شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۴
گزیده سخنرانی در مسجد صاحب الزمان (علیه السلام) /

اسلام ترامپی در برابر اسلام سیاسی

پنجشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب: 635773
اگر مردم ایران فقط در مساجد نماز بخوانند و به کار حکومت‌داری و تشکیل نظام اسلامی کار نداشته باشند، ترامپ اولین کسی است که به طور جدی از این نوع اسلام حمایت می‌کند!
به گزارش جهان نيوز، گزیده سخنرانی دکتر محمد لطفی‌زاده در مسجد صاحب الزمان علیه السلام با موضوع (اسلام ترامپی در برابر اسلام سیاسی" به شرح زیر است:
 
- انسان متدین نمی‌تواند سیاسی نباشد و بگوید من آدم سیاسی نیستم
 
- کشورهای دیگر دین را از سیاست جدا کردند تا سیاست‌مداران هر کاری می‌خواهند انجام دهند و کسی هم متعرض آنها نشود
 
- در کشور ما اگر به اختلاس واکنش نشان داده می‌شود به برکت دین است که از سیاست جدا نیست
 
- اگر کسی بگوید دین از سیاست جدا است یعنی به تعداد زیادی از آیات قرآن کریم اعتقاد ندارد!
 
- همه ائمه اطهار علیهم السلام دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) نهضت نبوی تا غیبت صغری بسان یک انسان 250 ساله با هدفی یکسان اما با تاکتیک‌های متفاوت امتداد یافته است.
 
- اگر مردم ایران فقط در مساجد نماز بخوانند و به کار حکومت‌داری و تشکیل نظام اسلامی کار نداشته باشند، ترامپ اولین کسی است که به طور جدی از این نوع اسلام حمایت می‌کند!
 
- نباید گفت چون اختلاس در نظام اسلامی انجام شده پس کل نظام زیرسؤال رفته است. جهت‌گیری را باید نگاه کرد. در یک اتوبوس مسافربری که راننده سالم و آگاه به مسیر دارد و در مسیر درست رانندگی می‌کند اگر یک یا چند نفر تخلف کردند و پوست تخمه خوردند و کف اتوبوس ریختند، کل اتوبوس را که کنار نمی‌گذارند!
 
- سال 57 با انقلاب اسلامی به هدف نرسیدیم. انقلاب وسیله‌ای بود برای ورود به مرحله دوم دستیابی به تمدن اسلامی یعنی نظام اسلامی. در نظام اسلامی برخلاف آنچه در سالیان گذشته برخی در این کشور معتقد بودند، آنچه خوب است قانون می‌شود نه لزوماً هرچه قانون است خوب باشد!
 
- مرحله سوم که تازه به آن وارد شده‌ایم تشکیل دولت اسلامی است و در این مرحله همه باید از کارمند و مدیر، مردم عادی تا مدیران مسلمان واقعی باشند و بسوی ظهور حرکت کنند.
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آرش همافر
Italy
به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد
پویایی و جاودانگی دین اسلام
واژه دین به معنای راه، روش، مسیر و شیوه است. همه ادیان تلاش می کنند یک راه درست و صحیح جلوی پای بشر بگذارند. هر دین شامل مجموعه فرمانها، دستورها و برنامه هایی است که با به کارگیری آنها می توان هدف آن دین رسید.
هدف نهایی همه ادیان الهی رسیدن انسان به سعادت ابدی است و به ویژه در دین اسلام، نهایت؛کمالِ قُربِ الهی است که این سعادت ابدی را تامین می کند.
فرمانها، دستورها و برنامه های دین می گویدکه انسان بایستی پیرامون خود را بشناسد و از امکانات پیرامونی خود جهت رسیدن به سعادت خود و دیگران، استفاده بهینه نماید.
نظر به این که دین اسلام هم به وجه درونی انسان یعنی روح و روان و هم به وجه بیرونی انسان یعنی جسم، توجه ویژه ای داشته و برای آنها برنامه دارد بنا بر این توانسته است به تمام پرسشها و نیازهای بشر پاسخ بدهد.
اسلام توجه به علم، نظم، بهداشت و بسیار چیزهای دیگر را در سرلوحۀکار خود قرار می دهد. اسلام یک دین پاسخگو است.
تکیه و دقت اسلام بر همۀ جنبه های بشری این امکان را به شخص می دهدکه مسئولیت پذیری اخلاقی خود را بالا برده و بُعدِ جهان شُمولی اسلام، وظایف علم آموزی، احترام به یکدیگر، نوع دوستی و ... را در فرد باروَر می سازد.
اسلام یک دین خردگرایی و خردورزی است؛ یعنی همه فرمانها، دستورها و برنامه¬های آن منطبق بر خِرَد و اندیشه است.
آیه¬های فراوانی در قرآن ذکر شده همانند: ( اَفَلا تَعقِلون، اَفَلا تَدَبَّرون، اَفَلا تُبصِرون، اَفَلا یَتَفَکرون و ...) همگی بشر را به اندیشیدن، پژوهش، جستجو و بررسی پیرامون خود وا می دارد.
اسلام این امکان را به بشر داده که بهتر بیاندیشد و از شیوه انسانی خود خارج نشود، تلاش بر این باشد که بهترین امکانات را برای خود و دیگران فراهم آورد. هم برای خود و هم برای دیگران کوشش نماید.
همه ادیان الهی بر مبنای فطرت انسانی پدید آمده اند و این مهم در اسلام به حد نهایی رسیده است.
توانایی پویایی و انعطاف پذیری اسلام در برخورد با چالشها و رویدادهای تازه توانسته تازگی و نو بودن را در آن زنده نگه دارد و هیچ گاه بوی کهنگی و قدیمی شدن را به خود نگیرد.
مگرد هیچ گونه به گِرد بدی/به نیکی بیارای اگر بِخردی
خرد چشمِ جان است چون بنگری/تو بی چشم شادان جهان نسپری
کسی را که کوتاه باشد خرد/زِ دینِ نیاکان خود بگذرد
منتسب به دانشور(حکیم) فردوسی بزرگ، استاد بی مانند سرزمین سخن پارسی.
Iran, Islamic Republic of
"در یک اتوبوس مسافربری که راننده سالم و آگاه به مسیر دارد و در مسیر درست رانندگی می‌کند اگر یک یا چند نفر تخلف کردند و پوست تخمه خوردند و کف اتوبوس ریختند، کل اتوبوس را که کنار نمی‌گذارند!" [!!!...]

تو عمرم توجیه و تمثیلی به این بی ربطی و مسخرگی ندیده بودم!
Iran, Islamic Republic of
- در کشور ما اگر به اختلاس واکنش نشان داده می‌شود به برکت دین است که از سیاست جدا نیست.
این یک حرف مفت است چون در کشورهای بی دین هم به اختلاس واکنش نشان می دهند. البته در کشورهای بی دین به اندازه کشور ما اختلاس انجام نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که در زمینه اسلامی شدن روز به روز پسرفت کرده ایم. طوری که بعد از 40 سال هیچ برتری نسبت به سایرین نداریم که به آن ببالیم و بگوییم ما چون اسلامی هستیم در این یک زمینه از بقیه بهتریم.