پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
شریعتمداری:

کار شهید لاجوردی شناخت نفوذی‌ها بود

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب: 635567
مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: کسانی که آن زمان هجوم پرحجمی را علیه لاجوردی سامان می‌دادند امروز جلوی انقلاب ایستاده‌اند.
کار شهید لاجوردی شناخت نفوذی‌ها بود
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان عصر امروز در مراسم سالگرد شهادت شهید سید اسدالله لاجوردی که در یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد، با اشاره به سابقه آشنایی‌اش با شهید لاجوردی در دوران مبارزات انقلابی در زندان اظهار داشت: آان شهید علاوه بر این که تحت شکنجه‌های سختی قرار می‌گرفت به دلیل بینشی که داشت و شناختش از منافقین از طرف آنها نیز تحت فشار بود، ولی الحق خم به ابرو نمی‌آورد و ذره‌ای در مسیرش کم نیاورد.

وی افزود: این حالت را در همه مراحل زندگی‌اش به وضوح می‌شد دید، مراسم نکوداشت برای یادآوری و تکریم و تمجید متعارف نیست، بلکه با مرور و هرچند گذرا در مواضع و زندگی ایشان باید جایگاهش را در تابلوی امروز ترسیم کرد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به این که از ویژگی‌های شهید لاجوردی بصیرت بود گفت: کسانی که آن زمان هجوم پر حجم علیه لاجوردی سامان می‌دادند امروز در مقابل انقلاب ایستاده‌اند. شهید لاجوردی را به خشونت و سخت‌گیری و برخوردهای خشن متهم می‌کنند و اگر راست می‌گویند برای این حرف‌شان یک نمونه بیاورند.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: شهید لاجوردی دشمن را می‌شناخت و با آن مرزبندی داشت، شهید لاجوردی بعد از شناسایی دشمن مرز خود را با او مشخص می‌کرد، به همین علت است که لاجوردی را اشدا علی الکفار رحما بینهم تعریف می‌کنند.

وی با اشاره به این که یکی از ترفندهای دشمن شکار میانجی است، گفت: میانجی باید دو ویژگی داشته باشد، در نظام مدتی مسئولیت داشته باشد و مردم از مسئولیتش باخبر باشند، میانجی اگر آماده شکار شدن شد توسط دشمن شکار می‌شود چون چهره خوبی دارد و در میان مردم و داخل نظام است و شناسنامه خودی را دارد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به دو نوع نفوذی در کشور گفت: برخی نفوذی‌های را برای انفجار و بمب‌گذاری انتخاب می‌کنند و تا لحظه آخر هویت‌شان فاش نمی‌شود. اما نوع دوم نفوذی، نفوذ در ساختار است و هدفشان تغییر رفتار نظام است. این افراد مشخص نمی‌کنند چنین هدفی دارند، اما نشانه‌هایی می‌فرستند که انسان‌های بصیر این نشانه‌ها را می‌بینند. بیشترین اهمیت کار لاجوردی این بود که نفوذی‌های نوع دوم را می‌شناخت.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به این که شهید لاجوردی به بیت‌المال بسیار حساس بود در حالی که برخی میلیاردها تومان از بیت‌المال را حق‌شان می‌دانند، گفت: شهید لاجوردی ساده‌زیست بود و با اتمام مسئولیتش به مغازه‌اش برگشت، در حالی که برخی میلیاردها تومان خرج دکور محل کارشان می‌کنند.

وی افزود: نگاه لاجوردی به مردم بود و مردم دوست بود، مشکلات را از نزدیک می‌دید. جامعه امروز به دهها شهید لاجوردی نیاز دارد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان این پرسش که چقدر ما را از سایه جنگ ترساندند، اظهار داشت: کشور ما در مرحله بحرانی نیست و ما عقبه‌های سخت‌تر از این را گذراندیم و یک بار زمانی که ضعیف بودیم به ما جنگ را تحمیل کردند. آن زمان هواپیماها وقتی تهران را بمباران می‌کردند با ضد هوایی دو لول چتر آتش درست می‌کردیم، اما امروز عقبه‌های آمریکا در منطقه در اختیار ما است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *