پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷۹

رضا کیانیان در ۶۶ سالگی آلزایمر گرفته است؟

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 635628
کدهایی وجود دارد که نشان می‌دهد این احساس سیاه و تاریک رضا کیانیان از شرایط ایران، تا همین چند سال قبل دقیقا برعکس بوده و او حتی در سنین پیری هم احساس جوانی داشته است.
رضا کیانیان در ۶۶ سالگی آلزایمر گرفته است؟
به گزارش جهان نيوز، رضا کیانیان، از بازیگران تلویزیون و سینمای کشورمان طی اظهاراتی در مراسم تشییع مرحوم ضیاءالدین درّی گفته است:

«چهل سال از انقلاب می‌گذرد اما ما یک‌روز خوش دیدیم؟ هر روز یک بحرانی است. هر روز یک مکافاتی است. هر روزی یک جوری است که ما حالمان بد می‌شود. ما مردم بدی نبودیم چرا نباید یک روز خوش ببینیم؟ ما چهل سال است که در بحران زندگی می‌کنیم و در این اوضاع طبیعی است که یادمان برود از دوستی هایمان. دری ۶۵ سالش بود چرا باید بمیرد؟»

اما کدهایی وجود دارد که نشان می‌دهد این احساس سیاه و تاریک رضا کیانیان از شرایط ایران، تا همین چند سال قبل دقیقا برعکس بوده و او حتی در سنین پیری هم احساس جوانی داشته است.

*کیانیان در خرداد سال ۹۱، یعنی در دولت رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد و حوالی یکسال مانده به ظهور آقای روحانی، در مصاحبه با ایسنا پیرامون حال و احوال خود گفته بود:
«قدیم‌ها فکر می‌کردم یک آدم ۳۰ ساله دیگر پیر است. وقتی ۳۰ ساله شدم فکر می‌کردم ۴۰ سالگی زیاد است. در ۵۰ سالگی تصورم این بود که ۷۰ سالگی دیگر پیری است اما حالا که ۶۱ ساله شده‌ام، فکر می‌کنم اگر ۹۹ سالگی هم بمیرم، جوانمرگ شده‌ام.»

او که این صحبت‌ها را در سالروز تولد ۶۱ سالگی خود مطرح کرده بود، همچنین در پاسخ به این گفته خبرنگار ایسنا که «انشاءالله ۱۲۰ سال زندگی کنید» جواب داده بود: حوصله ۱۲۰ سال زندگی را ندارم، همیشه برایم دعا کنید تا وقتی سلامت هستم و با آبرو، زنده بمانم.

این سخنان نشان می‌دهد که رضا کیانیان، لااقل تا ۶ سال قبل، نه تنها اعتقادی به نبود روز خوش و زندگی در بحران نداشته بلکه از استانداردهای امید به زندگی و احساس خوب فراتر می‌رفته است.

جالب آنکه این اظهارات کیانیان و احساس جوانی سوپراکتیو او در دورانی ابراز شده که از نظر قاطبه سلبریتی‌ها و اصلاح‌طلبان از سیاه‌ترین دوران‌ها نیز بوده است!

اما این تغییر و تغیّر کیانیان و حالِ بد ناگهانی او که در مراسم تشییع مرحوم درّی ابراز شده ناشی از چیست!؟

ما در وبلاگ مشرق طی ۲ سال گذشته کراراً از ۲ عبارت «فتنه اقتصادی» و «اعتراض ظالمانه» نوشته‌ایم و تأکید کرده‌ایم فتنه‌ای که هم‌اکنون به دلیل سیاه‌نمایی جریان خاص از اوضاع کشور ایجاد شده است؛ حتی به ساکنان بهشت نیز احساس زیست جهنمی می‌دهد.

به زعم ما آقای کیانیان نیز مفتون همین قضایا شده و صرفا در اوهام خود تصوّری ویرانه‌گونه از مشکلات عادی کشور دارد و گرنه او هنوز و حتی خیلی بیشتر از سال ۹۱ می‌تواند حسّ جوانی داشته باشد.

به شرط آنکه عینک بدبینی را بردارد و فضای مسموم شده ذهن خود را با نوشداروی «واقع‌بینی» درمان کند.

بایستی اشاره کرد که هم‌اکنون و نسبت به سال ۹۱، شاهد ایران امن‌تری هستیم، میزان جرائم خشن کاهش یافته است، از تعداد آمار کشته‌های جاده‌ای بسیار کاسته شده، نرخ بیکاری در ایران به میزان یک تا دو درصد کاهش یافته است، اتکای ایران به درآمد نفتی کمتر شده و درآمدهای دولت از محل صادرات غیر نفتی و مالیات چندین برابر شده، میزان ذخیره غذایی در کشور بالاتر رفته است و حجم عظیمی از زیرساخت‌های مختلف نیز به فضای زندگی مردم و اقتصاد کشور افزوده شده است.

قبل توجه آنکه نشریه اکونومیست هم به تازگی گزارش داد تهران بزرگ توانسته است از نظر بهبود کیفیت زندگی، در زمره ۵ شهر بزرگ جهان قرار گیرد.

البته تأکید ما بر لزوم احساس جوانی بیشتر آقای کیانیان یک دلیل جالب دیگر هم دارد و آن رکورد شکنی فروش سینمای ایران است. آماری که می‌گوید فقط در فصل بهار امسال، میزان رشد فروش فیلم‌های سینمایی ۴۶ درصد و میزان رشد مخاطب نیز در حدود ۴۰ درصد بوده است.

اکنون پر واضح است که اگر رضا کیانیان با این آمار مطلوب، احساس جوانی بیشتری نسبت به ۶ سال قبل ندارد، پس یقینا در هیچ کجای دیگری نیز به این احساس نخواهد رسید...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
... چرا حرف حساب ناراحتتون می کنه ؟
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب!!!!
شما و امثال شما و همینطور به اصطلاح سلبریتی های پر مدعا توی این 40 سال چه قدمی برای پیشرفت کشور برداشتید ؟
برای انتقاد کردن همه مدعی اند اما در عمل هیچ قدمی برای انقلاب و کشور برنداشته اند.
هنرپیشه ها هم در فیلم و هم در زندگی، طبق سناریو عمل می کنند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
این افراد طبق سناریو ماموریت دارند سیاه نمایی و اعلام برائت از روحانی...
هادی
Iran, Islamic Republic of
فیلم هالیوودی زیاد میبینیا....
حرف کیانیان حرف دل مردم بود.... درود بر این مرد
Iran, Islamic Republic of
انقلاب اسلامی، به کوری چشم دشمنان، پیروز است.
حامی
Iran, Islamic Republic of
مشکلات عادی کشور؟!؟!
بنظر شما این مشکلات عادیه؟
بنظرمن اونی که آلزایمر داره نویسنده این متن مزخرفه
واقعا جهان نیوز شان خودش رو پایین میاره با این حرفا
شاید ۶ سال پیش ی حرفی زده باشه ولی غالب احساس و حال مردم همین چیزاییه ک الان گفته..نیست اینطور؟!
ینی شما واقعا ب این آمار اعتماد دارین؟ درحالیکه مرکز آمار زیر نظر سازمان برنامه و زیر نظر مستقیم خود دولته؛ درحالیکه همه چیز حداقل ۴۰ و حداکثر ۲۵۰ درصد گرون شده در عرض سه ماه؛ میان میگن تورم ۸ درصده
من خودم مامور سرشماری ۹۵ بودم؛ میدونین معیار کار یا بیکاری چیه؟ یک ساعت کار در هفته!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مگه اجازه ميدهند كه كسي بتونه كاري بكنه؟. قدرت دست يك گروههايي هست كه اجازه نميدهند خارج از دايره قدرت آنها و حوزه شناخت آنها كسي ديگر وارد دايره قدرت شود. يك فرد عادي بدون پول و حمايت و قدرت چه كاري ميتواند انجام دهد. اينجا صحبت از فرد نيست صحبت از سيستمي هست كه يكپارچه هست و كل مجموعه در رسيدن به بك هدف بايد كار كند كه متاسفانه فارغ از تمام اون پيشرفتهايي!!! كه شما فرموديد پس چرا مردم افسرده و ناراحت هستند. چرا همه اش انتقاد و گلايه دارند. اگه بيكاري كم شده چرا كارخانه ها يكي يكي تعظيل و كارگران بيكار شده اند. نرخ تورم چرا اينجوريه... اختلاسهاي چرا هر روز بزرگتر ميشه .چرا مواد اوليه كارخانجات پيدا نميشه. چرا جوانها نميتونند ازدواج كنند. طلاق بسيار زياد شده. فحشاء روز افزون شده . فقر زياد شده..بايد واقعيت را قبول كرد تا بتونيم مشكل را حل كنيم.
منا
Iran, Islamic Republic of
برو کتاب بخون به جای نشستن پای ماهواره و حرفای تاریخ مصرف گذشته زدن ......آخه مردک بفهم چی میگی.
به کی رای دادی ،برو یقه همون رو بگیر.
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
به نظر من به علت وجود افکار گروه های سیاسی اصلاح طلب و معتدلیون در کالبد ارگان های دولتی است. کسانی که منافع خود و غرب را بر منافع ملی و مردم ارجحیت می دهند.
Iran, Islamic Republic of
اون موقع هم که که از روحانی و اصلاح طلبان حمایت می کرده و به سیاه نمایی علیه رقیب روحانی می پرداخته، حرف حساب می زده؟
این هایی که سعی در انحراف افکار عمومی با سیاه نمایی برای رای دادن به نامزد مورد نظرشون داشتن، الان دیگر حق اعتراض و سیاه نمایی ندارن، خودشان مسئول مشکلات هستند
ابراهیم
نه آلزایمر نگرفته. شما دهن و زبونتون چاک نداره
Iran, Islamic Republic of
...
سروش
Iran, Islamic Republic of
این آقا فک می کنه دنیا جای خوشگذرونیه، به این فک نکرده که وقتی بچه ای بخاطر بچگی ممنوع از خیلی کارایی، وقتی نوجوانی این بلوغ آرامش رو از آدم می گیره، وقتی جوانی فک می کنی حریف همه هستی، وقتی جوانی می افتی تو زندگی دغدغه کار و ازدواج، وقتی پخته تر میشه از بعضی کارها منع میشی وقتی پیر میشی نمی تونی به اون نتیجه هایی که رسیدی عمل کنی، جناب جناب نیوز کم نیستند افرادی مثل کیانیان، حرفهای آقای کیانیان فقط کم کاری ماهارو نشون میده تلویزیون من و شما خانواده و امامان جماعت و...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا دنیا جای فلاکت و بدبختی ما مردم بدبخته و جای عیش و نوش مسیولین. امثال تو جاهل هم فقط آفریده شده اید برای ماله کشیدن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
امثال شما باید رای بدهید به کسانی که موجب این مشکلات شدند و همه را در مشکل بیندازند و بعد امثال بنده که پاسوز اقدام شما شده ایم به جای اعتراض مجبور شویم ماله کش اقدامات مخرب شما شویم ؟!!!!
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، چه استدلال ضعیفی؟ یعنی هیچ کس با سن کمتر از 65 سال در هیچ کجای دنیا به جز ایران نمی میره؟!!! یا همین پریروز مرحوم انتظامی 94 ساله نبود؟ اصولا این افراد برای کوبیدن نظام اسلامی به هر ابزاری متوسل میشوند. اما جواب من به ایشان و امثالهم: علیرغم وجود بعضی مسئولین فاسد و بی تدبیر و خود جنرال بین و بعضی از خاله خرسهای وطنی و دشمنان باهوش و ثروتمند خارجی و همه مشکلات بوجود آمده توسط خائنین به این کشور، نظام اسلامی توانسته است چهل سال نه تنها کشور را اداره کند بلکه پیشرفت کند (هر چند آهسته) و کشوری تاثیرگذار باشد. هر کدام از مشکلات و مصائب و فتنه هایی که کشور ما به لطف غرب و شرق در این چهل سال درگیر آن شده، در هر کشور دیگری حتی خود آمریکا که قبله آمال بعضی هست، اتفاق افتاده بود، اثری از آن کشور در نقشه های جهان یافت نمی شد. همین یک نکته در کارآیی نظام اسلامی برای آنان که اهل فکر هستند کافیست و البته همه میدانیم که تازه احکام اسلام هم به درستی در کشور پیاده نشد و عدالت اجتماعی، بانکداری غیر ربوی، آموزش، پرورش و... به صورت اسلامی پیاده نشدند در غیر اینصورت کشور ما الآن در اوج پیشرفت و عدالت اجتماعی بود. هر کاستی هم که در کشور وجود دارد از عمل کردن برخی مسئولین غربزده به دستورهای لیبرالیستی است.
رنجیده
Netherlands
سید عزیز ، قلم شما نیرو بخش مومنین است و منطق شما شمشیر تیز بر سر استدلال دور از میزان.
بهمراه توفیقات هر چه بیشتر
Iran, Islamic Republic of
...
پاسخ به سيد مهدي عزيز
Iran, Islamic Republic of
سلام، آسيد اصل حرفو نگا كن. چسبيدي به فرع قضيه كه گفته چرا دري تو 65 سالگي مرد؟...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
خیلی بی پرده بگویم دلخوشی اینها به نحوی همان ازادی های یواشکی است همان بساط وبزم اونطوری روز خوش آنها اینطوری بدست می اید...بله این 40 سال ازهیچ کاری برای ضربه زدن دریغ نکردند...شک دارم کسانی که درهر لباس به خون شهدا بی اعتنایی کردند جزء مردم خوب باشند...
Iran, Islamic Republic of
آقایی که با پرچم آمریکا دم از حرف حساب این آقا فراموش کار رو میدی، اول درک خود از حرف حساب بگو تا بعد
Iran, Islamic Republic of
میدونی چیه؟
حرف حساب کیانیان اینه
ذله شده از بس مردم بهش گفتن تو بودی که گفتی به روحانی رأی بدیم
دلش و اینطوری خالی میکنه
تا حدی هم حق داره این مردم خودشون یک کاری می کنند بعد مقصر تراشی می کنند
Iran, Islamic Republic of
...
منا
Iran, Islamic Republic of
مردم ما باید یاد بگیرن که در برابر انتخاب هاشون و توصیه هاشون برای دیگران صد در صد مسیولیت پذیر باشن.
روحانی رو همین ها توی کاسه مردم گذاشتن خودشون هم پنجه میکشن ...
باید یه هشتک راه بیفته تحت عنوان
سلبیریتی بی مسولیت
Iran, Islamic Republic of
حکومت اسلامی، تا ظهور حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، و بعد از ظهور، ادامه دارد. کفار و مشرکین و منافقین بهتر است زودتر بمیرند، چون آرزوی شکست اسلام را، به جهنم میبرند. وعده خدا، حق است.
یا حق
علی
Iran, Islamic Republic of
....
احساس میکنم خیلی در توهم فانتزی به سر میبری
Iran, Islamic Republic of
من که ازش خوشم نمیومد
منا
Iran, Islamic Republic of
اخه یه ذره شعور داشته باش......ما به رییسی رای دادیم یعنی برنامه های رییسی رو قبول داشتیم .شماها به روحانی رای دادین ،یعنی برنامه های روحانی رو قبول داشتین...پس چرا طلبکارین؟؟.
مگه روحانی وقتی برنامه داد حرفی از اشتغال و کار هم زد؟فقط گفت آزادی ....خب الان هم که ازادی به اوجش رسیده پس برای چی شماها ناراحتین؟کی از روحانی درخواست برنامه برای کار و اشتغال کرد؟مگه نمیگفتین ورود زنها به استادیوم....خب شد دیگه
خودتون انتخاب میکنین به جای اینکه جوابگو باشین ،پرسشگر و توهین گر هم میشین؟
Iran, Islamic Republic of
وقتي هيزم دو اتيشه افساد طلبان بود فكر امروزو ميكردي اين هم نتيجه اش
محسن ر
Iran, Islamic Republic of
مردم حزب الله رسانه های مثل مشرق و جهان نیوز از این حضرات بازی نخورید هدف اینه که کل چهل سال رو ببرند زیر سوال و امثال شما رو به دلیل دفاع از عملکرد چهل ساله انقلاب به عنوان حامیان و باعث و بانیان این وضعیتی که دولت یازدهم و دوازدهم برای ملت و کشور ایجاد کردند جا بزنند و دوباره خودشون قیافه حق به جانب بگیرند ...

هوشیار باشیم.
واضح تر بنویسیم
Iran, Islamic Republic of
دقیقا متوجه نشدم مورد خطاب "آقا محسن ر" چه کسانیست؟
مردم حزب الله یا رسانه های مشرق و جهان ؟
همچنین متوجه نشدم منظور از حضرات همین رسانه هاست یا افراد دیگه ؟
محسن ر
Iran, Islamic Republic of
کلا هر کسی که بخواهد از انقلاب و دستاوردها آن دفاع کند ...
حضرات هم منظورم این سلبریتی ها و کسانیکه که با اصل نظام و حتی دین مشکل دارند ولو در برهه ای از کاندیدای مثل حسن روحانی حمایت کردند...
ممنون از اینکه "واضح تر بنویسیم " رو رعایت کردین
Iran, Islamic Republic of
حالا که متوجه منظور " آقا محسن ر" شدم به هر دو نظر ایشون رای مثبت دادم.
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم دنیای تبلیغات خیلی شیطنت آمیزه.
Denmark
خداوند مسببان نا امیدی مردم رو که 5 سال است با در دست داشتن صدا و سیما مشغول سیاه نمایی شرایط فعلی و ماله کشی شرایط پیشین و سنگ اندازی هستند، نابود کند. انشاالله تعالی
Iran, Islamic Republic of
از دیدگاه جهان نیوز اگر کسی امید به زندگی داشته باشه - نشان دهنده شرایط خوب اقتصادی جامعه است ؟
این دیدگاه شما خیلی احمقانه است -
خیلی افراد سعی دارند که به دور از تنش های جامعه خودشان را از لحاظ روانی قوی کنند تا بتوانند مشکلات زندگی را به خوبی مدیریت کنند - ولی وقتی که ضربه ای بالاتر از حد توان انسان وارد میشود و یا بازخوردهای بد زیاد از جامعه دریافت شود - همین افراد هم لب به اعتراض خواهند گشود
...
Iran, Islamic Republic of
اینه که میگم یه جزیره تشکیل دادید فقط خودتونو می بینید و میگید ما آدمیم ما درست میگیم ما خوبیم
بیاید بیرون از لاکتون ببینید مردم چی می خواهند بلکه صدای مردم را بشنوید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رنجیده
Netherlands
خیلی حرف حسابی زدید. اما مردم را چگونه باید تعریف کرد؟
کسانی که در صبح بیست و هشت مرداد فریاد زدند: "زنده باد مصدق" یا مردمی که در عصر همان روز ترانه ساختند که : مصدق موش گرفته"؟
در عکسهای آن روز می بینید که همه چهره ها مثل من و شما هستند و دشمن هیچ نیروئی پیاده نکرد.
تازه اگر مردم اکثرا آگاه باشند کسانی پیدا می شوند ( بعنوان نمونه نیکسون حقه باز ) که با اظهارات حساب شده مردم آگاه را به تردید کشانده و با خرد کردن اجماع بهدف می رسند. در ایران همم اخیرا کسانی از تاکتیکهای نیکسون استفاده می کنند ( مثلا ایجاد ترس از جنگ).
. چنین است که کسانی که اسلام را انتخاب کرده اند همه چیز را با میزان اسلام می سنجند و این حقیر راه بهتری نمی شناسد و اگر بشناسد حتما برای نجات خود از آن راه پیروی می کند ، چه هیچکس بد خواه خود نیست و تفاوت انسانها در در صد آگاهی است و بس.
یا حق
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
راست می گویی ما در یک جزیره از دوستان سبکبار جداماندیم از شهدای گل وگلاب...اما ما می گوییم اسلام درست می گوید...وهرکس خیانت کند باید جواب بدهد...شماهم مراقب باش درامپراطوری بزرگی نباشی که موشکها وبمبهایش کودکان ومردم مظلوم رامی کشد
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
امید به زندگی در سال 91 با امید به زندگی در سال 97 زمین تا آسمان تفاوت دارد و قابل مقایسه نیست...
تو این 6 سال، 60 سال پیر شدیم بس که حرص و جوش کشور و انقلاب و مردم را خوردیم...
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
تحلیلگر گرامی
به نظر خودتان عاقلانه و یا حتی منصفانه است که به بهانه خزعبلات و اراجیف "از آن دنیا برگشته‌ای" که در توهم غربِ وحشیِ ممزوج با مارکسیسمِ مفلوک سِیر میکند، نیشی هم به احمدی‌نژاد بزنید؟ مطالبی را کنار هم بچینید که اقلا با چسب دوقلو به هم بچسبند
محمد باقر
Iran, Islamic Republic of
گیریم آمار هایی که دادی درست باشد اما حساب جیب خود را چکار کنیم یا بعبارتی دیگر جواب جیب خود را چگونه بدهیم که حساب کردیم بااین پس انداز میتوان مقداری میلگرد ودیگر مصالح ساختمانی خرید اما اکنون با این بازار آقازاده ارزش آن یک سوم شد،
Iran, Islamic Republic of
این نو می گن مصداق کسی که نمک خورده و نمک دون رو شکسته . صدقه سر این انقلاب به شهرت رسیده و حالا خزعبلات میگه
فريد
Netherlands
حرف حساب جوابي نداره !
الزايمر انهايي دارند كه از ديدن حقيقت وبيان ان مي ترسند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا در زندگی مشکلات زیادی داریم
آقای قالیباف یا آقای رئیسی رئیس جمهور می شدند اوضاع اینقدر بد نمیشد کشور حال روز خوبی نداره و در تصرف فساده آقای رضا کیانیان هم نظر خودش رو گفته بهش حمله نکنید شما مصبوعات رعایت انصاف کنید که سختی زندگی به قشر بالا هم رسیده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Germany
حرف حساب آقای کیانیان جواب ندارد ....
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حرف های ایشون کاملا"درسته وشما سعی نکنید رویکرد حق بجانب بگیرید چون مردم وخوانندگان وضعیت جاری رابا جانبداری شما مقایسه میکنند وکلی به مطالب شما میخندند و تمسخر میکنند .
ali
Iran, Islamic Republic of
اصولا اینجور ادمها که در هر فیلمی یک نقش بازی می کنند فاقد ثبات شخصیتی واقعی هستند
و اظهار نظرشونم بستگی به این داره که بازی چه نوع شخصیتی بهشون پیشنهاد شده
زیاد جدیشون نگیرین
حامی
Iran, Islamic Republic of
با اختلاف چرت ترین نظر سه دهه اخیر!!!
ینی بازیگری که تو نقشای مختلف ˝بازی˝ میکنه بدرد نمیخوره و باید بمیره؟؟؟!۲
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خیلی سخن پخته و بجایی بود احسنت.
امید
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب جواب ندارد.برای کسانی که ازهیچ به همه چیز رسیدند مثل رانت خوران زمین خوران و...کاسبان تحریم هر روز بهتر از دیروز
Iran, Islamic Republic of
و در امنیت کامل ببرکت جهان نیوزی های بازاری
منا
Iran, Islamic Republic of
میشه بگی کیانیان چقدر مال و اموال داشته ؟ایشون عضو گروه...
Iran, Islamic Republic of
دلتونوبه امارالکی خوش کنید ههه
تایکی انتقادمیکنه میریددنبال اماروارقام
امانه میخوایدیکی دیگروبزنیدمیاییدتومردم
اگه تاسال۹۲هم دیده باشیم قطعا بعداون روزامون خوش نبوده
حامی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
دقیقا
آمار یچیز چرته تو ایران
وقتی هربار اینهمه تفاوت داره با حال و روز مردم
خوشی خیلی زده زیر دلش
United States
هرچه میکشیم ازدست شماها سیلبرتی ها و ورزشکاران میکشیم> هر جا آش بود شما شدید نخودش. و گز نکرده پاره کردید> یادتون هست که برای قبلی ها چه میکردید و برای کمک به آنهاییکه رای دادید..خودتان را میکشتید .چه نوحه سرایی؟؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان آلزایمر نگرفته باطن خودش را چهل سال زحمت کشیده از مردم مخفی کرده حالا یک لحظه غفلت باعث شده روی واقعی خودش را نمایان کنه!!!!!
منا
Iran, Islamic Republic of
ایشون بگه ......توی این چهل سال چند روز توی جبهه بوده؟چند تا حرکت جهادی کرده؟چند تا اردو جهادی رفته؟استدلالهاش رو بارها دیدم بخدا قسم انقدر کودکانه هست که ادم فقط تاسف میخوره برای این موهای سفید الکیش
عباس
Iran, Islamic Republic of
متاسفم واقعا جواب مزخرفی دادید ....
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
به فرض که حرف ایشان را قبول کنیم.آیا نباید بپرسیم چه کسانی نگذاشتند در این چهل سال ایران اسلامی و مردمش روز خوش ببینند؟آیا دنیای استکبار و کوچک ابدالهایش که ایران را همیشه مستعمره و ایرانیان را مردمانی تابع استعمار می خواستند گذاشتند که روزهای خوش این ملت نمود داشته باشد؟....
علي
Iran, Islamic Republic of
من فكر مي كنم اين شماييد كه علاوه بر آلزايمر، كر و كور هم شده ايد و اتفاقات 40 سال گذشته كشور رو فراموش كرديد . تا سال 67 جنگ - تا اواخر دهه هفتاد درگير مشكلات سازندگي كشور -در دهه هشتاد سايه جنگ و تحريم- ار ابتداي دهه 90 هم گراني افسار گسيخته،فساد و اقتصاد بيمار- در ضمن در تمام اين سالها،گراني، بيكاري،فساد و ..... ساير مسائل كشور رو درگير كرده بود. شما به عنوان يه مدافع شرايط، بفرماييد در اين حدود 40 سال،در كدام مقطع زماني مردم ايران بدون دغدغه و مشكل زندگي كردن. واقعا" هنر ميخواد كشوري كه از لحاظ منابع و ثروت پانزدهمين كشور دنياست رو به اين روز بندازي.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
منا
Iran, Islamic Republic of
زندگی بی دغدغه میخوای ......خدمتگزار انتخاب کن نه خدمت فروش....تمام.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز حرف حق را ایشان زدند شما هم ریاد .. نکن
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
این هم می خواد آخر عمری مهم بشه مثلاً!!! جالب اینجاست که این آدم ها خیلی هم زندگی های لوکس، سفر های خارجی توپ، بریز بپاش های کلانی دارند و بعد هم طلبکار هستند که خوشی ندارند!!!! پس اون بدبخت بیچاره ها حتما باید قبر خودشون را بکنند!!! البته باید دید ایشون از کی پول گرفته تا افاضه اینگونه بفرمایند!!!!! مثل اون آخوندی بود که می گفت من طرفدار هیچ حزبی نیستم و وادار هیچ کسی نیستم ولی بعد از چند وقت بچه هاش توی سفرهای خارجی دیده شدند!!!
Iran, Islamic Republic of
...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
آدم های حزب بادی !!
Moghaddas
Turkey
کیانیان درست می گوید
من که متولد اواسط دهه پنجاه هستم مشکلات زیادی را لمس کردم و شاهد مصیبت های مردم کشورم بودم. فقط ۲ سال آخر خاتمی و ۴ سال احمدی نژاد مردم کمی آرامش داشتند. به جای توجه به ملییت به مذهب بها دادیم و هر کس خواست اجتهاد خود را به جامعه تحمیل کند. بنظر شما به یک جوان ایرانی اگر ۲ پرچم یکی با نماد مذهبی و یک پرچم ایران بدهید کدام را انتخاب می کند، شک نکید پرچم مذهبی. پس انحراف حتما خواهد بود و جوانی که اصلا ملییت برایش تعریف نشده است پرچم کشورش را به آتش خواهد کشید.
علی
Canada
پیرمردها بروند و جوانها بیایند سرکار..... به خدا گلستان میشود.
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کم‌کاری این دولت و آن دولت را پای نظام ۴۰ ساله ننویسید! پاي عمه و خاله ترامپ و اوباما و بوش بنويسيد اختلاس و رانتخواريهاي غيرقابل باور را هم پاي نظام امريكا و اسراييل بنويسيد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وحید
Iran, Islamic Republic of
اوايل دهه شصت تنها شامپوی موجود، شامپوی خمره ای زرد رنگ داروگر بود.
تازه آن را هم باید از مسجد محل تهیه می كردیم و اگر شانس یارمان بود
و از همان شامپوها یك عدد صورتی رنگش كه رایحه سیب داشت گیرمان می آمد حسابی كیف می كردیم.

سس مایونز كالایی لوكس به حساب می آمد و پفک نمکی و ویفر شكلاتی یام یام تنها دلخوشی كودكی بود.

صف های طولانی در نیمه شب سرد زمستان برای 20 لیتر نفت!
بگو مگو ها سر كپسول گاز كه با كامیون در محله ها توزیع می شد، خالی كردن گازوئیل با ترس و لرز در نیمه های شب.
جیره بندی روغن، برنج و پودر لباسشویی ...

نبود پتو در بازار ، تازه عروسان را برای تهیه جهیزیه به دردسر می انداخت و پوشیدن كفش آدیداس یك رویا بود.

همه اینها بود، بمب هم بود و موشك و شهید و ... اما كسی از قحطی صحبت نمی كرد

یادم هست با تمام فشارها وقتی وانت ارتشی برای جمع آوری كمك های مردمی وارد كوچه می شد بسته های مواد غذایی، لباس و پتو از تمام خانه ها سرازیر بود.
همسایه ها از حال هم با خبر بودند، لبخند بود، مهربانی بود، خب درد هم بود.

و اما امروز...

امروز فروشگاه های مملو از اجناس لوكس خارجی در هر محله و گوشه كناری به چشم می خورند
و هرچه بخواهید و نخواهید در آنها هست.
از انواع شكلات و تنقلات گرفته تا صابون و شامپوی خارجی، لباس و لوازم آرایش تا موبایل و تبلت و ...

داروهای لاغری تا صندلی های ماساژور، نوشابه انرژی زا تا
بستنی با روكش طلا !

و حال، این تن های فربه، تكیه زده بر صندلی های نرم اتومبیل های گرانقیمت از شنیدن كلمه قحطی به لرزه افتاده به سوی بازارها هجوم می بریم.
مبادا تی شرت بنتون گیرمان نیاید!
مبادا زیتون مدیترانه ای نایاب شود!
صورت های دستکاری شده
جراحی های بیهوده
دلهای اجاره ای

متاسفانه اشتهایمان برای مصرف، تجمل، فخر فروشی و له كردن دیگران سیری ناپذیر شده است .
ورشكسته شدن انتشارات،
تعطیلی مراكز ادبی فرهنگی و هنری برایمان مهم نیست
ولی از گران شدن ادكلن مورد علاقه مان سخت نگرانیم!
می شود كتابها نوشت...
خلاصه اینكه این روزها
لبخند جایش را به پرخاش داده و مهربانی به خشم

فقط كافیست یک ذرّه احساس كنیم كه یكى مخالف نظر ماست آنوقت چنان نابودش می كنیم كه انگار هیچ خدایی رو بنده نیستیم


قحطی امروز که ما ایرانیان در این روزگاران آن را به وضوح لمس می کنیم : قحطى اخلاق است!
قحطی همدلیست! قحطى رفاقت است! قحطی عشق است! قحطی انسانیت است

ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﻤﺎﻥ ﺗﺸﻨﻪ ﯼ ﻓﻬﻢ ﺍﺳﺖ!
ببار ای آگاهی...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....