سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

کلاه مجازی خودروسازان بر سر خریداران

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 635697
عرضه قطره چکانی خودرو توسط خودروسازان در حالی ادامه دارد که بالا نیامدن سایت فروش اینترنتی در زمان‌های فروش نیز به داستان تکراری آنها مبدل شده است.
کلاه مجازی خودروسازان بر سر خریداران
به گزارش جهان نيوز، عرضه قطره چکانی خودرو توسط خودروسازان در حالی ادامه دارد که بالا نیامدن سایت فروش اینترنتی در زمان‌های فروش نیز به داستان تکراری آنها مبدل شده است.
 
به گزارش تجارت‌نیوز، فرقی ندارد کدامیک از خودروسازان باشند، بالا نیامدن و به تعویق انداختن فروش‌های اینترنتی برای همه آنها تکرار شده است تا هم بازار از مدل‌های صفر خالی شود و هم قیمت خودروها از کارخانه تا بازار، اختلاف چشمگیری داشته باشد. تجربه فروش‌های جدید نشان می‌دهد هم سایت گروه خودروسازی بهمن برای فروش مزدا۳ بالا نیامد، هم سایت سایپا در موعد مقرر جوابگوی نیاز متقاضایان نشد.

روز گذشته نیز قرار بود پیش فروش محصولات ایران خودرو با نرخ غیرقطعی انجام شود که تا لحظه تنظیم این گزارش، باز هم سایت این خودروساز بزرگ باز نشد و خریداران خودرو بار دیگر از خرید بازماندند. ایران‌خودرو اعلام کرده بود که به مناسبت اعیاد قربان و غدیر‌خم، فروش ۱۵ محصول خود از جمله پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، سمند، رانا و پژو پارس را از دوشنبه مورخ ۲۹/۵/۹۷ تا زمان تکمیل ظرفیت آغاز می‌کند. همچنین، قیمت نهایی خودرو در زمان ارسال دعوتنامه تعیین خواهد شد.

در این طرح، متقاضیان باید به اندازه قیمت یک خودرو کامل، بابت پیش‌فروش پرداخت کند و چون فروش علی‌الحساب است، اصلا مشخص نیست در زمان تحویل یعنی شش ماه تا ۱٫۵ سال آینده چه میزان بابت ودیعه دوم باید پرداخت شود. به گفته برخی کارشناسان، اکنون خودروسازان تلاش کرده‌اند بابت همه انتقادهایی که از آنها درمورد احتکار مطرح شده است، فشارها را بر خود کم‌کرده و تحت اسم«پیش‌فروش»، فروش خودرو انجام دهند.

این در حالی است که‌‌ اولین موعد تحویل دی ۹۷ و علی الحساب است، یعنی با این حساب، تا دی ۹۷ خبری از تزریق این محصولات خودروسازان در بازار‌ نیست. به گفته برخی کاربران که موفق به خرید اینترنتی نشده‌اند، نمایندگی‌های مجاز با نرخ های ۱۰ تا ۲۰ میلیون بالاتر از قیمت کارخانه به مردم ماشین عرضه می‌کنند و در این حالت، اختلاف قیمت خودروها در فاصله کارخانه تا بازار افزایش پیدا می‌کند.

هنوز هیچگونه اظهار نظری از سوی مسئولان ایران خودرو در مورد این مشکل اعلام نشده است، اما می‌توان انتظار داشت این خودروساز نیز، باز نشدن سایت فروش را به تقاضای بالا و ترافیک سایت ارتباط دهند.

مسئله ای که شاید ده سال پیش برای مواردی همچون مشاهده نتایج کنکور در سایت سازمان سنجش تجربه شده بود و با پیشرفت زیرساخت های ارتباطی کشور، نمی تواند منطقی به نظر برسد.
 
منبع: روزنامه اصفهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *