پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۹
با حضور رئیس جمهور؛

هواپیمای جنگنده ایرانی با نام «کوثر» پرواز کرد

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 635691
همزمان با روز صنعت دفاعی، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل ۴ با نام کوثر تولید و به پرواز درآمد.
هواپیمای جنگنده ایرانی با نام «کوثر» پرواز کرد
به گزارش جهان نيوز، همزمان با روز صنعت دفاعی، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل ۴ با نام «کوثر» با حضور رئیس جمهور تولید و به پرواز درآمد.

متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مشارکت دیگر سازمان های صنعتی وزارت دفاع، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و با مدد گرفتن از ساقی کوثر، آسمان ایران را به نام «کوثر» مزین کرده و حراست از سرزمین‌مان را به آن سپردند.

ارتقاء توان رزم و آموزش خلبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بومی سازی سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته نسل ۴، سامانه های مکانیکی و هیدرولیکی موتور با به کارگیری شبکه گسترده شرکت های دانش بنیان و سازمان های صنعتی وزارت دفاع، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴، بهره گیری از فناوری نمایشگرهای چندمنظوره تمام دیجیتال، بهره گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی ها و دستاوردهای تولید این هواپیماست.

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل ۴ قرار داده است.

این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید خواهد بود که نوع دو کابین علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م ج
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت تمام متخصصان ونخبگان این کشورو تمام کسانی که زحمت کشیده ومی کشند مامی توانیستم؟
Iran, Islamic Republic of
این که همون آذرخش دو کابینه که نوع ساعقه اش که دو سکان عمودی دارد قبلا پرواز و عملیاتی وتولید شده بود تازه کپی هواپیمای F5 وبا تکنولوژی بیشترازپنجاه سال پیشه ولی هواپیمای قابلیه انصافاً خدا قوت بده به متخصصان این مرز و بوم.
داریوش ساسان راد
Italy
هم میهن خوبم؛ خودتان استادید، می دانید که اگر سیستمهای داخلی یک هواگرد به ویژه هواپیما بهینه شود می تواند سالهای سال پرواز نمایید. در اروپا و آمریکا هنوز هواپیماهای زمان جنگ جهانی دوم، در شرکتهای گردشگری برای جذب گردشگر، استفاده می شود و پروازهای محلی و مناسبتی دارد. ضمناً مهندسین و تکنسینهای ما در ابتدای راه طراحی هستند و صنعت هوانوردی نظامی بسیار گرانقیمت تر از صنعت هوانوردی تجاری است و تازه ما می خواهیم آن را به صورت تماماً بومی، بدون وابستگی به صاحبان فنآوری و خودکفا حرکت کنیم که بسیار بسیار زمان می طلبد ولی به نظر بنده کوچک ارزشش رادارد.
United Kingdom
صاعقه نه ساعقه
Iran, Islamic Republic of
درود بیکران بر سازندگان هواپیمای جنگی.
ما میتوانیم.
این رمز موفقیت ما است : ما میتوانیم.
همین که توانستیم بزرگترین ضربه را به دشمنان زده ایم.
Iran, Islamic Republic of
نمیشه یه ماشین خوب هم طراحی و تولید کنید، ما که باید 30 میلیون پول بدیم، چرا باید پراید سوار بشیم؟
نابرده رنج، گنج میسر نمی شود/مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد
Italy
هم میهن گرامی:
از اندیشه ای که سکولاریته و لیبرالیته و ناسیونالیتهء غربی را ترویج می کند و در بین جوانان کم تجربه (دوران جنگ ندیده) گسترش می دهد، چه انتظاری بسیار سطح بالایی دارید.
شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی:
بهشت را به بها دهند و به بهانه ندهند.
آدمیزاد
Colombia
...
باز به جاده خاکی زدی جناب آدمیزاد؛
Italy
چی نوشتی که سایت جهان نیوز سه نقطه گذاشته است؟
آدمیزاد
Colombia
من با صداقت میگم من ناسیونالیست ام . هر کس به هر دینی که دارد بخودش مربوط است.
Iran, Islamic Republic of
نه دیگه ماشین میخوان چکار
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد مقاومتی یعنی این - ÷س میتوانیم به کوری دشمنان و منافقان و ضد انقلاب هواپیمای مسافری و ..... بسازیم و وابستگی را خذف کنیم (اگه از رانت های آقازاده ها خلاصی یابیم)
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آخه انتقاد به اسم بی مسما گذاشتند سانسور داره !
آدمیزاد
Colombia
بسیار کار دفاعی خوبی است ،اما چرا بر روی این هواپیما به انگلیسی مینویسند ؟
تنها به زبان ملی ایران بنویسید خواهش میکنم
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
ضمن خدا قوت به تمام کسانی که در این پروژه ی چشم گیر و دشمن شکن سهیم بودند، باید گفت اتکا به توانمندی های داخل و باور به نخبگان جوان این مملکت یعنی همین...
اما چرا پیشرفت تکنولوژی در حوزه دفاعی در حد فوق العاده و تولید جنگنده بوده، اما پیشرفت تکنولوژی در برخی حوزه ها مثل صنعت خودروسازی در حد پراید و تولید خودروهای 20 و 30 سال پیش؟!!!!
آدمیزاد
Colombia
در ایران بایستی تنها خودرو برقی تولید شود که هم به قطعه های کمتری نیاز دارد و هم به پاکی هوا یاری میکند
Iran, Islamic Republic of
سلام. جواب واضح است چون خودروسازي هميشه در دست مافياي خودروسازي بوده که براي آنها فقط مونتاژکاري و سودآوري ملاک بوده و نه کيفيت و تحقيق و توسعه صنعت خودرو و رضايت مشتري، اگر قرار بود مافياي خودروسازي، هواپيما و جنگنده هم بسازه، يک پيچش رو هم نميتونست بسازه، چون يک هواپيما آن هم از نوع جنگنده، ساخت يک پيچش هم تکنولوژي بالايي ميخواد. فرقون که نيست پيچ و مهره کني يه شاسي هم سوارش کني به اسم پرايد و پژو بندازي کف جاده بعد هم اگه مشکلي پيش اومد با يه آچار باکس درستش کني تا يه مکانيکي برسونيش، جواناني که جنگنده ميسازند بنز و بي ام دبليو و پورشه که سهله، فراريُ ، لامبورگينيُ ، بوگاتيُ ، پاگانيُ ، کوئنيگزگُ ، مک لارنُ ، اَستون مارتين هم ميتوانند بسازند. انشاءالله.
جواد
Iran, Islamic Republic of
...