سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

طرح رئیس سابق موساد برای غلبه بر حزب‌الله

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب: 635796
رئیس سابق موساد در سخنانی گفت، با توجه به قدرت نظامی و تجربیات جنگی حزب الله ، تنها راه غلبه بر این نیرو اعمال تحریم‌های شبیه ایران بر لبنان با کمک برخی کشورهای عرب منطقه و اروپا است.
طرح رئیس سابق موساد برای غلبه بر حزب‌الله
به گزارش جهان نيوز،  رئیس سابق موساد، دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در سخنانی به ایده‌های خود در خصوص تحریم لبنان با هدف مغلوب ساختن نیروهای مقاومت حزب‌الله  اشاره کرد.

روزنامه «جروزالم پست» در این زمینه نوشت: «تامیر پاردو» رئیس سابق موساد خلال سال‌های 2011 تا 2016، در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون به ایده‌های خود برای غلبه بر نیروی مقاومت حزب الله اشاره کرد.

بر این اساس، تامیر پاردو بر این باور است که حزب الله را می‌توان با کمک حلقه اتحاد آمریکا، اروپا و اعراب میانه‌روی منطقه مغلوب ساخت.

 وی در این باره گفت: «توانایی محدود ساختن تهدیدهای حزب الله با کمک تحریم‌ها، 10 مرتبه آسانتر از ایران است و اگر"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا این اقدام را اجرا سازد، تاثیر بزرگی بر بن‌بست هسته‌ای با ایران  نیز خواهد گذاشت.»

وی مدعی شد : «لبنان، تنها کشوری در جهان با یک نهاد تروریستی است که قدرت بیشتری از ارتش آن کشور دارد. این نهاد، حزب الله است که در دولت و مجلس حضور دارد و درباره همه امور سیاسی تصمیم‌گیری می‌کند. این نیرو از ارتش جداست و قوایش نیز عظیم است. حزب الله تجربه‌های جنگی فراوانی دارد که نباید دست‌کم گرفته شود. این، همان حزب الله و بخش جدایی ناپذیر از ایران است که هیچ نمونه مشابهی در جهان ندارد.»
 
رئیس سابق موساد ادامه داد: «اگر ترامپ علیه لبنان تحریم‌هایی مانند ایران  اعلام کند، اقتصاد لبنان قادر نخواهد بود بیش از سه تا چهار ماه دیگر دوام بیاورد. لبنان، ایران نیست بلکه  مملکتی کوچک است که بر کشورهای غربی و سنی منطقه تکیه دارد.»

وی با تاکید بر بی‌فایده بودن نبرد نظامی با حزب الله گفت: «حتی اگر تنها برخی از جنبه‌های تحریم‌های جدیترامپ علیه ایران بر لبنان نیز اعمال شود، این رویکرد بسیار مؤثرتر از جنگ علیه حزب الله خواهد بود، به شرط این که پیام واضحی مبنی بر این ارسال شود که این تحریم‌ها زمانی لغو خواهند شد که نخست، حزب الله سلاح‌های خود را کنار گذاشته یا به طور کامل به ارتش لبنان تحویل دهد و  دوم این‌که بازوهای ایران باید به طور کامل از از لبنان بر چیده شود.»

پاردو در خاتمه گفت که این راهبرد در صورتی‌ِکه با توانایی ترامپ در کنار فرانسه و حمایت از کشورهای میانه روی منطقه ترکیب شود، می‌تواند به عنوان یک عامل «تغییر دهنده وضعیت» باشد، زیرا آن‌ها با ما در نابود ساختن حزب‌الله که در یمن و مناطق دیگر مزاحمت ایجاد می‌کند، منافع یکسانی دارند.»  

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *