جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تقدیر نتانیاهو و بولتون از خروج آمریکا از برجام

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 635509
نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مشاور امنیت ملی ایالات متحده طی نشست خبری در فلسطین اشغالی، ضمن تقدیر از خروج آمریکا از برجام، اتحاد واشنگتن و تل‌آویو را قوی‌تر از هر زمانی دانستند.
تقدیر نتانیاهو و بولتون از خروج آمریکا از برجام
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ایالات متحده در نشست خبری در فلسطین اشغالی شرکت کردند.نتانیاهو در ابتدای این نشست خبری با بیان اینکه بولتون دوست نزدیک اسرائیلی‌ها است، گفت: «و ما دوستی بزرگتر از آمریکا نداریم، آنها هم همینطور. سیاست‌ها و منافع ما در قبال سوریه و غزه یکسان است».

به نوشته روزنامه «هاآرتص» وی همچنین مجددا از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران تقدیر کرده و مدعی شد: «او با این کار، حرف دل بسیاری از کشورهای منطقه را زد».

مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با بیان اینکه هدف آمریکا ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، گفت: «ما نگرانیم که ایران از تروریسم حمایت مالی دارد و این یکی از دلایل اعمال تحریم‌های ما است».بولتون با بیان اینکه در حال فشار آوردن به اروپا برای پذیرش تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند، افزود: «اتحاد آمریکا و رژیم صهیونیستی در هیچ زمانی قوی‌تر از امروز نبوده است».

وی روز سه‌شنبه طی سفر دو روزه برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی و گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای از جمله بحران سوریه، نفوذ منطقه‌ای و فعالیت‌های موشکی ایران وارد فلسطین اشغالی شد.ترامپ در تاریخ 18 اردیبهشت طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

وی همچنین گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *