سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
گزیده سخنرانی با موضوع (آرامش در زندگی)

آدم موفق با زندگی مشکل ندارد!

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 635772
اگر تعریف درستی از زندگی داشته باشیم آنگاه با مشکلات کنار می‌آییم. در روایت است که اگر مردم دنیا را درست می‌شناختند از مصائب آن بی‌تاب نمی‌شدند.
به گزارش جهان نيوز، گزیده سخنرانی دکتر محمد لطفی‌زاده با موضوع "گام‌هایی به سوی آرامش در زندگی" به شرح زیر است:
 
- تلقی آدم‌ها از آرامش با هم متفاوت است. برخی آن را در پول‌دار بودن، بعضی در شادی، تعدادی در تفاهم در مسیر و اعتقادات و غیره می‌ دانند. مُهم این است که آرامش را مساوی مشکل‌دار نبودن ندانیم.
 
- آدم‌های موفق در زندگی مشکل داشته‌اند اما با زندگی مشکل نداشته‌اند. باید یاد بگیریم چگونه در برابر مشکلات بایستیم نه اینکه در کنار مشکلات بنشینیم و گریه کنیم.
 
- اگر تعریف درستی از زندگی داشته باشیم آنگاه با مشکلات کنار می‌آییم. در روایت است که اگر مردم دنیا را درست می‌شناختند از مصائب آن بی‌تاب نمی‌شدند.
 
- زندگی محدود به قبر نیست و دارای ابعادی است که باید آن را خوب بشناسیم. طول زندگی اگر از قبر رد شود و به قیامت برسد آنگاه همه لذت‌ها را انسان در این دنیا جستجو نمی‌کند.
 
- عرض زندگی بُعد دیگری است که با کیفیت ساخته می‌شود. انسان باید طوری زندگی کند که بالاترین لذت‌ها را برای خود ذخیره کند. به این منظور در مسائل اقتصادی باید خود را با پایین‌تری مقایسه کند و در مسائل معنوی با بهتر از خود دست به مقایسه بزند.
 
- راه صعود در ارتفاع زندگی برای زوجین از مسیر تفاهم در اعتقادات می‌گذرد. اینطور نباشد آرامش از دست می‌رود. اگر زن به جنوب و مرد به شمال برود امکان صعود در زندگی فراهم نخواهد شد چون این دو بال یک پرواز هستند و نمی‌شود همزمان به دو مسیر متفاوت پرواز کرد.
 
- مهارت‌های زندگی یادگرفتنی هستند و بیشتر مردم در ایران به دلیل آنکه مهارت‌هایی مانند کنترل خشم، نه گفتن، کنترل استرس، مدیریت مصائب و غیره را آموزش ندیده‌اند با اندک مشکل در زندگی به فکر فرار و در ظاهر ساده‌ترین کار (طلاق) می‌افتند حال آنکه مشکل با این کار بیشتر هم می‌شود.
 
- یک عامل مُهم آرامش انتخاب درست همسر است. اگر بیش از 80 درصد در اعتقادات، فرهنگ و اخلاق اشتراک وجود داشته باشد می‌توان به بقیه مسائل فکر کرد.
 
- مشکلاتی مثل اعتیاد یا پرخاشگری اگر قبل از ازدواج حل نشود با ازدواج درست نخواهد شد. اگر خواستید دو نفر را بدبخت کنید بگویید (دختر را شوهر دهید یا پسر را زن دهید) تا اخلاق او یا عادتی زشت در او اصلاح گردد!
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *