جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
انهدام یک باند تروریستی در موصل

عراق تجهیزات نظامی جدیدی از آمریکا تحویل گرفت

يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 635175
نیروهای امنیتی عراق یک باند تروریستی را در موصل منهدم کردند که از داعش حمایت لوجستیک می‌کرد. همچنین دولت عراق براساس توافق‌نامه همکاری نظامی با آمریکا، تجهیزات نظامی جدیدی تحویل گرفت.
عراق تجهیزات نظامی جدیدی از آمریکا تحویل گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، نیروهای امنیتی عراق اعلام کردند، سازمان اطلاعات نظامی باند تروریستی را که شامل تعدادی افراد تحت پیگرد بود، منهدم کردند. این افراد به منظور اجرای عملیات در استان نینوا از نیروهای تروریستی حمایت لوجستیک می‌کردند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد، اداره اطلاعات نظامی با انجام عملیاتی توانست یک باند تروریستی را در شرق موصل منهدم کند که اعضای آن تروریست‌ها و تجهیزات را به مکان‌های امنی منتقل می‌کردند که برای اجرای عملیات علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی در استان نینوا ایجاد شده بودند.ارتش عراق ۱۰ دسامبر پس از سه سال جنگ توانست خاک خود را به طور کامل از کنترل داعش خارج کند. نیروهای امنیتی عراق عملیات تفتیش، پاکسازی و پیگیری بقایای داعش در سراسر کشور را به منظور تضمین عدم ظهور دوباره آنها ادامه می‌دهند.

همچنین یک منبع نظامی عراقی گزارش داد، نیروهای گروه تروریستی داعش طی ماه میلادی گذشته بیش از ۴۰ بار تلاش کردند به صورت گروه‌های سه الی ۱۰ نفره از سوریه وارد عراق شوند.وی افزود، هدف داعشی‌ها از این اقدام حمله به عراقی‌ها یا پنهان شدن در عراق به دلیل موقعیت جغرافیایی آن است که برای آنها این موقعیت را فراهم می‌کند پنهان شوند.

این منبع امنیتی گفت، نیروهای امنیتی همه این عملیات را ناکام گذاشته و خسارت‌های سنگینی به داعش وارد کرده‌اند.
وی ادامه داد، نیروهای داعش قصد داشتند در مقابل چشمان ارتش سوریه از صحرای تنف، شهر بوکمال در استان دیرالزور سوریه و اطراف شهرک هجین واقع در حومه جنوب شرقی دیر الزور به داخل عراق نفوذ کنند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع عراق اعلام کرد، براساس توافق نامه همکاری نظامی میان این کشور و ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا تجهیزات نظامی و سلاح‌های آمریکایی پیشرفته‌ای تحویل گرفته است.این وزارت‌خانه اعلام کرد، هدف از گرفتن این تسلیحات، بروز کردن تجهیزات نظامی و بالا بردن پتانسیل یگان‌های نظامی در مقابله با افراط‌گرایی است.

عراق هفته گذشته درباره هماهنگی، حمایت، آموزش و ارائه تسلیحات به نیروهای امنیتی با ائتلاف بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد و عثمان غانمی، رئیس ستاد ارتش عراق گفت، پس از پایان مقابله با داعش، بغداد در سال ۲۰۱۸ مرحله جدیدی را با هماهنگی و همکاری کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی با هدف افزایش پتانسیل نیروهای ارتش در سطح آموزش و تسلیحات آغاز کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *