جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
با اعلام شکایت از رئیس جمهور،

برنان بار دیگر رفتار ترامپ را "خائنانه" خواند

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 635407
جان برنان، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که اخیرا گفته بود از اظهارنظرش درباره ارتکاب "خیانت" از سوی ترامپ کوتاه آمده، مجددا بر گفته‌اش مبنی بر اینکه دونالد ترامپ مرتکب رفتار "خائنانه" شده، تاکید کرده و از کنگره آمریکا تقاضا کرد تا جلوی تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای محروم کردن مقام‌های سابق دیگر از مجوز امنیتی‌شان را بگیرد.
برنان بار دیگر رفتار ترامپ را "خائنانه" خواند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، جان برنان، مدیر سابق سازمان سیا بعد از طرح اظهارنظر جنجالی خود درخصوص ارتکاب خیانت از سوی ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و اخیرا مواجه شدن با لغو مجوز امنیتی خود از سوی دونالد ترامپ، مورد حمایت چندین مقام اطلاعاتی سابق دیگر قرار گرفت؛ هرچند که قانونگذاران جمهوری‌خواه حمایت چندانی از او نکرده‌اند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در عین حال هشدار داده که فهرستی از چندین مقام سابق و فعلی دموکرات دارد که در خطر از دست دادن مجوزهای دسترسی امنیتی خود هستند.جان برنان در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی بر اتهام جنجالی خود علیه ترامپ تاکید کرد.او در این مصاحبه گفت: من رفتار ترامپ را خائنانه خواندم. من خیلی زیاد پای این حرفم ایستاده‌ام. این دوران، دورانی غیرعادی است و من نشانه‌های هشدار را در آنچه که ترامپ انجام داده و انجام می‌دهد، ‌می‌بینم.

برنان به ان‌بی‌سی با اشاره به اقدام اخیر دموکرات‌های سنا برای محدود کردن قابلیت ترامپ در لغو مجوزهای امنیتی گفت: اکنون زمان آن رسیده که نمایندگان کنگره قدم جلو گذاشته و کاری انجام دهند.این در حالی است که ران جانسون، یک سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته امنیت داخلی سنا از اقدام ترامپ در قبال برنان حمایت کرد و به فاکس نیوز گفت: مدیر سابق سازمان سیا خطوط قرمز را در انتقادهایش از رئیس‌جمهور زیرپا گذاشته است.

او خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم شاهد باشم که چنین رویه‌ای عادی شود و نمی‌خواهم که بر سر آن سیاسی کاری شود.در عین حال دریادار بازنشسته مایک مولن، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در همین برنامه گفت که هرچند ترامپ اختیار لغو مجوزهای دسترسی امنیتی را دارد اما اقدام اخیرش یادآور تهیه "لیست دشمنان" در دولت‌های اسبق ریچارد نیکسون و حتی مک‌کارتی است.

در همین حال برنان که اخیرا مجوز امنیتی‌اش از سوی دونالد ترامپ لغو شده اظهار داشت که در حال بررسی شکایت از ترامپ بوده و همچنین از کنگره خواست جلوی سوءاستفاده ترامپ از اختیاراتش را بگیرد.برنان گفت، ترامپ در اقدامش در لغو مجوز امنیتی او از قدرتش سوءاستفاده کرده است.او تاکید کرد که از دست دادن این مجوز شخصا به او آسیبی وارد نکرده اما اقدام رئیس‌جمهور را به خاطر این طرز مجازات یا تهدید به مجازات کسانی که با او مخالفند، محکوم می‌کند.

مدیر سابق سیا اظهار داشت که با چند وکیل درباره شکایت از رئیس‌جمهور صحبت کرده است.برنان گفت که او هرکاری که بتواند انجام می‌دهد تا جلوی چنین سوءاستفاده‌هایی را در آینده بگیرد.وی تاکید کرد: اگر معنی آن این باشد که باید به دادگاه بروم من این کار را انجام خواهم داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *