبری خود با جمعی از اصحاب رسانه در کرج گفت: در بخشی از سخنان خود با اشاره با اتفاقات اخیر در کرج اظهار کرد: سعی خود را کرده‌ایم تا با دستگیرشدگان آشوب‌ها که به اموال عمومی آسیب رسانده‌اند، طبق دستورات دین و با آرامش رفتار شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با اتفاقات اخیر رخ‌داده در کرج اظهار کرد: سعی خود را کرده‌ایم تا با دستگیرشدگان آشوب‌ها که به اموال عمومی آسیب رسانده‌اند، طبق دستورات دین و با آرامش رفتار شود.

به گفته شاکرمی برای 10 نفر از آشوبگران حکم صادرشده است و مابقی نیز حکم تعلیق تعقیب دریافت کردند.
وی بابیان اینکه بررسی و پیگیری جدی روند پرونده شخص کشته‌شده در آشوب‌ها نیز ادامه دارد گفت: بررسی دقیق پرونده‌ها صورت نگرفته و برخی در حال صدور حکم نهایی هستند به همین دلیل آمار جامعی در این زمینه نمی‌توان ارائه داد.

دادستان کرج گفت: گروهی از دستگیرشدگان در شبکه‌های مجازی سعی به تحریک افکار عمومی داشتند که مورد شناسایی قرار گرفتند و مشخص شد به جریان‌های وابسته متصل هستند که باید توجه کرد رسانه‌های داخلی و خارجی نقش مهمی در ایجاد آرامش و یا ناهنجاری‌ دارند، چراکه ذهن و تفکر مردم از فعالیت‌های رسانه‌ای آنان نشأت می‌گیرد.

شاکرمی هفت درصد از دستگیرشدگان را از بانوان اعلام کرد و اظهار کرد: برای سه نفر از بانوان دستگیرشده حکم قضایی صادرشده است، همچنین بانوان در اعتراضات اخیر کرج حاضر بودند ولی نقش سرشاخه نداشتند.

وی افزود: باسابقه داران آشوب‌ها برخورد جدی‌تری صورت خواهد گرفت.

شاکرمی عنوان کرد: اختلافات موجود در مجموعه مدیریت شهری موجب شده، شهر کرج مدت طولانی فاقد شهردار باشد و شرایط نابسامانی در شهر به وجود آید.

وی بابیان اینکه مردم از عملکرد یک‌ساله شورا رضایت ندارند، اظهار کرد: طبق درخواست‌های مکرر مردمی و اجرای قانون، اگر عملکرد شورا به همین نحو پیش برود، به‌عنوان مدعی‌العموم به این مسئله ورود خواهم کرد زیرا نباید این وضعیت به خسران و خرابی منجرب شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرج بیان کرد: سوء مدیریت در مجموعه شورای شهر و انتصاب مدیران و معاونان نالایق موجب وارد آمدن فشار و خسارات زیادی به مردم شده است و نوع خدمات‌دهی شورای شهر و شهرداری به مردم قابل‌قبول نیست زیرا باید با دقت نظر بیشتری به دنبال رفع مشکلات مردم باشیم.

شاکرمی اظهار کرد: نظارت شورا بیشتر متمرکز انتصابات بوده است و خبری از خدمات‌دهی به مردم نیست و باید این مسئله پیگیری شود، همچنین دستگاه قضایی مخالف وضعیت فعلی مدیریت شهری در کرج است و هشدارهای لازم را به این مجموعه داده‌ایم تا به وظیفه ذاتی خود بپردازند و از حاشیه‌ها دور باشند.

به گفته وی، مقدمات ارائه گزارش عملکرد اعضای شورای شهر آماده‌شده است و اگر تا پایان هفته جاری وضعیت شهرداری تعیین تکلیف نشود، گزارش عملکرد این بخش، موردبررسی دقیق و جدی قرار می‌گیرد.

دادستان کرج در ادامه با اشاره به اینکه برای اقدام قانونی اسناد و مدارک کافی وجود دارد، یادآور شد: از اعضا شورا انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر وظیفه خود را اجرایی کنند، وگرنه به عدم کارآمدی شورا اطمینان پیداکرده و اجازه ادامه روند و افزایش ضرر به مردم را نخواهیم داد.

شاکرمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: رسانه‌ها در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار هستند و انتظار می‌رود با شفافیت به عدم ترویج فساد کمک کنند، این قشرباید با شفافیت به انتقال مطالب بپردازند و از ایجاد ناهنجاری جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه به عملکرد برخی از رسانه‌ها انتقاد وارد است، تصریح کرد: این قشر باید به رسالت ذاتی خود پایبند باشند و  نباید با تخریب و اغراض به تهیه اخبار و گزارش بپردازند، البته مدیران باید پاسخگوی مردم باشند و گزارش عملکرد داشته باشند و به نقش رسانه‌ها برای انتقال اطلاعات به مردم اهمیت بدهند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه اعتراف کردید شهردارنیست