پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پامپئومتوهم است،ایران زیرسلطه آمریکادرنخواهدآمد

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 635553
یک تحلیلگر مسائل منطقه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، ایران ساختاری ریشه‌دار و مشروع دارد و آمریکایی‌ها در رسیدن به اهداف خود موفق نمی‌شوند.
پامپئومتوهم است،ایران زیرسلطه آمریکادرنخواهدآمد
به گزارش جهان نيوز، تحلیلگر «میدل ایست آی»  اخیرا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» درباره شکل گرفتن کمیته ویژه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت، آمریکا چهاردهه است که امور ایران را با دقت زیرنظر دارد و با برپایی ناآرامی‌ها در امور داخلی این کشور مداخله می‌کند.

وی ادامه داد، آمریکا با شعله ورکردن ناآرامی‌ها به عنوان بخشی از سیاست پنهان تغییر نظام ایران در تلاش است و فکر نمی‌کنم شکل گرفتن این گروه چیزی غیر از  ادامه سیاست‌های شکل گرفته آمریکا علیه ایران باشد.

وی در ادامه گفت، هر تحلیلگری می‌داند که سیاست اعلام نشده آمریکا در قبال ایران تغییر ساختار سیاسی این کشور و به منظور ایجاد وضعیتی سیاسی است که بتواند این کشور را متحد خود کند و به وضعیت قبل از سال  79 میلادی برگرداند.
وی در ادامه درباره رویکردهای «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در قبال ایران نیز گفت، بی‌شک دولت کنونی آمریکا جنگ طلب‌تر از دولت‌های قبلی  و به طور قابل توجهی از «جورج دابلیو بوش» رئیس جمهور پیشین آمریکا هم جنگ طلب‌تر است.

به دنبال  خروج  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از برجام، پامپئو 12 درخواست را مطرح کرده که کاملا مضحک هستند زیرا این درخواست‌ها در واقع برای تسلیم شدن ایران بوده تا این کشور تحت سلطه آمریکا شود. البته  این موردی است که هرگز محقق نمی‌شود. ایران قصد عقب نشینی از سیاست‌های منطقه‌ای خود، حمایت از دولت سوریه و گروه‌های مقاومت در منطقه را ندارد.

وی ادامه داد، ایران از برنامه موشکی خود عقب نشینی نمی‌کند زیرا این برنامه به عنوان یک بازدارنده دفاعی برای ایران لازم است و برنامه موشکی راهبردی بازدارنده ایران، برای ایستادگی برابر عربستان و (رژیم) اسرائیل است.

تحلیلگر میدل ایست آی در خاتمه گفت، نسخه خطرناک پامپئو علیه ایران یک «توهم» است و به واقعیت مبدل نمی‌شود. ایران، لیبی یا عراق نیست. ایران کشور ضعیفی نیست. شاید ایران با مشکلات اقتصادی و برخی موارد دیگر مواجه باشد، اما در واقع ساختار ریشه‌دار و مشروع دارد. ایران کشوری بزرگ با 80 میلون جمعیت است و در خاتمه کلام باید گفت که آمریکایی‌ها در رسیدن به اهداف خود موفق نمی‌شوند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *