جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

بیش از ۱۱ میلیون جوان سن ازدواج را رد کرده‌اند

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 635656
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس آمار ایرانیانی که سن ازدواج را رد کرده‌اند بیش از ۱۱ میلیون عنوان و ضمن تذکر به وزیر ورزش و جوانان در این باره، گفت: در این میان تعداد زنان سه برابر مردان است.
بیش از ۱۱ میلیون جوان سن ازدواج را رد کرده‌اند
به گزارش جهان نيوز به نقل از خانه ملت، ناهید تاج الدین در توضیح تذکر کتبی‌اش به وزیر ورزش و جوانان در خصوص  دلیل عدم اجرای بند ث ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم که به امضای ۴۹ نماینده  قرائت شد، گفت: بر اساس بند "ث"  ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه  دولت موظف است طبق سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده و سند جمعیت مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری نهاد‌های ذی‌ربط، به منظور تقویت و تحکیم جامعه‌ای خانواده‌محور و تقویت و تحکیم و تعالی خانواده و کارکردهای اصلی آن، با رعایت شاخص‌های الگو و سبک زندگی اسلامی با ایجاد ساز و کارها و تامین اعتبارات لازم در قالب بودجه سنواتی از ترویج ازدواج موفق، پایدار و آسان، فرزندآوری و تربیت فرزند صالح و ارزش دانستن ازدواج پشتیبانی و حمایت کند .

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالیست که  طبق آمار سازمان ثبت احوال کشور بیش از  ۱۱ میلیون جوان ایرانی مجرد داریم که سن متعارف ازدواج را رد کرده‌اند و هرگز ازدواج نکرده اند .وی ادامه داد: طبق آمار دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال بیش از  یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سن  تجرد قطعی هستند و این تعداد زنان هرگز ازدواج‌ نکردند.

میل به تجرد در جامعه بسیار قوت گرفته است
 تاج‌الدین افزود: همچنین در سالهای گذشته نرخ رشد خانوارها ۲.۷  درصد در حالیکه نرخ رشد جمعیت ۱.۲۴  بوده و  میل به تجرد در جامعه بسیار قوت گرفته است .

 عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: بنابراین ضروری است وزارت ورزش و جوانان گزارشی از عملکرد خود در اجرای بند "ث " ماده ۱۰۲  قانون برنامه ششم به نمایندگان مجلس ارائه دهد  و نسبت به  عدم  اجرای برنامه ششم در زمینه حمایت از  ترویج ازدواج  و  ارزش دانستن  آن توضیحات لازم را ارائه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه در این زمینه هم مثل بقیه موارد برای دنیا الگو هستیم.
Iran, Islamic Republic of
یک زمانی بود تشویق به کنترل جمعیت میکردند. بگردیم پوسترهاش پیدا میشه. الان تشویق به ازدیاد جمعیت است. یعنی یک جاهای کار ایراد دارد.
برنامه ریزی های کلان و طولانی مدت اشکال دارد.