جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بحران «خودکشی» در پادگان‌های ارتش انگلیس

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 635327
«خودکشی در میان نظامیان در حال خدمت یا کهنه سربازان شایع شده اما فرماندهان ارتش انگلیس حاضر نیستند این واقعیت را بپذیرند. در میان کهنه سربازان انگلیسی خودکشی مسئله‌ای همه‌گیر است.»
بحران «خودکشی» در پادگان‌های ارتش انگلیس
به گزارش جهان نيوز، «دیلی استار» درباره شرایط نظامیان انگلیسی است.خودکشی در میان سربازان انگیسی تبدیل به پدیده رایجی شده است، طوری که بر اساس گزارش‌ها آمار سربازان انگلیسی که خودکشی کرده‌اند از آمار تلفات ارتش انگلیس در جنگ افغانستان بالا زده است. فشارهای عصبی، مشکلات روحی و روانی ناشی از دوری از خانواده و از دست دادن همقطاران برخی از علل این خودکشی‌ها عنوان شده است. خانواده‌های کهنه سربازانی که دست به خودکشی می‌زنند می‌گویند دولت از آنها به اندازه کافی حمایت نکرده و همین موضوع علت اصلی خودکشی سربازان است.

 روزنامه انگلیسی «دیلی استار» نیز در گزارشی به قلم «فیلیسیتی کراس» در پایگاه اینترنتی خود نوشته: «یک سرباز صفر سابق انگلیسی در وبلاگ خود تصاویر ویدئویی هولناکی درباره رنج و عذاب روحی که می‌کشید منتشر کرد؛ تصاویری که موجب شناخت بیشتر درباره خودکشی همه‌گیر در میان کهنه‌سربازان ارتش انگلیس شد.»

 بر اساس این گزارش «در 6 هفته گذشته هشت عضو سابق یا در حال خدمت ارتش انگلیس خودکشی کرده‌اند. سه تن از آنها در عرض پنج روز خودکشی کردند که همگی شان یا از افسردگی رنج می‌بردند یا فشارهای عصبی و اختلالات روحی پس از جنگ. تازه‌ترین مورد خودکشی مربوط به جیمی دیویس است. وی صفحه‌ای را در فیس بوک اداره می‌کرد که برای نظامیانی با شرایط روحی مشابه شرایط وی بود. وی در این صفحه تصویری ویدئویی درباره رنج و دردی که خودش می‌کشید، منتشر کرد. این نظامی 32 ساله که با هنگ سلطنتی اسکاتلند، به عنوان تک تیرانداز در جنگ عراق و افغانستان خدمت کرده بود، دو هفته پیش خودکشی کرد.»
روزی نیست که خبر خودکشی نشنویم

 دیلی استار می‌افزاید: «یکی دیگر از نظامیان سابق که هفته‌های اخیر خودکشی کرد، رایان اسمیت بود که او نیز در هنگ سلطنتی اسکاتلند خدمت می‌کرد. آلیستر مک لیش، نظامی 19 ساله‌ای که در حال حاضر در همان هنگ خدمت می‌کرد نیز خودکشی کرد. یکی از همقطاران سابق رایان گفته، «شرایط به نقطه بحرانی رسیده است. اوضاع بسیار بد شده و ظاهراً روزی نیست که خبر خودکشی یکی از همقطارانمان را نشویم.»

 بر اساس این گزارش موارد خودکشی اخیر میان نظامیان انگلیسی تنها «جزئی» از چیزی است که طرفداران حقوق کهنه سربازان آن را «خودکشی همه‌گیر» توصیف کرده‌اند. «تروویر کلوت» نظامی سابق انگلیسی معتقد است فرماندهان دفاعی موضوع خودکشی کهنه سربازان را انکار می‌کنند. وی گفت: «چه می‌شود اگر وزارت دفاع قبول کند که مشکل وجود دارد؟ وقتی این میزان خودکشی در میان نظامیان یا کهنه سربازان وجود دارد، یعنی مشکلی هست. وزارت دفاع باید فوراً تحقیق کند و ببیند چرا این تعداد بالا از نظامیانی که دچار اختلالات ناشی از آسیب‌های روانی پس از جنگ هستند، خودکشی می‌کنند. قصور در این کار نشانه نقض جدی پیمان نظامی است.»

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *